Inlägg från: gubbenhilfe |Visa alla inlägg
  • gubbenhilfe

Julibebis 2014

Vår son är sex år och har sovit i egen säng i eget rum sedan han var 4 månader. Planen är att denna baby ska få eget rum rätt fort med men till att börja med får han sova i vårt rum fast i egen säng. Och som vanligt bara förutsätter jag att allt kommer bli som jag planerat och att det flyter på.

• gubbenhilfe

Äntligen är hela huset städat! Det har varit så himla mycket sista tiden så städningen har kommit i andra hand. Men i dag tog vi äntligen tag i det. Fruktansvärt tråkigt men så jäkla skönt efteråt!

• gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-05-04 16:58:42 följande:
    Åh vad bra! När du ändå är i farten får du gärna ta ett röj här också smile5.gif
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    då tror jag ungen skulle komma i natt. Ligger slagen på soffan med en samma sammandragningar. Blir alltid så om jag anstränger mig en gnutta mer än vanligt. Men annars hade jag ju självklart städat åt er med...
  • gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-05-04 17:31:45 följande:
    Men vad bra, då har vi en plan om du går över tiden! smile1.gif
    Det är jag helt med på!
  • gubbenhilfe

Om jag inte minns helt fel var man tvungen att först bli vän med någon som är med i gruppen och sen kan de lägga till en.

• gubbenhilfe
    Fiamedbarn skrev 2014-05-04 21:44:17 följande:

Nu har jag fått svar! Först lägger man till Zannah Ljungström som vän på facebook, sen kan man hitta gruppen Julimammor 2014 och sen kan man ta bort henne som vän.

Perfekt. Då ska jag leta reda på henne. Vill du säga att en Irene kommer be att få bli hennes vän lite tillfälligt.
  • gubbenhilfe

Jag har med haft svårt att sova i natt. Drömde med mardrömmar men av en helt annan karaktär än du. Jag drömde om reaktionen när jag informerade min bostadsrättsförening om att avgifterna kommer höjas från och med första juli. Misstänker att jag känner en viss oro...

• gubbenhilfe
    Frida Andersson skrev 2014-05-05 09:13:01 följande:

Sån dröm är inte heller kul!! Måste säga att vi har tur i vår förening. Har aldrig höjts en kr på de sex åren vi bott här och som julbonus varje år slipper vi en hyra. Finns annat man vill lägga pengarna på
    Vi sänkte avgiften i år men i och med de ny avskrivningsteglerna så blir vi illa tvungna att höja. Beslutet tog oss helt på sängen och jag tror att det är ruggigt många föreningar som kommer påverkas av det här. Framförallt unga föreningar. Men jag tänker att det är bättre att bita i det sura äpplet nu än att ta en helt galen smäll i framtiden.
  • gubbenhilfe
    Frida Andersson skrev 2014-05-06 08:32:50 följande:

Messa med en kompis igår som fick sin lilla bebis för tre veckor sen. Hon vet att jag inte kan sova mernän tre-timmar per natt då jag har så ont när jag ligger. Hon frågade om jag hade lust att typ kanske ta en promenad där runt tre tiden med deras bebis så hon får sova.... ja vad säger man?? För det första har jag sån längtan efter vår bebis så har svårt att se andra bebisar utan att bli så avis sen att binda upp mig så kändes konstigt... måste ju vila även om jag inte kan sova. Tycker ni jag var taskig som sa ifrån?

Tycker inte alls du är taskig. Tycker det var märkligt att hon ens fråga? Vem har lust att gå ut och gå mitt i natten, oavsett tillstånd och anledning till sömnlöshet?
  • gubbenhilfe
    Ssr skrev 2014-05-07 22:23:06 följande:

Kan man få svårare att andas när bebisen är så stor som den är nu?

Har haft det jobbigt med andningen sista veckan, den har varit väsande och det är svårare att andas ut. Men har iofs haft mkt hosta också, hostan blir värre för jag kan inte ta djupa andetag utan att hosta. Har hostat så mkt att det nu smakar blod varje gång, samtidigt som andningen är jobbig..

Är i v 32 (31+5)

Jag har det med jobbigt med andningen. Hade det med sonen oxå. Tror att det är rätt vanligt. Våra bäbisar börjar ta stor plats vilket innebär mindre plats till allt annat där inne.
  • gubbenhilfe
    Linda 147 skrev 2014-05-08 10:42:38 följande:
    Jag tycker också min sjunkit något, fast den är fortfarande hög. Samtidigt som jag fått som mensvärk på kvällen under några dagar nu.. Det gör inte ont det bara känns.. Vet inte om det är huvudet som sjunker ner eller om det är förvärkar? Hade aldrig förvärkar med dottern.. Vet inte hur det känns..? 

Någon mer som har lågt blodtryck? Har normalt i vanliga fall, undertryck på 70-75, låg där och något högre på slutet under min förra graviditet, men nu senast hos min bm hade jag bara 65 i undertryck (115/65).. Hon sa inget, bara att det var bra, men jag har funderat på det efteråt. Är det vanligt att man har lägre blodtryck under graviditet? Kanske därför man blir trött och yr ibland..
    Jag hade lågt blodtryck när jag väntade mitt första barn. Fick till och med körförbud, kunde få svimningsanfall lite när som. Min BM sa att det inte var farligt för barnet så vi gjorde inget åt det. Jag har haft liknande känningar några gånger nu med men inte alls lika illa som förra gången.
  • gubbenhilfe
    mamiama skrev 2014-05-10 08:57:11 följande:

Kolla så sööööta från Ullared! Håller på å tvätta upp allt å vika in i lådor :) förhoppningsvis inte så många veckor kvar nu... phpq5Igvh57071.jpg

Supersöta! Hade oxå tänkt tvätta babykläder idag men jag orkar inte resa mig ur soffan.
  • gubbenhilfe
    Passion skrev 2014-05-10 17:48:24 följande:
    Jag är också strandsatt i soffan idag!

Har ont i hela kroppen, framförallt i benen och nacken!

Känns som att det är lederna som spökar..

Jätteknepigt känsla! smile4.gif

Är inte riktigt förkyld heller, men har haft ont i halsen på morgonen de senaste dagarna iofs.

Någon som känner igen sig ?
    Fy vad jobbigt! Jag fastnade i soffan av ren och skär lathet...
  • gubbenhilfe

Jag tycker verkligen att det är supertest att tvätta och hänga tvätt men just den här tvätten var riktigt kul.

• gubbenhilfe
    Frida Andersson skrev 2014-05-11 19:41:52 följande:

Å så mysigt! Måste med tvätta det nya jag köpt så det blir klart
    Ja det är så mysigt med alla minikläder. Fet var det sista jag hade kvar att göra så nu är vi helt redo för Ebbe att komma.
  • gubbenhilfe
    MiniV skrev 2014-05-12 07:53:01 följande:
    Åhhh vad mysigt med alla små kläder! Jag har tvättat allt som kan behövas de första månaderna... Men insåg när jag såg dina bebiskläder att rött hade jag inget. Sambon tycker att det räcker med kläder nu, så jag får väl hoppas att någon annan kan köpa rött... :P

Nu är jag mest spänd över vad det är för en liten en där inne. Inte ens åtta veckor kvar! :)
    Det röda har jag kvar från bår första son men det är oxå allt jag har kvar från honom. Vi vet ju att vi får en liten kille så det har blivit mycket grönt, vitt och blått.
  • gubbenhilfe
    MiniV skrev 2014-05-12 07:53:01 följande:
    Åhhh vad mysigt med alla små kläder! Jag har tvättat allt som kan behövas de första månaderna... Men insåg när jag såg dina bebiskläder att rött hade jag inget. Sambon tycker att det räcker med kläder nu, så jag får väl hoppas att någon annan kan köpa rött... :P

Nu är jag mest spänd över vad det är för en liten en där inne. Inte ens åtta veckor kvar! :)
    Det röda har jag kvar från vår första son men det är oxå allt jag har kvar från honom. Vi vet ju att vi får en liten kille så det har blivit mycket grönt, vitt och blått.
Svar på tråden Julibebis 2014