-
Jag tycker om de låga mammabyxorna i början men i takt med att magen växer föredrar jag de som går över magen. Men än så långe fungerar mina vanliga byxor med en gummisnodd i knapphålet.Nimah skrev 2013-12-01 14:50:50 följande:Jag har också mammabyxor nu. Några vanliga väldigt låga fungerar fortfarande med. Föredrar också mammabyxor utan den där maggördeln så tack för tipset!
-
Jag har egentligen inga problem att knäppa mina byxor men det är obehagligt när jag sitter ner så det får bli gummiband.Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-12-01 15:07:41 följande:
Jag väntar fortfarande på att jag inte ska kunna knäppa byxorna men d är bara brösten som har blivit liiiite större v. 7 (6+4) idag. Har dock klickat hem några mammabyxor på tradera bara för att d var så billigt! Ett par hängselbyxor, ett par jeans (hög mudd) och ett par stretch med låg mudd för 150 kr sammanlagt! :)
-
Har oxå tappat all ork och motivation. Så har det varit alla mina graviditeter och det har går över runt v. 12-14. Hoppas att det blir så den här gången med.Shio skrev 2013-12-01 18:24:44 följande:
Samma här, känns mest obehagligt när man sitter, speciellt på kvällen när man är lite svullen... Får nog oxå köra med gummiband nu! Har dock helt tappat all lust till typ allt! Supertrött och deppig, finnar överallt... och orolig över den dåliga mammapenningen jag kommer få när väl bebben kommit ut! Den är ju sjukt låg!! Blir ju typ bara hälften av min redan dåliga lön! Känns som vi kommer att gå under....
Att ha dålig föräldrapenning är inte kul alls. Jag hade det när vi fick vår son. Jag är säker på att bi löser det. Försök att leva på den summa som ni kommer att ha när ni får barn och spara mellanskillnaden på så sätt så ser du ju om ni reder ut det och samtidigt så sparar ni lite pengar så det inte blir så tufft när du går hemma. -
Det tror jag att ni gör. Man blir ju grym på att vända på slantarna när man inte har så gott om dem. Och det positiva i allt det tuffa är att när man väl börjar jobba igen sen så känner man sig riktigt rik.Shio skrev 2013-12-01 18:52:54 följande:
Tack för tipset! Vi ska försöka spara lite...men just nu är det svårt eftersom det precis går runt! Men, men... får ju lösa sig på ngt vis! -
Fy. Idag är ingen rolig dag. Börjar med att jag kräks för jag kan inte med min egen lukt. Sen svimmar jag nästan i duschen. Vill helst bara gå och lägga mig igen.
-
Fy vad tungt. Jag är ledsen för er skull.Jomila skrev 2013-12-02 18:06:41 följande:
Började få kramper runt äggledarna i förmiddags och började blöda vid 16-tiden. Värken blir bara värre och blödningarna också verkar det som. De tog inte emot oss på sjukhuset utan ville att kroppen ska sköta allt själv och att vi ska ta ett nytt gravtest om tre veckor. Jag känner att hoppet är helt ute. Vår efterlängtade och älskade lilla mini blev inte äldre än 6 veckor och tre dagar. Fy vad det gör ont i hjärta och själ :,(
Tyvärr är svaret ni fick från sjukhuset rätt vanligt. Önskar att de kunde vara lite mer förstående. -
Jag drack kaffe de första veckorna. Nu vänder det sig i magen om jag ens försöker.Surrih skrev 2013-12-03 12:51:07 följande:
Har ni slutat med kaffe? Jag drack lite i början, men nu senaste tiden har jag inget sug alls. Tänkte de kunde va gott men de liksom tar stopp haha.
-
Jag var oxå tokig i kaffe innan. Och vissa koppar var heliga. Fick jag inte dem så var jag inte rolig att ha med att göra.Pemlarsson skrev 2013-12-03 23:16:19 följande:Så galet ! Kaffeman sen innan men nu kan jag inte dricka alls längre !
-
Idag är jag allt lite nervös. Jag kanske kommer få reda på om jag får det där jobbet jag sökt. Min förhoppningsvis framtida arbetsgivare ska träffa rekryteringskonsulten idag och jag hoppas att de bestämmer sig och hör av sig med en gång.
-
Hur gick det hos BM?Nimah skrev 2013-12-05 08:24:12 följande:
Idag ska jag på inskrivning. Ska bli kul. Hoppas bm är bra. Hoppas på att få lite besked om jag kan göra mkp före jul, eller om de avråder från det eftersom vi ska flyga långt över julen. Har tid halv tio.