Inlägg från: eko my |Visa alla inlägg
  • eko my

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Hej! Jag hakar gärna på i denna gruppen! Vi har iofs precis börjat tänka på att en trea vore på sin plats men det är rätt fint att kunna dela tankarna med något.

Har en son innan på 3,5 och en dotter på 16 månader. Skulle gärna haft en decemberunge, men jag antar att det är mycket att önska.. hihi..Gift sedan 6,5 år tillbaka (omg va tiden går).. Drömmer om ett hus lite på landet..

Vilka är ni?:)

• eko my

never mind.. jag läste ikapp lite så nu vet jag lite hur det ligger till med er i gruppen.. :)

här har graviditeterna varit ganska lika innan.. 08 hade vi ett tidigt mf men sen har båda graviditeterna varit ganska milda. Mår illa men har aldrig spytt, får foglossning på slutet men inte så jag behöver kryckor liksom.

Samma förlossningarna.. helt ok måste jag säga.. med sonen låg vi inne på bb i ca 9 timmar.. med dottern (2an) 28 minuter.. så även där verkar det bättra sig..haha!

Jag har inte ätit några piller eller något eftersom jag bara mår dåligt av dom, därför har jag bestämt mig att aldrig äta p-piller igen. Vet dock inte om jag ska ge spiral en chans den dagen jag bestämt mig att nu är det nog.
    Är 31 år och med sonen tog det kanske tre månader eller något tror jag. Med dottern tog det på första försöket. :P Så där är jag i det ni pratat om.. :D

• eko my
    Titt ut skrev 2014-02-23 14:49:35 följande:
    Chiqita: ojdå vad härligt att få höra det. Ja du kanske borde testa igen. eko my: Hej! Vilka månader är dina barn födda i? Varför vill du ha barn i december?

Dom är födda i September och November.. Ja egentligen spelar det ingen roll med vilken månad det blir.. Dottern var beräknad i Oktober och jag vill inte ha i November, eftersom det kändes som så grå månad.

Men när hon föddes i allhelgonahelgen blev allt plötsligt mysigt med pumpor och höstfix! :)

December kanske för att jag älskar allt julstök mm. Tror ändå jag har lite tankar om hur jag gillar vissa månader mer än andra, men å andra sidan så är det en bagatell. (December denna gången är väl bara för att det skulle bli december om det tog i nästa äl.. )

• eko my

Här har det börjat lika vid båda förlossningarna. Molande värk som har gradvis ökat och ökat i värkar. Lustgas har varit min stora och enda vän båda gångerna. Älskar lustgas,haha! Lite smått besviken då jag inte hann med så mycket sist på de 28 minuterna vi var inne. När jag rulltade in på förlossningen så var värkarna tätare än 1 minut emellan. Kom in på rummet och då hade dragkedjan på jackan fastnat, samtidigt som jag började krysta. Men vi hann få av jackan innan vattnet gick i alla fall. Sen kändes det som att hon hux flux var ute!

Helt perfekt förlossning, trots att jag knappt hann med själv! Hoppas på en liknande nästa gång.

Jag grämer mig lite när jag ser fam annorlunda att jag inte började med barn tidigare jag. Skulle nog kunna tänkt mig rätt många egentligen. Man får väl hoppas på tvillingar..

• eko my

för mig har viktväktarna online varit fantastiskt för att gå ner (även fast jag nu senare har gått upp för mycket, vilket inte är så bra men men..) gick upp 15 och 16 kg med mina.

namn är fantastiskt kul och jag kan frossa i det rejält! Speciellt vad dom betyder, det spelar in om jag gillar dom eller inte. Sen kommer ju ofta mannen och tar ner mig lite på jorden när jag svävar iväg men ja. Det kanske är bra med. Just nu läser jag Sagan om Isfolket för första gången och Sol är ju absolut ett namn som klänger sig fast! ♥ Liv, Trond och Yrja med... Finns många fina namn där! Sen ska det ju passa med syskonens namn och efternamnet med.. krångligt, men kul kul!
    Mina tidigare barn heter Edward och Heli, med risk för att avslöja mig själv. Jag vill inte sprida land och rike runt att vi tänker på en trea..

• eko my
    När vi ska börja  bebisverkstad 2014

Januari

Februari: eko my,

Mars

April

Maj

Juni

Juli: Smulan89,

Augusti: Titt ut,

September

Oktober

November

December
  • eko my
    När vi ska börja  bebisverkstad 2014

Januari

Februari

Mars:
    eko my,

April

Maj

Juni

Juli: Smulan89,

Augusti: Titt ut,

September

Oktober

November

December
  • eko my

ja jisses, det är inte lätt med bebisverkstad alltid. Beklagar för er som varit med om att förlora barn. Ingen ska behöva uppleva sånt tycker jag. Har folk runt mig som gjort det med. Det  är fruktansvärt att bara vara bredvid och jag kan inte tänka mig hur det känns att uppleva det.. Hua...{#emotions_dlg.flower}

Härligt att se att det inte fick er att ge upp i alla fall.

• eko my

åh jag har inte varit inne här på länge nu, ibland går dagarna lite för fort och mycket med barnen och sånt.
    Jag har BIM idag och ännu inga tecken.. MEN.. jag är oregelbunden så jag räknar med att den däringa mensen kan komma frm idag och en vecka framåt.. eller 10 dagar i värsta fall.. får nog tänka månaden ut.

Man ska inte ropa hej liksom...

Jag testade lite med äl stickor.. men tydligen hade jag inte äl när jag skulle enligt standard. Jag började testa enligt det datumet som äl-testet tyckte att jag skulle och så hade jag stickor en vecka framåt ca.
    Inget utslag. Men sista dagen var strecket synligt men inte lika starkt som kontrollstrecket (testlagret).
    Kan det ha varit så att det då var på gång? För jag hade starka misstankar om att jag hade äl en eller två dagar efter det. Någon som vet hur det funkar? Jag tänker att ämnet som stickan reagerar på måste ju stiga mer och mer innan äl? Tänker jag fel?

Fortsätter och vänta..

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)