Inlägg från: eko my |Visa alla inlägg
  • eko my

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

klassiska tårarna?
    Jag tycker jag gråter åt allt efter jag fick barn i mitt liv..haha.. Speciellt efter andra ungen.. Ålderstecken säger jag..(åt mig själv!!, det kan ju vara gravidtecken med..)

Jag brukar nog mer börja känna lite illamående och bli sjuk trött. Typ somna överallt.. !

• eko my
    chiqita skrev 2014-03-20 17:55:11 följande:
    Ekomy: jag tycker tempning fungerar bättre för att finna tiden för ÄL, eller i kombination med tempning. Tror inte ÄL-stickor stegras på samma sätt som HCG. Menar att jag ngn gång kunde ha neg morgon och positivt eftermiddag. När jag testade med storasyster fick jag oftast ÄL-stegring eftermiddag och inte morgon..
    Har du inte tempat förut kan du få god hjälp på fertilityfriend, ett tips om du är nyfiken.
    har aldrig tempat innan, men vore intressant att kolla det någon gång. Jag har lyckats en gång innan med äl-test och sen är det rätt stor hjälp att kolla flytningar med, hur äckligt det än låter när man skriver. Men ni vet, för oss är det vardag, haha. Det skiljer ju ändå rätt mycket på dom, speciellt när man har ägglossning.
  • eko my

För att uppdatera; Ingen mens än och jag mår illa och i nedre magen känns det som ett blåmärke, fast på insidan. Spännande! Jag hade tvåpack med gravtest hemma och testade igår men det visade inget. Dock måste jag säga att jag aldrig plussat i närheten av mens utan snarare 1- 1½ vecka efter förväntad mens. Så jag har inte gett upp hoppet än eftersom jag känner igen detta illamående, speciellt av kaffe.

MEN det kan lika gärna vara mensen som spökar och vara grymt sen. Ibland spänner man sig och då kan jag vara sen så att cykeln som egentligen är 31 dagar blir närmare 41. Så om jag nästa tors-fre ff inte fått någon mens och illamåendet ökar, då är det nog dags för ett test till.

Spännande trots att det kan luras.. Försöker att tänka att mensen kommer snart och det skulle inte vara världens undergång heller. Min man är riktigt segskallad och tror inget förrän han ser det så det är gott att kunna spekulera med er!

• eko my

gu vad jag "pratar" men tilläggas ska att jag inte gjorde testet på morgonurin.. (antecknar ni..haha).. lite väl hoppfull kanske jag är ändå..!

• eko my

alltså.. jag kunde inte vänta, så egentligen är det för tidigt test för min skull.. det var svagt men jag ser ett plus??!Solig
  • eko my
    fantasifull skrev 2014-03-22 09:12:12 följande:
    För att hopps över decemberbebis :)

jag hoppas faktiskt med på decemberbebis trots att jag nog blir beräknad i slutet av november här på fl. Men jag brukar alltid bli flyttad lite bakåt på ul och sen även gå över med.. så jag räknar med en i december..
    Detta känns sjukt! haha!

Välkommen hit fantasifull!

• eko my

är det bara jag (som inte gillar p-piller mm) som tycker att bm och vårdpersonal är lite för naiva i hur fort mensen ska starta igen efter man slutat. Jag fick vänta så länge! Sen mådde jag inte bra heller, testade både olika sorter p-piller och minipiller. Jag bestämde mig för att aldrig ha det igen. Kanske kommer jag testa spiral en dag när jag anser att det inte "får" komma mer barn, men jag mår då mycket bättre utan. Vi passar oss lite istället, försöker hålla koll och det funkar fint.

Ganska ok illamående än så länge, men så har jag aldrig kräks vid någon av de andra graviditeterna heller. Petar i mig valnötter, citronvatten och apelsinjuice om det är riktigt illa. Gott att jag mår lite illa ändå för då vet man ju att hormonerna stiger. Jag har inte fattat att det är en knott i magen än bara.. ett litet spirande liv.. stort som ett vallmofrö.. galet!

• eko my

ska dom flesta vänta eller är det några som är på g att försöka nu? Tycker det verkar lugnt här.. :-P
    Det var i alla fall ett +, jag tog ett digitalt gravtest igår för att vara säker och den visade Gravid. Där ser man..
    Min enda noja nu är att jag tycker jag väger för mycket för att starta en graviditet. Men jag får bara tänka vad jag äter och sen ta det efteråt. Jag brukar klara det bra med viktväktarna.

Jag börjar att bli äcklad av olika konstiga saker. bröd är jag inte alls sugen på och kaffe har jag svårt för som vanligt. Igår mådde jag illa när jag såg min mans noppriga byxor???!!! Eh? Ja man blir rätt konstig..

• eko my
    När vi ska börja  bebisverkstad 2014

Januari
    Februari: eko my,
    Mars

April
    Maj Maajsi
    Juni
    Juli: Smulan89, uteungar
    Augusti: Titt ut,
    September
    Oktober
    November
    December

Gravid

-Eko my (mars), beräknad 26 november

Såg att det stod mars på mig, vi började ju faktiskt lite smått i februari. Så jag ändrade och lade till en Graviddel med. Spännande att se hur länge det tog sen.
Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)