Inlägg från: eko my |Visa alla inlägg
  • eko my

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

tack för grattis! jag är ju 5+3 idag så än är det  tidigt men det verkar rulla på. Jag tänkte att jag väntar med att boka tid på mvc. blev lite avskräckt av första graviditeten när man var inskriven och så blev det ma och allt, sen tycker jag att hälsosamtalet känns rätt onödigt. Dom får ta allt på en gång istället så jag väntar till v 9-10 eller något innan jag ringer. Har gjort så tidigare med och det har gått fint. Då är man lite närmare säkrare veckor med.
    Trött är jag som bara den! Jag somnar och vill sova hela tiden. en timmes nap på dagen är underverk och jag tror jag behöver det med, när det går. Har varit precis lika varje gång. Supertrött!

Vad spännande att det är folk på g och att ni ligger i startgropen! Så spännande att följa er, väntar på fler pluss!

• eko my
    Smulan 89 skrev 2014-03-30 23:20:50 följande:
    Jag var också snabb med att ringa mvc första graviditeten. Fick mf i vecka 9, men bm sa ändå att allt såg bra ut och magen kändes bra (verkade växa) Sista gången hon sa att allt var bra var i v 16. Dagen efter började jag blöda (mycket) och blev skickad på vul. Där konstaterades det jag redan visste. Att fostret dog i v 9 i mf och stöttes ut i v 9+0 (då kom det ut när jag var på toa). Nu var nästan allt ute så jag slapp skrapas.
    Hade svårt att lita på bm efter detta. Hon fick mig att tro att jag var gravid 1,5 mån längre än vad jag verkligen var.

Andra graviditeten ringde jag först efter v 12. Tredje graviditeten tänkte jag först inte gå alls till mvc, men var tvungen för att få gå på ultraljudet, så var hos bm dagen innan ultraljudet (i v 19). Vet inte hur jag ska göra den här gången. Ringer inte före v 13 i alla fall.
    Jobbigt att missta förtroendet för bm så. Förstår att det måste känts jobbigt! Men va konstigt att hon sa att allt såg bra ut i v 16 då. Kollar dom inte hjärtljud innan det hos er? Här gör dom det i v 15 typ.
    Jag tror iofs det är bra att gå till bm för att hålla koll på kroppen och värden mm. Men du ska inte försöka hitta någon ny bm om du känner att det är jobbigt att gå till samma då?
  • eko my
    Smulan 89 skrev 2014-03-31 22:39:35 följande:
    Jo, hon lyssnade på hjärtljuden och sa att allt va bra...
    Jag gick till henne någon gång andra graviditeten men sen bytte jag till en annan. Tycker dock att det är väldigt jobbigt att gå till bm. Alla jobbiga prover och koller som görs. Har väldigt ont av sprutor, även om det bara är det lilla sticket i fingret... Gyn-undersökningar är som tur inte rutin hos oss, för det vägrar jag. Blev tvingad att göra en gyn-undersökning av samma bm som sa att jag var gravid fast jag inte längre var det. Hon tvingade mig att göra en gyn-undersökning bara för att jag inte hade gjort det någon gång innan (var 20 år då).

Jag vet att det är bra att hålla koll så bebisen och man själv mår bra, men jag behöver en bm som jag kan lita på och som inte bara kör över mig. Allt som har med mvc att göra får mig nästan att inte vilja ha fler barn. Tycker att det är jättejobbigt att jag borde gå till en bm om jag blir gravid nu igen =(
    Nej jag fattar. Jag jobbar själv i vården och möter många som mår sjukt dåligt över att ta prover mm. Det är väldigt viktigt att du hittar en bm som du kan lita på och som du känner förstår dig! Se dig om efter någon annan, fråga vänner som är bra referenser vad dom tycker om olika bm:or.
    Du ska ju känna dig trygg liksom annars fattar jag att du inte går.
    Vi har inte heller gyn som obligatoriskt men det är ju dom där cellproverna som är bra att göra ibland. Jag hittade en bm på en privat klinik som jag känner förtroende för som jag går extra till om jag ska göra det. Går inte till landstingets kallelser. Så jag kan fatta.
  • eko my

Grattis Saga!

Vad härligt ändå att det börjar hända lite i tråden! Jag går in i vecka 8 imorgon.. mår illa i omgångar men tröttheten är det mest påtagliga! Brösten med som blir större och stickiga.. Dom behöver inte bli större alltså..suck!
    Idag blir det timjobb.. imorgon blir det intervju på nya arbetsplats.. pirrigt! Och nej jag tänker inte berätta!..än..

• eko my

Nu har jag bokat tid hos mvc i alla fall. Jag har flyttat sen sist men bytte tillbaka vc för jag gillar min bm så mycket som jag haft med de andra två barnen.  Trots att hon är rätt virrig,hehe.
    Fick tid den 29:e! Sen hoppas jag på KUB några veckor efter, men vi får se.
    Just nu känns det pest och pina för att orka med måste jag säga. Två barn och superslut i kroppen. Mannen jobbar massor och jag är cranky hela tiden typ.. Åh! Men denna tiden går ju över och då brukar man må bättre.
    Otrolig växtvärk i magen nu, spänner och drar.. Pyret stort som ett hallon, livmodern som en apelsin.. Tänk det!

• eko my
    chiqita skrev 2014-04-13 00:43:35 följande:
    Internettroll tänker jag.. Ibland är det bara att inte bry sig...

Haft underliga molstickningar i magen, brösten ömmar och pulsen högre än normalt.. Väntar ut det ngn vecka till och försöker njuta av kommande påskledighet...

väntar du bim, äl eller har du gått över? sorry om jag inte hänger med...
    spännande!..

• eko my
    chiqita skrev 2014-04-13 09:06:08 följande:
    Eko my: vet inte när eller om jag har bim. Tog ut staven 15 januari och sedan dess har jag inte fått ngn mens så jag vet inte om kroppen kommit igång ännu... :-}
    aha... ja hoppas det är bra vilket som då.. att kroppen kommer igång igen eller att det flyttat in någon i magen.. Bra, njut av påsken!
  • eko my
    titt ut: jag är 9+4 idag tror jag.. någon dag + eller så? Vecka 10 i alla fall.

Inskrivning i morgon.. det känns sådär.. jag fick en liten blödning idag och det gjorde mig så lessen! Det var en väldigt liten och efter det har det bara varit lite brunt. (sorry för infon). Man kan ju få små blödningar under första delen av graviditeten har jag hört men jag har inte fått det med dom två andra. Det tar mig fort tillbaka till min första graviditet som var ma (gick till v 12 typ och så hade det dött i v 7)... Ångest är lite av det jag känner nu. Piss!
    Det är jobbigt för jag vill verkligen inte gå genom det igen....vi får väl se..
  • eko my

ja det är trist.. ska in på gynakuten och kolla idag ändå.. tror verkligen det var mf, men bra att kolla. Min bm tyckte det eftersom jag kommit så pass långt ändå.

• eko my

Det var mf som jag trodde och det mesta utan en 2 cm bit slemhinna hade kommit ut. Så jag fick Cytotec att ta idag.. 6 timmar senare och inget har hänt än.. hoppas jag slipper skrapning... och hoppas jag slipper någon hemsk upplevelse med Cytotecen med..... Hua.. känner mig liten och utlämnad när man inte vet vad som ska hända..
    Har i alla fall massor med smärtlindning hemma.. men det får hellre hända något så det kommer ut än ingenting.. Bara psykiskt jobbigt..
    Kanske inte blir så illa när det är så lite som ska ut? Någon som har erfarenhet av läkemedlet?

Det är blandade känslor.. jag skulle vilja gråta men jag kan verkligen inte.. Det är som om det är en plugg i vägen.. kanske man håller sig "flytande" för sina andra barn? vet inte..
    Jag ska lägga energin på att gå ner dom där extra kilona istället.. bara detta är över så...

Jag stannar kvar i gruppen lite smått.. för någon gång vill vi ha en trea.. men kanske inte direkt...

• eko my

sjukt länge sedan jag var här.. var gravid med barn tre men fick mf i v 11, vet inte om någon minns mig.. 
    Idag fick jag ett svagt plus igen!! Det var sjukt svagt men jag plussar alltid svagt när jag testar tidigt. Det blir femte graviditeten och tredje barnet då om det lyckas.
    Spännande!

Hur går det för er andra på tråden? Är ni gravida, försöker ni än eller hur är det?

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)