• Anonym (hjäälp!)

Misslyckad abort ? hjälp mig!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra så jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

I slutet av augusti gjorde jag abort. Jag är 17 år och mina föräldrar skulle döda mig om de visste att jag haft sex. Jag gjorde i alla fall abort när jag var ungefär i vecka 6. Allt gick bra och jag fick ta ett test hemma sen för att se att jag inte var gravid. Testet var negativt.
    Nu har jag mått dåligt ett tag och även fast jag inte ens haft sex sen aborten så blev jag så paranoid att jag tog ett test och det var positivt! Jag
    Jag kan verkligen inte få barnet, men det känns inte som om jag kommer klara att föda ut det för jag måste väl ha gått ganska långt nu? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Misslyckad abort ? hjälp mig!
  • Topcom

Du måste först till mvc för att se exakt hur långt gången du är och prata med en psykolog..!

• Anonym (Kolla upp!)

Du får ta kontakt med vården i morgon bitti och kolla upp det. Det behöver inte vara så att fostret är kvar, ibland kan det vara delar av hinnsäcken som fortsätter att växa och då måste man ta bort allt ordentligt!

Men vänta inte och kolla upp det i morgon!

• Anonym (hjäälp!)

Funkar det att ringa ungdomsmottagningen då? Känner en lite där som hjälpte mig att boka aborten på sjukhuset. Kan man dölja sen abort ?

• fluu

Oj, vilken jobbigt situation TS! Imorgon måste du kontakta vården, det går nog bra att ringa umo och så hjälper de dig vidare. Gör du abort nu måste du läggas in så någon lögn får du hitta på. Hoppas allt blir så bra det bara kan!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Caaarroo

Kontakta någon i morgon bitti! Hoppas det löser sig! Stor lycka till kram

• Anonym (hjäälp!)

Var på gyn och de sa att jag är i vecka 19+4 och då måste jag föda fram barnet. Fick massa broschyrer, men fattar inte hur jag ska klara det. Jag kan inte få barnet, men jag kan inte heller fatta hur jag ska klara att föda fram det nu och det dör! Vad ska jag göra?!

• Anonym (hjäälp!)

Tack!

Finns det någon som fött ut barnet i vecka 19?

• Pluttesnuttan

Du måste kunna få hjälp av samhället så du kan föda ditt barn. Det kam förstöra livet för dig att ta bort barnet i v. 20 kontakta socialförvaltningen. Massa kramar ❤️❤️❤️

• Anonym (hjäälp!)
    Pluttesnuttan skrev 2013-11-25 19:57:58 följande:
    Du måste kunna få hjälp av samhället så du kan föda ditt barn. Det kam förstöra livet för dig att ta bort barnet i v. 20 kontakta socialförvaltningen. Massa kramar ❤️❤️❤️
    Men jag kan verkligen inte ta hand om ett barn och jag vet inte om jag vill heller, men abort nu känns hemskt.
Svar på tråden Misslyckad abort ? hjälp mig!