• Zila

IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014

Hej på er!

Följer tråden men har inte varit aktiv. Jag ska börja med synarel den 25/1. Beräknat äggplock blir v 9 på cvl. Andra försöket nu (första på cvl) och hoppas att det går bättre än sist då vi fick mf.

Vad kör ni andra med för metod och läkemedel? Vi kör långa och ska använda synarela, gonal-f, ovitrelle och Lutinus.

• Zila
    MsLilja skrev 2014-01-19 10:54:47 följande:

Vilken bergochdalbana det här är. Så hoppfullena stunden och helt säker på att det blir ett pluss på första försäket. För att i nästa stressa om allt. Blev så stressade idag över att det ev blir långa protokollet....vill ju ha barn nu inte vänta och vänta... 

Precis så är det! Det går verkligen upp och ner..

Det spelar inte sån stor roll om man gör långa eller korta protokollet. Tidsmässigt blir det att skilja 1-2 veckor. Men varje dag känns lång nu när det närmar sig!
  • Zila
    Jenkis skrev 2014-01-20 17:29:10 följande:

Förresten!

Någon som vet om man kan vänta med att plocka ut äggen och hur länge?

Jag tänker att när kliniken är nöjd, kan man då vänta några dagar/nån vecka med en underhållsdos för att sedan ta ägglossningssprutan när det passar kliniken att plocka?

Eller måste allt gå i ett svep? Förstår ju att det är ägglossningssprutan som avgör liksom.

Jag tror inte att man kan vänta på äggen.. Dom växer väl och utvecklas varje dag man tar sprutor, även om man tar en låg dos?

Sist sa läkaren på vul att jag skulle spruta en extra dag innan äggplock för att få upp storleken på äggblåsorna, men två dagar skulle bli för lång väntan..
  • Zila

Sprutstart på fredag för mig med! Längtar också efter att få slippa sprayen.. Ett steg närmare :)

• Zila

Hej på er!

Tråden har varit ganska tyst här. Hur går det för er alla? :)

Jag är inne på dag 6 med gonal-f. Har känt av äggstockarna idag och hoppas att det är positivt. Ska på ultraljud imorn, så nu är det spännande!

• Zila

Kan uppdatera lite här nu.. Ul i torsdags var ingen hit direkt. 2 större blåsor och 6 små såg vi. Blodprovet var katastrofalt lågt!

Jag fick höja dosen och ta nytt ul och blodprov idag. Nu fanns det 19 blåsor! Väntar på svar från blodprovet nu. Hoppas det är bra så det blir äggplock i veckan :)

• Zila
    Sötboll skrev 2014-02-24 11:31:25 följande:

Skapligt med 19 stycken :) lycka till nu!

Tragglar ännu med sprayen...men bara 5 sprayningar kvar nu :)

Ja, mina ägg var uppenbarligen sega i starten! Det tråkiga är ju att dom som har börjat växa nu på slutet antagligen inte hinner mogna innan äggplocket..

Kör hårt med sprayen så är det snart dags för sprutor! Lycka till! :)
  • Zila
    tes 75 skrev 2014-02-24 12:45:44 följande:
    Oj vilken tillväxt! Hur stora var blåsorna nu? Några på 20 mm? Jag ska på VUL imorgon, sprutdag 11. Hoppas på Ovitrelle imorgon kväll. Börjar bli så trött på detta illamående! (iofs, blir det lyckosam utgång på detta så kommer det ju mer av den varan smile1.gif ) . Kanske blir det äggplock samma dag för oss!
    Jag hade 5 st som var 15-17 mm, 10 som var 10-14 mm och 4 som var 6-9 mm. Så än ska dom växa nån dag.

Hon som gjorde ul gissade på ovitrelle imorn eller på ons. Då blir ju plock tors eller fre. Dom minsta blåsorna hinner antagligen inte bli nåt av värde, men dom 10 halvstora kanske hinner växa till sig.. Dom ska va minst 16 mm vid plock, och växer ca 1 mm/dag.
  • Zila

Dom ringde från CVL och meddelade att blodprovet var bra, så nu blir det äggplock på torsdag! Får se om du gör oss sällskap där tes 75 ;)

Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014