• Zila

IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014

MsLilja skrev 2014-02-24 19:51:53 följande:

Håller tummarna Zila!

Själv har jag fått mens och vet inte riktigt vad man ska göra nu...

Nej vad tråkigt för dig!! :(

Har du pratat med kliniken om hur ni går vidare?
  • Zila
    tes 75 skrev 2014-02-25 15:55:55 följande:

Ringde själv, östrogenvärdet var bra, så jag ska ta min ägglossningsspruta ikväll! 

Zila: vilken tid ska ni till kliniken på torsdag?

Åh, vad bra att du får plocka!

Jag skulle ha tagit sprutan 20.30 ikväll men eftersom det hade "tjockat till sig" på torsdag så fick ja ändra tid till 23.00. Så vi är väl många som ska plocka på torsdag då! :) när ska du ta din?
  • Zila
    Mooni83 skrev 2014-02-25 16:47:26 följande:

Hej. Jag är också mitt uppe i en IVF på CVL. Jag ska ta ägglossningssprutan ikväll.

Såg att det var några fler som snart skulle göra ÄP. Hur mår ni nu när det börjar närma sig?

Jag trodde att jag inte skulle vara lika hispig denna gång (vi gjorde en ivf 2009 som lyckades) men nu börjar jag verkligen bli nervös :(

Välkommen hit!

Vad spännande med fler som tar ägglossningssprutan ikväll! :D
  • Zila
    tes 75 skrev 2014-02-25 18:39:19 följande:
    He he, det var nog vi som "tjockade till " det smile1.gif De hade ju missat att ringa mig, så jag ringde dom 15:50, och eftersom min sambo ska göra PESA (ta ut spermier ur testikeln via biopsi) strax efter mitt äggplock så är den enda tid vi kan få kl 08:30. De hade nog glömt planera in oss helt enkelt.. Jag ska ta sprutan 20:30. 
    Ja, då fick ni vår tid! Haha :)

Det kändes bra för oss iaf för vi har en bit att åka. Nu slipper man gå upp så himla tidigt på torsdag.

Känner du nån aktivitet i äggstockarna nu? Gick sprutan bra? :) Det är såå nära nu!
  • Zila
    tes 75 skrev 2014-02-25 22:01:07 följande:
    Ja, det spänner lite i äggstockarna, och sticker till ibland. Det är också obehagligt att sitta framåtlutad för länge. Så kanske kanske växer den sista äggblåsan på sig därinne! Sprutan gick bra, men förra gången lyckades jag klanta till det och såg först när jag tog ur den att det inte alls stod 0 i displayen. Panik! Jag injicerade den igen, och tryckte knappen ordentligt i botten, och då stod det 0. 
    Så känner jag med! Sen känns det tungt liksom.. Det är väl en del vätska där inne. Blir kissnödig hela tiden oxå, sen när ja väl kissar gör det ont i äggstockarna.. Ska bli skönt att plocka ut äggen nu! Hoppas bara att fler lyckas mogna nu än sist..

Ja, man blir ju nervös när man bara har en chans på sig med sprutan! En timme kvar för mig. :)
  • Zila
    Mooni83 skrev 2014-02-26 14:36:22 följande:

Tes 75 och Zila: har ni fått veta vem det är som kommer göra ÄP imorgon?

Det är ju inte så långt kvar så jag får ju snart veta ändå men är lite nyfiken av mig ð???

Jag vet inte vem vi ska ha.. Jag har aldrig varit där tidigare heller så jag vet inte vem nån där är. :)
  • Zila
    tes 75 skrev 2014-02-27 11:30:38 följande:

På väg hem nu! Gick jättebra idag, precis som sist. Snabbt och nästan smärtfritt. Så coolt att se äggen på teveskärm när de letar upp dom.

Och, 3 ägg! Vi trodde ju bara att det skulle bli 2. Dessutom var det piggare simmare än förra gången, så snäppet bättre utgångspunkt än sist!

Har inga tips om förberedelser. Annat än att slappna av smile1.gif
    Toppen att det blev bättre än sist tes 75! Låter ju lovande.. :)

För oss blev det 14 ägg och fint spermaprov, så jag hoppas hoppas att dom här är mogna nu och kan befruktas, till skillnad från förra gången! Är så nervös inför samtalet imorn. Om det ser bra ut ska dom långtidsodla till tisdag, annars blir det insättning på lördag.
  • Zila
    Mooni83 skrev 2014-02-27 13:38:29 följande:

Vad kul att det blev ett till ägg! Och skönt att allt gick bra. Det gick bra för oss också. Gjorde lite ont denna gång men det var nog för att jag bad dem vara lite snåla med smärtstillande och lugnande (jag är ganska lättpåverkad av sånt) Iaf så fick de ut hela 19 ägg! Vi trodde att det skulle bli max 8-10 st då de inte sett så många på ultraljudet tidigare. Nu längtar jag till lördag då man får veta hur det har gått för dem :)
    Grattis till fin skörd!! Hoppas att alla ägg är användbara :) skulle ni långtidsodla om det ser bra ut imorn?
  • Zila
    Mooni83 skrev 2014-02-27 14:59:17 följande:

Det lär nog vara en hel del av dessa 19 som inte blir nåt av tror jag. Vi har fått en tid på lördag så ingen långtidsodling. De sa aldrig något om att de skulle ringa och meddela status imorgon. Hmm.. Kanske ringer jag och kollar hur läget är med de små äggen. Är såå glad att ÄP är över. Har varit så nervös och höll på gå upp i atomer då vårt plock blev en timme sent. Nu är det bara att vänta och hålla tummarna!
    Vi fick oxå en tid på lördag ifall det blir kort odling, men dom skulle iaf ringa imorn och berätta hur det blir. Kanske för att bara 1/12 var moget sist för mig och jag är så himla nervös att det ska upprepas!
  • Zila

Vårt plock blev oxå förskjutet en timme, så dom hade nog fullt upp där idag! :) vi hade oxå Tomas. Det gick då undan att få ut äggen! Kändes som att han visste vad han höll på med!

• Zila
    MsLilja skrev 2014-02-27 16:57:20 följande:

Vet ni vad, jag fick ett positivt grav test idag! Men vågar inte riktigt glädja mig eftersom jag har lite småblödningar och känner inte av nåt i kroppen. Helt chockad eftersom jag fick en blödning i helgen då jag skulle ha mens och testade negativt också

Oj vilken överraskning! Grattis!! :)
  • Zila

Hur mår ni som hade äggplock igår? Jag har ont i magen (tarmarna). Ser rätt uppsvälld ut.. Äggstockarna känner jag inget av längre. Nån mer som haft samma problem?

• Zila

Nu ringde dom mig iaf. Av 14 ägg var 8 mogna. 6 av dessa befruktades, men alla 6 hade befruktats med fler än 1 spermie, så det blir ingen återföring för mig! Så jävla surt...

• Zila

Det är bara att vänta på mens nu, sen spraya igen från dag 21. Köra sprutor och sen testa pregnyl istället som ägglossningsspruta. Sen kommer dom göra icsi för att vara säker på att bara en spermie kan befrukta ägget.

Tänk om som ändå hade gjort icsi på vissa ägg redan igår. Då kanske ja hade fått tillbaka nåt imorn..

• Zila

Ja, de skulle väl ringa mellan 11-12 sa dom till mig.. Och det gjorde dom ju. :(

Att det aldrig kan gå hela vägen nångång.. Alltid nåt som är fel. Sist hade jag 1 moget ägg och det befruktades normalt och blev en grav. Nu är 8 mogna och inte ett enda går att använda!

Det värsta nu är ju att det tar sån tid innan man kan köra på nytt! Jag vill ju bli gravid NU!

• Zila
    tes 75 skrev 2014-02-28 13:50:37 följande:
    Jag förstår frustrationen. Men snart är ni igång igen, och då vet ni ju att icsi är det rätta!

Jag ringde själv till kliniken nyss, och det var 1 befruktat av de 3. Nu är det bara att hoppas att det är ett guldägg.
    Håller tummarna för dig nu!
  • Zila
    Sötboll skrev 2014-02-28 14:06:11 följande:

Vad tråkigt för dig Zila! Jag kanske är lite dåligt insatt...men vad händer om 2 spermier befruktar samma ägg, blir det inte enäggstvillingar då? Går det inte att sätta tillbaka ändå?

Ja tror att dom slänger såna ägg, men visst är det så det går till när det blir enäggstvillingar! Det här kanske var ännu fler spermier i samma ägg, så dom utsätter nog inte oss för den risken att få typ fyrlingar..
  • Zila
    tes 75 skrev 2014-02-28 14:43:08 följande:
    Zila skrev 2014-02-28 14:36:31 följande:Ja tror att dom slänger såna ägg, men visst är det så det går till när det blir enäggstvillingar! Det här kanske var ännu fler spermier i samma ägg, så dom utsätter nog inte oss för den risken att få typ fyrlingar..
    Enäggstvililingar, är inte det när ett ägg som befruktats av 1 spermie delar sig i två? 

Jo, så är det nog ja! Ja, hur det än är så är det inget dom vill använda i en ivf-behandling..

Jag får önska lycka till till er som är med i tråden! Kommer att följa den så jag ser hur det går, även om jag inte har så mycket mer att bidra med.
Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014