IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014
Håller tummarna Zila!
Själv har jag fått mens och vet inte riktigt vad man ska göra nu...
Har du pratat med kliniken om hur ni går vidare?
Håller tummarna Zila!
Själv har jag fått mens och vet inte riktigt vad man ska göra nu...
Ringde själv, östrogenvärdet var bra, så jag ska ta min ägglossningsspruta ikväll!
Zila: vilken tid ska ni till kliniken på torsdag?
Vi ska alltså dit kl 11 på torsdag!
Hej. Jag är också mitt uppe i en IVF på CVL. Jag ska ta ägglossningssprutan ikväll.
Såg att det var några fler som snart skulle göra ÄP. Hur mår ni nu när det börjar närma sig?
Jag trodde att jag inte skulle vara lika hispig denna gång (vi gjorde en ivf 2009 som lyckades) men nu börjar jag verkligen bli nervös :(
Tes 75 och Zila: har ni fått veta vem det är som kommer göra ÄP imorgon?
Det är ju inte så långt kvar så jag får ju snart veta ändå men är lite nyfiken av mig ð???
Vårt plock blev oxå förskjutet en timme, så dom hade nog fullt upp där idag! :) vi hade oxå Tomas. Det gick då undan att få ut äggen! Kändes som att han visste vad han höll på med!
Vet ni vad, jag fick ett positivt grav test idag! Men vågar inte riktigt glädja mig eftersom jag har lite småblödningar och känner inte av nåt i kroppen. Helt chockad eftersom jag fick en blödning i helgen då jag skulle ha mens och testade negativt också
Hur mår ni som hade äggplock igår? Jag har ont i magen (tarmarna). Ser rätt uppsvälld ut.. Äggstockarna känner jag inget av längre. Nån mer som haft samma problem?
Nu ringde dom mig iaf. Av 14 ägg var 8 mogna. 6 av dessa befruktades, men alla 6 hade befruktats med fler än 1 spermie, så det blir ingen återföring för mig! Så jävla surt...
Det är bara att vänta på mens nu, sen spraya igen från dag 21. Köra sprutor och sen testa pregnyl istället som ägglossningsspruta. Sen kommer dom göra icsi för att vara säker på att bara en spermie kan befrukta ägget.
Tänk om som ändå hade gjort icsi på vissa ägg redan igår. Då kanske ja hade fått tillbaka nåt imorn..
Ja, de skulle väl ringa mellan 11-12 sa dom till mig.. Och det gjorde dom ju. :(
Att det aldrig kan gå hela vägen nångång.. Alltid nåt som är fel. Sist hade jag 1 moget ägg och det befruktades normalt och blev en grav. Nu är 8 mogna och inte ett enda går att använda!
Det värsta nu är ju att det tar sån tid innan man kan köra på nytt! Jag vill ju bli gravid NU!
Vad tråkigt för dig Zila! Jag kanske är lite dåligt insatt...men vad händer om 2 spermier befruktar samma ägg, blir det inte enäggstvillingar då? Går det inte att sätta tillbaka ändå?