IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014
Ja, 9 idag.
Blödning i full gång. Tror att det är kört, men kommer förstås testa om några dagar igen. Hm, ska jag fortsätta med proggisarna eller inte? Jag blir så oerhört dålig i magen av dom..
Tack tes :) hur går det för dig idag, blödningen avtagit?
Kollade på Linnés sida nu, & ser att siffran där är andel graviditeter, medan expressens artikel listar antal förlossningar..
Får jag hoppa in här?
Vi har försökt att få barn i över 3 år. Jag har PCO, men har ett barn sedan ett tidigare förhållande (utan hjälp). Vi började en utredning i höstas och jag fick börja med Pergotime. Vi blev inte gravida på tre försök och läkaren såg över makens spermatest som han lämnade i höstas. Hon kunde ev. finna förklaringen där och ville att maken gjorde ett nytt test. Såg testet likadant ut så skulle hon sätta oss på IVF på Linnekliniken.
Sagt och gjort, maken gjorde ett test. Volymen är bra, antalet spermier är över 120 miljoner/ml och 50% rör på sig (ska vara minst 40% tydligen). Dock är de lite slöa.. Vi hade 13% och tydligen ska det vara minst 25%. Jag och maken har diskuterat detta och kommer nu att skriva in oss i kön hos Linnékliniken (via landstinget). Samtidigt kommer vi testa Pergotime någon gång till.
Är det någon som vet hur lång väntetid det är där? Känner mig ganska orkeslös nu, men att ev. få göra en IVF skapar ju ännu mer hopp och energi hos mig.