• tes 75

IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014

Jenkis skrev 2014-01-12 20:23:01 följande:
    Nej, vi fick de där procentsiffrorna av Linné och valde att gå på ÄD i stället på Ackis. Så jag tillhör ju egentligen inte någon IVF-tråd men är med på ett hörn i alla typ... ÄD-trådarna har inte lika många besökare eftersom det är färre som sysslar med det p.g.a. de långa köerna... När jag var gravid hängde jag med dem som gjort IVF. Det är ju egentligen samma sak bara det att jag inte plockas på ägg.
    Ah, så du kommer få ÄD på Linné? 
  • tes 75
    Jenkis skrev 2014-01-13 08:49:57 följande:

Nej på Ackis. Men den här tråden är så trevlig, så jag råkade fastna här. Tillhör Linné egentligen kan man säga, men det är bara universitetssjukhus som får göra ÄD.
    Ah. Då är jag med. :) Man nedreglerar och har sig även vid ÄD alltså?
  • tes 75
    Jenkis skrev 2014-01-14 10:06:14 följande:

Japp. Det är för att man skall synkas. Varje donator ger till två mottagare om det blir fler än åtta ägg. Så det finns en mottagare ett och en två. Tvåan kan bli utan ägg... När donatorn håller på med sprutor äter vi östogen för att bygga upp slemhinnan igen. Sedan får man progesteron två dagar innan ET och fortsätter med östrogen och progesteron till testdag och längre om det blir plus.
    Ah, ja det förstås. Hoppas du får ägg snart!
  • tes 75
    Jenkis skrev 2014-01-09 18:59:50 följande:
    Intressant med tanke på att vi är lika gamla. Antar att du fick din procent under 2013? Fråga vad du har för AMH-värde.

Jag hade som sagt 0,3 i början av 2011 och då fick jag 15-25% chans från Linné, men jag var ju som sagt tre år yngre då. Även om jag mot förmodan skulle ha 0,3 fortfarande (vilket inte är så troligt, snarare 0,1 kanske...) så gör säkert de där tre åren i ålder att man sjunker till 10-20 % skulle jag tro...
    Har fått reda på mitt amh-värde nu. 0,5 i slutet av sept 2013. Inte bra alls, alltså.
  • tes 75
    Jenkis skrev 2014-01-14 21:16:59 följande:
    Ja, fy vad tråkigt! Men du verkar vara vid ganska gott mod ändå och gör väl ett försök till?
    Absolut. jag är en envis jävel.
  • tes 75
    Zila skrev 2014-01-16 11:52:52 följande:
    Hej på er!
    Följer tråden men har inte varit aktiv. Jag ska börja med synarel den 25/1. Beräknat äggplock blir v 9 på cvl. Andra försöket nu (första på cvl) och hoppas att det går bättre än sist då vi fick mf.
    Vad kör ni andra med för metod och läkemedel? Vi kör långa och ska använda synarela, gonal-f, ovitrelle och Lutinus.
    Långa här med; Synarela, Menopur, Ovitrelle och sedan Progesteron.
  • tes 75
    Jenkis skrev 2014-01-20 13:25:42 följande:
    Har sjukskrivit mig själv. Det kan man göra i sju dagar. Sen måste man ha läkarintyg. Men jag är tillbaka på jobbet innan dess antar jag. Det värsta är gjort nu. Ringt runt från kl 07 i morse och äntligen har jag fått en tid.

Det är sjukt att vården är sjuk så att man själv blir sjuk smile1.gif

Har insett att man är rätt ensam när man inte får hjälp i sitt eget landsting. Många har gett mig kalla handen idag i närliggande landsting. Har dock hittat ett villigt privat vårdalternativ, så jag får väl åka 16 mil då... De tar i alla fall frikort. smile1.gif
    Men hu. Hoppas du mår bättre snart.

Ja, detta "du kan arbeta som vanligt under en fertilitetsbehandling" är ju ofta bullshit. Förutom den psykiska pressen kan man ju få rejäla biverkningar av hormonbehandlingarna, som gjorde mig till en livsfarlig bilförare på E4-an (pendlar till Solna) och urusel analytiker. För att inte tala om mina sambo- och mammaegenskaper; i botten. Det är en månad (eller mer) av kravlande i geggamojja helt enkelt. Och sedan ska man repa sig fysiskt och psykiskt efter ett ev misslyckande också..
  • tes 75
    Krabaten1 skrev 2014-01-24 12:25:40 följande:

Ny på tråden. Glad Då var det dags igen. :) Syskonförsök på CvL, gjorde ett FET i våras, men trodde liksom inte att det skulle gå och det blev inget heller. i höstas nytt IVF, hormonnivåerna dök och ingen ÄP. Nu på ruvardag 2 - oändliga väntan!

Oh, håller tummarna för ruvningen!
  • tes 75
    Jenkis skrev 2014-01-24 21:41:05 följande:
    Nu vet jag att det inte går att vänta.

Fick höra idag, sen eftermiddag att det blir plock efter helgen! Jippii!
    SkrattandeSkrattandeSkrattande
  • tes 75
    Sötboll skrev 2014-01-27 17:44:21 följande:
    Lycka till imorgon Jenkis!

Har varit på vårt sista infosamtal. Ska uppdatera listan när jag sitter vid datorn nästa gång. Vet ni vilka tider som ägguttaget brukar ske vid? Vår hemma-läkare pratade om ca kl 9-11 på fm, har det varit så för er?

Vi överväger sova på hotell natten före äggplock om det blir väldigt tidigt på morgonen, har ca 2-3 timmars bilfärd till Uppsala.

Vårt äggplock sist var kl 9, tror jag.
Svar på tråden IVF/ Carl von Linne kliniken våren 2014