• MissKS

Nordic IVF Center Malmö

Hej Nordicare! Jag har läst tråden här sen i januari och hejat på er i kulisserna! Ruvar på dag 9 nu och börjar bli riktigt orolig inför beskedet. Är extremt nöjd med kliniken och trivs med Pia. Vilken skillnad från RMC, himmel och helvete (förlåt, men vi trivdes inte alls där. Särskilt inte med Krystoff). Nu ska jag försöka stå ut en vecka till här. Vill gärna ha sällskap! Håll tråden vid liv tjejer!

• MissKS

Tack Moolie!! Jag har ansökt om att få gå med i gruppen nu! Vad smart att med en stängd grupp. Grattis förresten till graviditeten!

Finski, vad skönt att höra att han var snäll mot någon!! Mot mig var han direkt otrevlig, även när jag var ledsen. Han var hårdhänt som tusan vid undersökningarna också och när jag sa att det gjorde ont så sa han att jag var känslig och att ingen annan klagat. Hm... Han ansåg också att man inte hade rätt att veta hur många äggblåsor man hade eftersom det inte var viktigt. Sköterskorna fick berätta för oss efteråt. Pia verkade inte vara så nöjd med hans val av behandling av mig heller, hon ändrade rubbet. Och helt plötsligt fick de ut 10 ägg på Nordic, och nu har vi för första gången (3) embryo i frysen. På RMC fick de ut 4 respektive 1 ägg, aldrig till frysen. Känner mig lite lurad av dem...
    Ja, fler av läkarna var verkligen okänsliga. Jag håller med dig! Den ende som var snäll var Leif! Men han har tydligen börjat jobba i Danmark nu sa Pia. Han påminde mycket om Sven på Nordic!!

• MissKS

Annika var fantastisk vid ÄP. Nej dom söver inte, men de bedövar betydligt bättre än RMC. Jag kände ingenting, men på RMC gjorde det ont som tusan. Man behöver inte sprita vid ett nålstick. Det är inte farligt att få in hudbakterier i ett så pyttelitet sår. Kroppen klarar det utmärkt, så oroa er inte över det! Moolie, vad hände??? Här är det deppiga dagar. Jag började blöda igår och väntar nu på mensen. Ont i hjärtat förstås. Jag vågade verkligen hoppas denna gången, allt gick så bra. Nu funderar vi också över FET. Vi fick tre till frysen, första gången någonsin. Men jag undrar hur goda chanserna är. Kanske ska man bara köra färskförsök. Det är så svåååårt att veta!!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • MissKS

Hej tjejer! Jag var inne i tråden en del i februari då vi gjorde vår första IVF på Nordic. Nu är vi inne på nummer två. Det är vår femte IVF sammanlagt, men vi fick vår son på tredje. I alla fall! Den här gången har det gått så förbaskat bra. Och jag är omöjligt ännu mer förtjust i kliniken. Alla är ju fantastiska. Det är som att ha kommit till himmelen efter RMC. Den här omgången fick vi alla tre läkare och jag var nervös eftersom jag aldrig träffat Sorana innan och Sven bara en kort stund. Men oj, vilka rara läkare! Soarana gjorde ÄP, vilket faktiskt gjorde svinont men jag hade 17 blåsor vilket förklarar smärtan, och hon var iaf så snäll och respektfull. Sven gjorde ET och jag har aldrig varit med om en mer noggrant utförd återföring. Jag har full tillit till dem. Dessutom fick vi ut 15 ägg!! Det är ofattbart många för oss. 12 blev fina embryo som alla odlades till dag 5, jag fick tillbaka en blastocyst och tre till frysen. Innan har vi aldrig kunnat långtidsodlat pga för få embryo. Överlag har vi nog bara haft medelmåttiga resultat. Sonen blev till av ett embryo som inte fick bra betyg och sattes in med ett till av "låg kvalitet". Hur som haver. Inför denna IVF slutade jag äta socker och bröd en månad innan, mest för att gå ner två irriterande kilo som stört mig efter graviditeten. Jag är normalviktig. En kompis som också gör IVF hittade då en vetenskaplig artikel om att lägre kolhydratintag och högre proteinintag förhöjde både ägg- och embryokvalitet rejält vid IVF. Väldigt markanta skillnader. Jag tog inte riktigt artikeln på allvar men för säkerhets skull fortsatte jag dieten och ökade dessutom proteinintaget. Nu känns det som att jag blivit religös. Det måste varit detta som förbättrat mina resultat så mycket. Pia blev intresserad av artikeln och jag mejlade den till henne. Nu pratade Eva med mig om den så de verkar ha tagit upp den på kliniken. Hon verkade väldigt positiv. Jag kan inte länka till den här, får inte det att funka. Men ni som är intresserade googla "ivf outcome low carb". Vill inte verka som att jag vill frälsa er Men samtidigt är det ju intressant information. Jag håller tummarna för er alla här!! Kommer att följa och läsa. Kram

• MissKS
    ITM skrev 2014-06-12 11:19:08 följande:
    Missks åh vad intressant. Måste kolla. Fick ut 7 ägg igår. Ringde kliniken nu 2 var övermogna 1 omoget, 3 fint befruktade och det sista trodde de skulle "ta" sig under dagen. De blir återföring imorgon.

Lycka till imorgon! Vem ska utföra återföringen?
  • MissKS

Gick det bra ITM? Själv mår jag sådär. Idag har nervositeten tagit ett strupgrepp på mig. Känner mig rädd. Nu är jag på cykeldag 24, 10 dagar efter äggplock och ruvardag 6 av blastocyst. Jag är så orolig för att småblödnigarna som signalerar om mens ska komma. Samtidigt vet jag att denna nervositet bara kommer att öka nu. Det blir liksom inte lättare ju!

• MissKS

Oj, tjejer! Gå inte för hårt inför dietandet bara! Förösk bara minska kolhydraterna, ta inte bort dem helt! Läs studien , de var tydliga med att det inte hade med att "banta" att göra, utan bara att jämna ut blodsockret och öka proteinet! Jag har helt låtit bli rent socker, som kakor, godis och glass. Men jag har haft sylt till maten och ketchup tex. Om det varit rent för jävligt så har jag någon gång tagit en bit mörkt choklad efter maten, då påverkar det ju inte blodsockret. Jag har hoppat över allt bröd också, och med det har jag varit mest strikt. Mycket pga att det stod om att glutens inflamatoriska effekt i tarmen kan påverka embryot negativt. Men pasta, potatis och ris har jag ätit! Gör inte livet för hårt för er själva, kör lagom! Det är ju ganska tufft redan... Jag gillar också Sven. Han verkar vilja så väl. Och som sagt, jag har aldrig varit med om ett så noga utfört ET som hans. Han lämnade inget åt slumpen. Och ja, jag gillar hela Nordic! Jag är extremt nöjd hittills. Detta är min andra IVF här. Jag tycker att läkarna gör allt för att anpassa behandlingen, och sköterskorna gör sitt bästa för att stötta.

• MissKS

Usch Libra, det där låter tungt! Ska du ligga kvar där tills nästa försök att få ut stenen? Själv har jag klarat en dag utan att få mens, ruvardag 7 av blastocyst. Nu börjar hoppet stiga, timme för timme. Tjuvtesta eller inte?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö