Oj, tjejer! Gå inte för hårt inför dietandet bara! Förösk bara minska kolhydraterna, ta inte bort dem helt! Läs studien , de var tydliga med att det inte hade med att "banta" att göra, utan bara att jämna ut blodsockret och öka proteinet! Jag har helt låtit bli rent socker, som kakor, godis och glass. Men jag har haft sylt till maten och ketchup tex. Om det varit rent för jävligt så har jag någon gång tagit en bit mörkt choklad efter maten, då påverkar det ju inte blodsockret. Jag har hoppat över allt bröd också, och med det har jag varit mest strikt. Mycket pga att det stod om att glutens inflamatoriska effekt i tarmen kan påverka embryot negativt. Men pasta, potatis och ris har jag ätit! Gör inte livet för hårt för er själva, kör lagom! Det är ju ganska tufft redan... Jag gillar också Sven. Han verkar vilja så väl. Och som sagt, jag har aldrig varit med om ett så noga utfört ET som hans. Han lämnade inget åt slumpen. Och ja, jag gillar hela Nordic! Jag är extremt nöjd hittills. Detta är min andra IVF här. Jag tycker att läkarna gör allt för att anpassa behandlingen, och sköterskorna gör sitt bästa för att stötta.