• MissKS

Nordic IVF Center Malmö

Grattis Finett! Här är det nog ingen som tänker ge upp i första taget Nordic verkar vara rätt klinik att satsa på. Jag hoppas verkligen att ditt inlägg skickar in lite tur i tråden och att vi alla får äran att följa ditt goda exempel!

För mig är sommaruppehållet över nu. Jag är på dag 1 i vad jag hoppas ska bli min första FET-cykel. Nu blöder jag (äntligen) rejält, så jag hoppas att livmodern städar ut missfallet ordentligt nu!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • MissKS

Grattis Gina!! Det måste ju vara en av Nordic i Malmös första bebisar? Vad skönt att allt gått bra!

Nu tjejer är det inte ens en vecka tills kliniken öppnar igen!

• MissKS

Välkomna hit!! Nu låter jag väl som att jag är sponsrad av Nordic, men ni valde rätt klinik! Jag är som sagt supernöjd. Om ni vill veta mer om mina behandlingar och om hur Nordic har funkat för mig så kika in på min blogg och kolla i arkivet. Det är STOR skillnad på privat och allmän behandling. Jag tycker att man har mer uppbackning och att det känns tryggare generellt privat.

Jag tror att man kör både långa och korta protokollet här med. Själv kör jag dock korta då vi har "turen" att bara ha fel på spermierna.

Vad roligt att vi är fler som kan följas åt nu!!!

• MissKS

Pia sa till mig att en del kvinnor aldrig blir gravida med frysta embryo, men att det är ovanligt.

Det verkar ju vara så. Med sex embryo i frysen skrämmer det dock slag på mig....

• MissKS
    Leja skrev 2014-07-26 12:49:14 följande:

Hej på er alla!

Vi ska börja med vår första IVF med ISCI nu i augusti/september. Ska bli spännande, men är också helt skräckslagen.

Är det någon som vet något ställe nära som man kan övernatta på? Vi kanske måste göra ingrepp på mannen och då kan vi inte köra hem, så tacksam för förslag. =)

Om ni vill bo riktigt billigt så finns det ett formel 1 hotell i Malmö! Kan du köra en bit eller ska det vara väldigt nära Nordic?
  • MissKS

Aha! DEt var nog 12 år sen jag bodde där! Då var det fräscht och ganska coolt! Väldigt enkelt men ändå modernt. Bra att veta det så att man inte rekommenderar det!

• MissKS

Välkommen tillbaka efter semestern Libra!!

Sia, jag tror absolut att dina chanser är bättre vid IVF än vanlig cykel!! Men det måste en läkare ju kunna förklara bättre?

• MissKS

Jag känner också igen mig helt i det du skriver Millan! Det bästa man kan göra är att bara vara snäll mot sig själv och inte ställa några krav på hur man anser att man borde tänka och känna. Allt är tillåtet. Man får vara skitträdd, förbannad, ängslig, överlycklig, hoppfull, ha ångest och må allmänt dåligt. Man får också känna sig likgiltig och bara vilja skita i allt. När vi blir gamla och ser tillbaka på våra liv så kommer detta högst sannolikt vara några av de tuffaste perioderna i våra liv. Vi kommer minnas alla känslor och fasor som om det vore igår. Jag tror att jag kommer tänka "Om jag bara kunde åka tillbaka i tiden, ge mig själv en kram och säga att allt kommer att bli bra!". Därför försöker jag att göra det ibland. Liksom bara vara snäll mot mig själv! Låter det knäppt?

• MissKS

Vad bra, Millan. Det är svårt att beskriva hur man känner och resonerar kring det.

Imorgon har jag återföring. Så imorgon avgörs det ju! Om de plockar ut rätt embryo ur frysen (om vi har något) så blir jag gravid. Läskigt.

• MissKS

Tack alla!!! Just nu känner man sig som mest positiv, jag ska försöka hålla liv i den känslan. Blastocysten kom snabbt till liv under tiningen och embryologen christina sa att den är "stark". Jag hoppas att hon har rätt... Hon verkar förresten vara otroligt engagerad i sitt jobb! Väldigt trevlig att prata med och berätta gärna om detaljer. Jag gillar det eftersom jag är biolog i grunden och alltid har gillat cellbiologi

Tycka om, jag har ingen bra koll på provera så jag kan inte ge något bra svar tyvärr!

Moolie, kör på med folsyran. det är ju egentligen bara en extra försäkring!

• MissKS

Halloj, nu har mina jobbiga dagar inletts. Ruvardag 6 idag av blasto, så i jämförelse med två dagars är det som ruvardag 9. Kämpar med att hålla mig lugn och inte dra ner rullgardinen mentalt. Oron finns med hela tiden, men också hoppet. Jag är trött och har svag "mensvärk" till och från. Men man vet ju också hur lätt man inbillar sig symtom...

• MissKS

Millan, sjukskriv dig! Det är absolut inte löjligt! Jag gjorde det förra gången och det var det bästa jag kunde gjort. De andra gångerna har jag kämpat och haft så jäkla ont.

Hm, jag är hopplös på att få rätt på listorna. tar tacksamt emot hjälp på att bli inskriven på FET, testdag den 20/8, dock BIM nu den 15/8.

• MissKS

Tycka om! Åh, jag känner med dig! Jag har varit i exakt samma situation med vår IVf nr 2. Det var för jävligt. Har du inte haft ont? Jag hade rejält ont men nekade vård på KK och vande mig till sist, gick med det i flera månader och det upptäcktes när jag skulle planera IVFen alltså. Jag var så otroligt ledsen. Varje dag räknas ju!!

• MissKS

Jag hade ju BIM idag, ingen mens och ingen blödning. Har haft ont i ljumskarna och mått skumt. Men också varit EXTREMT nervös vilket kan ge vilka symtom som helst. Tänkte testa i helgen eller på måndag. Men ikväll fick jag lite panik och ville bara slita av plåstret, typ. Så jag reste mig mitt ur en film och bara gick ut och testade (blundande) lämnade sen testet och gick min väg. Maken trodde knappt mig när jag kom tillbaka till filmen. Men han var modig nog att gå (springa) och kolla. Det var positivt. Helt otroligt! Mycket starkare dessutom än testet när jag fick missfall nu i juni så det känns extra bra. Sitter som i trans just nu. Kan inte tro det. Helt tokigt. Drömmer jag??

I Skåne är det 33 år för KUB, jag är nyss fyllda 33 så denna gången gör vi nog det. Med sonen hoppade vi över eftersom två kompisar tätt intill fått väldigt dåliga besked vid KUBet och båda fick friska fina barn sen.

• MissKS

Moolie, Lycka till imorgon! Hoppas du kan sova gott inatt trots nervositet.

Millan, det har varit olika för mig med. Säkert ingen fara alls. 125 är väl dessutom en väldigt låg dos?

• MissKS

Usch så tråkigt Millan!!! Lider med dig.

Imorgon ska jag göra en kemisk abort. MA:et har fortfarande inte kommit ut. Fick besked idag att embryot dog på dag 6+5, dvs för exakt två veckor sedan. Tungt. Känner mig orolig och rädd. Kramar till er.

• MissKS

Grattis Leja!!

Tack tjejer för omtanken! Jag har läst här varje kväll men inte orkat svara förrän ikväll. Nu tror jag att det är "över". Det har varit en jobbig process. Fick Cytotec i två omgångar på sjukhuset i torsdags, men kroppen reagerade inte. Så jag skickades hem med beskedet att missfallet förhoppningvis skulle komma inom 72 timmar, att jag skulle blöda som en dubbel mens och att smärtan inte skulle vara värre en rejäl mensvärk. Hinnsäcken skulle inte märkas av. FY FAN vad osann den informationen var. Jag anade det innan eftersom jag har tre vänner som haft tråkiga erfarenheter av Cytotec och dessutom har man ju läst lite här på FL om hur jobbigt det kan vara. I förrgår kom hinnsäcken ut i krystvärkar, ca 2 cm stor (som på VUL). Det gick inte att förväxla den med något annat. Jag såg var det var. Sen trodde jag att det värsta var gjort. Men igår fick jag extremt ont, rejält värkarbete men utan paus mellan värkarna. Panik-ont! Ett par timmar senare kommer det ut en stor klump, jag gissar moderkakan, stor som en clementin. Idag har jag pratat med KK och de sa att det sannolikt var moderkakan. VARFÖR berättar de inte att det kan bli såhär? Extremt obehaglig upplevelse som jag aldrig kommer att komma över....

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö