• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Libra1 skrev 2015-05-28 14:51:52 följande:
    Vad tråkigt att det verkligen var ett MA. Så ledsen för er skull. :(
    Många styrkekramar!
    Men känns ändå skönt att få det bekräftat och att man har en plan på vad som händer/kommer att hända nu. 
    Ska försöka beta av skolgrejerna och sen vila upp mig i resten av helgen för att orkar med måndagen och att läka ut efteråt. 

Bara nojjig över hur man kommer reagera och hur ont det kommer göra. Sambon tog semester så skönt han kan följa med!
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-05-29 14:58:53 följande:

Pratade med Nordic idag och de säger 4 dgr till innan ett pålitligt test......ååååå denna väntan. Man blir ju någon form av bridezilla fast för ruvningen. Var nere på stan o köpte 4 apotekets tester för jag vet jag inte kan hålla mig över helgen att testa :)

Här skiner solen och det är dags att börja runda av på jobbet för att ta helg!

Haha ja man blir allt lite crazy under ruvningen :P

Solen skiner här med underbart, hoppas fina vädret håller i sig och det blir en underbar helg :)
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-05-29 16:37:38 följande:
    Ska du skrapas eller bara ta Cytotec? Fördelen med att vara inlagd är att du kan få morfin om det gör för ont. Jag gjorde båda. Det gick snabbt men gjorde väldigt ont.

Hoppas allt går bra. Ska tänka på dig!!!
    Om allt går som det ska så blir det bara Cytotec. Är inställd på mycket smärta, så känner en enorm trygghet att det blir på sjukhus. Tack gode gud för morfin!

Åh tack :) 
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-05-29 16:34:45 följande:

Idag är jag på dag 70 med Synarela och har fått mens. Är det ens möjligt? Blir så trött på det här. Har i alla fall ökat dosen. :-/

Men oj vad lustigt, hoppas du blir bättre på högre dos. Helt galet du har tagit dosen så länge.

Har ni bestämt om det blir nytt försök nu innan semestern?
    Hur mår du annars? Fått svar angående remissen? 
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-05-30 08:29:02 följande:

Deppar ihop... varje dag blir strecken svagare så det är helt klart bara ovitrelle som ger utslag på stickan. Sista sprutan torsdags morgon 6.30. Skit me.

Då ska man samla energi till äggdonation i Riga. Har redan en kontakt där så det är resa o undersökning som ska till innan de hittar en donator.

Men neeeej vad tråkigt, skickar styrkekramar !!!
  • MålaMittHjärta

mom2012: Men fy vad jobbigt, hatar verkligen när folk frågar rakt ut de borde faktiskt förstå hur laddad frågan är!

• MålaMittHjärta

Igår startade MA helt utan smärta kom några klumpar, idag var jag på klinokliniken i 6 timmar, fick sammanlagt 9 cytotec vid 3 tillfällen blev ett VUL och där såg de att allt inte kommut ut men troligtvis på gång, fick de två sista tabletterna sen åkte vi hem för att ta hand om det sista här hemma. Så nu väntar jag på att det sista ska komma ut!

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-06-01 18:22:49 följande:

Å målamitthjärta....jag kan inte föreställa mig vad du varit med om idag. Kramis

Förstå gången jag har börjat gråta sen första ultraljudet, den första vi ser på avdelningen är sambons syster (jobbar där som ssk) fick en kram och där börjar man gråta. 

Nu väntar jag bara på att de sista resterna ska komma ut och att man kan börja bearbeta vad som hänt. Usch vill verkligen inte uppleva detta igen!!!
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-06-01 21:18:08 följande:

Målamitthjärta på ett sätt va det kanske bra att tårarna kom idag? De hade säkert velat komma för längesen. ...men sen blir man "för stark" och låser in känslorna. Ivf gör en väldigt stark men samtidigt väldigt svag. Jag grät sist hos Nordic vid återföring....det är så mycket hormoner och känslor och besvikelser och förväntningar.

Kramar till dig

Tack :)
    Ja så är det nog att jag är för "stark för mitt eget bästa", istället grubblar jag och tänker helt fel tankar som verkligen kommer göra min svagare,

Men hur är det med ET det sker väl utan hormoner?
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö