• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Blomster84 skrev 2015-06-01 21:27:24 följande:
    Tänker på er. Så hemskt att ni måste gå igenom detta.... Många kramar....
    Tack fina du :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

mom2012: Ungefär hur lång tid tog det för testet att bli positivt ?
    Låter väldigt märkligt, finns ju de som är "låghormonare" som tar längre tid att plussa.

• MålaMittHjärta

mom2012: Hoppas ni får svar i eftermiddag och slipper vänta på resultatet. Usch den där väntan är jobbig!

• MålaMittHjärta

Gina43: Jo det är ganska okej, dock äter jag en del ipren och är bästa vän med värmedynan för tillfället. Tror allt är ute nu iaf och nu vill jag bar få tillbaka min energi igen så jag kan njuta av sommaren, flytten och sommarjobbet.
    Sen ska jag bara avsluta min sista skriftliga tenta med som ska in på fredag, hoppas jag får ihop något vettigt men räknar med en komplettering i sommar.

Men känns ändå bra att det är paus med ivf i sommar det tar ju en jäkla energi och lust ifrån en.

mom2012: Vad tråkigt det inte gick hela vägen :/, antar att du har fått svar på blodprovet? Men vilken fin ide med boken till er dotter, den kommer hon garanterat tycka om när hon blir stor :)

• MålaMittHjärta

Gina43: Jag är inte så insatt  men blir troligtvis en i naturlig cykel, det är väl vanligast? Tror det var en FET i naturlig cykel vi började med på rmc när embryot inte klarade upptiningen.

Är tacksam över det bra resultatet vi fick till frysen, så förhoppningsvis blir det bebis på de försöken vi har kvar.

Jag har bara kört korta protokollet så har ingen erfarenhet av långa protokollet. Men om de tror att de blir mer ägg så kanske kanske vara värt att prova? 

• MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-06-05 10:34:04 följande:

Var på VUL igår. Allt såg bra ut. Började med ägglossningtest imorse. Blir FET i naturlig cykel :) beräknad ägglossning inom ett par dagar. Spännande! Sen hamnar ruvningen under vår semester vilket känns skönt. Lättare att fokusera på annat än ruvning när man är ute och reser tror jag.

Åh vad kul ni hinner med ett FET innan sommaren :) Jo det är nog ganska skönt att ruva under semestern när man kan fokusera på annat :) 

Får se om vi hinner med ett FET innan vår Kreta resa i slutet av augusti eller om vi får vänta. 

Men åker man bara in till kliniken den dagen man ska göra återföring?
  • MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-06-08 11:28:53 följande:
    Jag ringde samma dag som jag fick mens och dom bokade in ett VUL dagen efter för att kolla om vi kunde köra direkt efter vårt senast ET. (I vanliga fall brukar det tydligen ta lite tid för kroppen att återgå till det normala. Äggstockar ska krympa tillbaka o äggblåserester ska försvinna. Dock såg allt bra ut och dom bokade in ett nytt VUL. Ett par dagar innan beräknad ÄL (ca 10 dafar efter första dagen på mensen) för att kolla endomitium och att där var en lagom stor äggblåsa på gång. Sen blev det ägglossningsstickor och jag fick ÄL igår så har precis ringt kliniken. Dom ska återkomma under dagen med dag för insättning :) vad jag förstod så är ett VUL vanligast och därefter insättning. Det första ultraljudet var bara för att kolla att vi kunde börja köra igen.

Bor ni långt ifrån kliniken?
    Vi kommer bo i Hästveda då så typ 1.5 timmes bilfärd från kliniken. 
    Men då kommer det iaf bli ett ultraljud innan ET så då blir det förhoppningsvis bara 2 resor dit iaf.

Då i augusti blir det ju 2 månader efter mitt missfall så då borde ju kroppen hunnit att återgå till det normala hoppas jag!

Men är lite rädd att jag kommer bryta ihop totalt om nästa försök misslyckas, kanske inte så kul på en semester när sambon fyller 40. 
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-06-09 07:22:17 följande:
    En läkare sa det, en annan dementerade det. Svårt att värdera sådan information
    Haha svensk sjukvård i ett nötskal :P

Förresten blir det långa protokollet nästa gång då?
  • MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-06-09 12:18:25 följande:
    Vi bor i Hbg så för vår del är det inte så jobbigt att ta oss dit.

Förstår att du är rädd att förstöra firandet och semestern men det kanske är bra att ha annat att tänka på och njuta av om det skulle gå fel. Eller så blir det en riktigt fin present om det går vägen ;)
    Vi får se hur vi gör, sen beror det ju på om vi hinner eller inte. 
    Hade varit en underbar present om nästa försök gått hela vägen.

Men efter denna resan så är hoppet inte lika stort längre och jag är verkligen inte den personen som är "oroar sig" men tyvärr kommer jag inte vara lika lugn vid nästa försök.. Har inte kommit över mitt MA helt, min svärmor fick mig att gråta i fredags och hon fick såna skuldkänslor. Jag är inte den personen som gråter offentligt så hon blev ställd men tröstade på en väldigt bra sätt. Kan inte prata med min mamma alls om känslor, hon har inte en enda gång frågat hur jag mår (då passade hon även sonen några timmar när vi var inlagda på sjukhuset för att avsluta "graviditeten") 
    Har faktiskt tur att ha en fantastisk svärmor :)
  • MålaMittHjärta

Blomster: Men nej vilket tråkigt bemötande, säger som mom2012 undvik dem om du blir ledsen. Blir så trött på människor som inte kan prata om känsliga ämnen jag menar allt är inte guld och gröna skogar.

mom2012: nej fy vad tråkigt att det inte gick hela vägen, hoppades så mycket på er styrkekramar <3

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö