Gina43 skrev 2015-05-22 08:55:44 följande:
Tack för att du tänker på mig! Här är det bara att blicka framåt. Nu när det negativa resultatet är ett faktum kan det kanske kännas surt att det inte blir nytt försök förrän om 3 månader! Å andra sidan kanske det är precis vad vi behöver. Jag och min man måste lappa ihop "infertilitetsskadan" i vårt äktenskap och det gör man väl bäst genom att varva ner eftersom livet varit så hektiskt de senaste fem-sex åren. Vi pratade om det nu imorse. Det har liksom varit fullt på samtliga plan (jobb, familj, bostad, hälsa och så IVF på det) med stora förändringar. Det sliter mentalt.
Tyvärr tror jag annars att livet inte lugnar ner sig på ett tag ännu. Jag behöver ett nytt jobb eftersom jag är olycklig på nuvarande. Känner ingen anställningstrygghet och oroar mig inför en återgång. De förstörde en del av min graviditet genom att diskriminera och särbehandla mig (eftersom jag var gravid skulle man inte sätta några mål. Har man inga mål får man ingen lönehöjning eftersom man inte nått förväntad utveckling - ni fattar). Tyvärr kan jag inget göra - mitt case är inte tillräckligt starkt för att bråka med arbetsgivaren genom facket. Nåja. Nytt jobb dyker säkert upp till slut. Fattar bara inte hur allting ska funka tillsammans. Allt hade blivit så mycket lättare om detta försök hade gått vägen! Hade gått tillbaka gravid och sökt nytt jobb efter föräldraledigheten. Nu vet jag inte hur det ska gå.
Usch ja ivf sliter fruktansvärt på förhållandet :( All denna stress och press. Sen när man har jobb, familj och annat som ska klaffa och få ihop allt, hur tusan lyckas man?
Hoppas du hittar ett nytt jobb är ju inget kul om man vantrivs :/