• Gina43

Nordic IVF Center Malmö

På KUB häromdagen fick vi se en pigg liten rackare! Allt såg jättefint ut denna gången. Vi hade ju väntat oss dåliga resultat eftersom mina hormonnivåer var så låga förra graviditeten (med hög sannolikhet för trisomi 13 och 18), så jag grät av lättnad. Vi gör nog inga fler prover den här gången (alltså inget fvp/mkp/NIPT).

Vågar nu gå ut med graviditeten till fler vänner och bekanta.

..Men just i skrivande stund ligger jag till sängs med magsmärtor (från tarmen). Urk.

• Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-25 18:07:15 följande:

mom2012 Ja bara 3 dagar kvar, det går framåt :) Sambon vill egentligen inte vi ska testa tidigare,så antingen testar jag och mörkar eller skjuter jag upp det till TD har inte riktigt bestämt mig än. Det borde väl inte visa falskt 2 dagar innan td?

Symtomen kommer nog snart i takt med hcg ökar :) 

Troligen visar det inte falskt då, men gissar att du inte kan mörka för din sambo om resultatet så jag råder dig till att hålla ut!
  • Gina43
    mom2012 skrev 2015-10-25 12:13:40 följande:

Grattis och va skönt Gina43! Jag är 40 så jag kommer va mer orolig för kub nu än jag var 2011....

Jag är numera inte SÅ många år från 40. Det ökar ju den åldersrelaterade sannolikhetsfaktorn, men det görs ju uppskattningar vid mätningar och blodprov som modifierar den faktorn. De gjorde stor skillnad!
  • Gina43

Grattis till era plus tjejer!!

..men tråkigt att höra att ni har blödningar.

Hälsningar från en annan kontinent där solen skiner (är på resande fot).

MålaMittHjärta skrev 2015-11-04 09:17:41 följande:

Fick med en liten blödning igår, upptäckte det precis innan vi skulle betala i kassan på ullared. Men slutade efter nån timme när vi kom hem. Känns ändå lite oroligt, blödde 2 ggr förra gången och då upptäcktes ma, så är reda nu inställd på ett negativt besked på vul om 2 veckor.

Vi får verkligen hoppas att det inte är så! Men eftersom blödningen upphörde snabbt så var den kanske ganska liten? Jag har också haft en denna gång. Har också nojjat över det. Tänker att ca 30% får blödningar i tidig graviditet, som det sägs i alla fall. Försök att tänka att du gör det här på nytt (inte igen, dvs. ingen upprepning). Varje gång är en ny gång! Stor kram!
    mom2012 skrev 2015-11-04 14:41:36 följande:

Jag pratade med gyn men ej med nordic. Sjukskrev mig veckan ut för soffläge. Jag ville få vul gjort men de säger att det är för tidigt. Hade varit så skönt att veta bara. Känns som otroligt långa 2 veckor till vul 19/11 just nu.

Jag förstår hur du känner. Men kanske hade du blivit ännu mer orolig av att gå på VUL och inget se (som jag gjorde). Det var ingen höjdare om man säger så. Det jag gick på var HCG och det gick ju upp som den skulle. Hoppas att du får bra resultat på testerna! Stor kram till dig också!
  • Gina43

Libra, vad skönt att höra att ingreppet är över! Förstår att det var smärtsamt, men att även väntan var plågsam.

Inför nästa IVF, prova Q10 och melatonin? Det verkar ju som om det också kan ha haft effekt? De cykler som mom2012 kunnat frysa embryon från har varit sådana där hon tagit Q10 och melatonin? Om vi behöver köra IVF igen tänker jag definitivt prova det!

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-11-10 09:02:01 följande:

Gina43 det går sådär. Hcg stegrar sig så långsamt nu att de menar att något inte står rätt till. Lämnade blod i morse för nytt hcg och får svar i em. Det är något av det tuffaste jag varit med om....ser gravid ut och urinstickan ger superstarkt plus redan i muggen med urin men så är det någon doktor som ej är nöjd med hcg stegring. Har ej kunnat njuta en sekund av denna graviditet ännu. Vet ej om jag kommer att få göra det Heller. Ringde nordic i går och berättade om situationen och mitt mående psykiskt och fick en tidig vul tid. De är änglar. Kan ej gå så här I ovisshet för det är för jobbigt för oss helt enkelt.

Vad tråkigt! Fast är det bara en läkare som tycker det (du skriver ovan "någon läkare" som inte är nöjd)? Vad säger de andra läkarna?

Jag har full förståelse för din vånda. Nu gick vi inte igenom allt det som du har gjort med lång resa, immunbehandling osv. men vi kunde ju inte se något på VUL förrän ganska sent, i v6+6, så jag förstår din oro. Tidigt kunde de ju bara se uppklarning, sedan (sent) en tom hinnsäck men utan gulesäck (på deras bästa maskin), så det såg ju ut som en ofostrig graviditet i vårt fall trots att det inte var det. Jag hoppas att ni får se mer än vad vi fick se så att du får lugnande besked. Men om man inte skulle se så mycket så behöver det alltså inte betyda att läget är kört. Stor kram!
  • Gina43

MålaMittHjärta: Förstår att du är sliten. Ruvning och väntan har sitt pris. Men lite förhoppning om att det blir barn igen måste finnas någonstans? Du har ju blivit gravid 3 ggr av 3 insättningar? Så upp med hakan! Det är ju ett fantastiskt resultat? Det blir barn på något av era fina embryon och förhoppningsvis denna gång!!

Mom2012: Det verkar ju hoppfullt!? Vad skönt att ni fick se något! (sa ju att tidigt testande är utpräglat självplågeri - trist att de var så "på" i Grekland).

Håller tummarna för er!!

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-11-19 18:05:17 följande:

Japp v7 vul. För vår del blev det tyvärr att göra om vul på tisdag nästa vecka. Såg ett pickande hjärtljud men det var långsamt och kunde lika gärna va mitt egna blodkärl vi såg. Hon vågade inte uttala sig. Sen va fostret lite litet för sin vecka. Hon ville sätta mig i vecka 5+2 (men så gör man väl ej vid ivf?)

Hoppet finns kvar men vi börjar inse att vi kanske riskerar att förlora denna graviditet. Men tills dess - en dag i taget.

Det låter vettigt att ta en dag i taget. Ibland är sikten dålig. Och det är ju inte så att alla foster ligger så att de kan mätas fullt. Jobbig väntan förstås! Och ni som kommit en sån lång väg - det blev ju blastocyst och den har uppenbarligen fäst. Det är ju stora framsteg från tidigare, då det inte ens blev blastocyster! Heja er!! Kram!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö