• 2014bebis

Nordic IVF Center Malmö

mom2012 skrev 2015-01-11 17:58:24 följande:

Tänker på dig Libra. Skönt du får hjälp. Kram!

Det är tufft....

vi ska ha samtal med kliniken nästa vecka och ta beslut om ev nästa försök. Får se vad de säger. Vi får ju fram ägg och så än så länge och jag är inte redo att ge upp ännu.... men någon gång måste man kanske ta det beslutet. Hoppas jag slipper ta det beslutet. Sätter allt hopp til ett ev nästa försök. Samlar kraft till det.

Usch ja det beslutet är fruktansvärt. Vi hade tagit det ock skulle gå vidare med äggdonation men så hade vi en liten fryst blastocyst som var sista chansen. Och det tog sig så när man minst anar det kan det hända. Håller tummarna att det även ska hända för dig. Styrke kram till dig!
  • 2014bebis
    Libra1 skrev 2015-01-23 11:44:22 följande:

Någon som fått kollat sin livmoder med koksaltlösning? Jag ska få göra det snart för att se om det är endometrios eller ett myom som växer där. Hittar de något så kanske jag ska få göra en hysteroskopi. Spännande och läskigt på samma gång.

Jag fick gjort det på Nordic, det syntes inget konstigt på mig så därför fick jag aldrig remiss till hysteroskopi. Gjorde inte ont var lite obehagligt bara. Jätte bra att man kan göra det som första koll.

Lycka till!
  • 2014bebis

Libra1, jag blev också rekommenderad det så jag tog en alvedon innan. Lycka till hoppas undersökningen går bra.

• 2014bebis
    Sindyrella1983 skrev 2015-01-29 22:53:10 följande:

Imorgon är det äntligen dags för sprutor igen som jag har längtat! !!

Lycka till!!
  • 2014bebis
    Libra1 skrev 2015-01-30 13:52:50 följande:

Ska göra den på tisdag.

Idag sitter jag på gynakuten med extrema menssmärtor. Aj aj! :-/

Men fy vad jobbigt. Hoppas det blir bättre fort. Krya på dig kram
  • 2014bebis
    Libra1 skrev 2015-02-04 22:43:29 följande:

Vattenscanningen gick bra idag. Inget konstigt i livmodern. Skönt! :)

Men pga mina smärtor så måste jag börja äta p-piller ett tag för att se om jag mår bättre. Känns både bra och dåligt. Skönt att lägga egenförsök på hyllan och kanske slappna av mer. Men samtidigt lite tungt att vänta på ett nytt försök. Men vad gör man inte för att slippa ha ont. :-/

Skönt att det gick bra. Förstår dig precis, fick göra samma sak men pga en cysta. Ta vara på tiden och samla krafter inför nästa försök Hoppas du får lindring fort och slipper ha så ont.
  • 2014bebis
    Sindyrella1983 skrev 2015-02-03 20:15:24 följande:

Ligger hemma och funderar på det här försöket och det jag tänker på är antal embryo. När jag pratade med Pia inför detta så sa jag att vi vill ha tillbaka två embryo. Hon kan tänka sig två på dag två eller tre men inte två blastocyster. Så vad väljer man om vi får välja? Ett på dag fem eller två på dag två eller tre ???

Oj , svårt val. För min del hade jag tagit 2 på dag 2 eller 3, mest för att jag endast fick blastocyster vid 2 tillfällen av 8. Stort lycka till!
  • 2014bebis
    MålaMittHjärta skrev 2015-02-02 15:50:25 följande:

Hej jag hoppar in här, sambon har äntligen gått med på att göra syskonförsök (sonen blev till via icsi på Rmc Malmö). Hur är Nordic? Vet någon om det är en kö innan man får börja?

Jag måste instämma i tidigare svar till dig. Jag tycker personalen på Nordic är fantastiska! Dom lyssnar på en och bryr sig verkligen om dig och hur du mår.  Stort lycka till!
  • 2014bebis
    Sindyrella1983 skrev 2015-02-11 15:16:54 följande:

Imorse var det dags för äggplock, 18 ägg blev resultatet!!!!!!

Wow vilket toppen resultat. Grattis. Håller tummarna för guldägget =)
  • 2014bebis
    Sindyrella1983 skrev 2015-02-16 20:38:12 följande:

Vi fick tillbaka 2 En bra och en som inte har utvecklats fullt ut. Men två blastocyster iallafall

Nu är det två långa veckor av väntan!

Oh vad spännande! Lycka till nu!!
  • 2014bebis
    mom2012 skrev 2015-02-16 10:25:48 följande:

Här går det dåligt.... den där välkända rosa lutinus kom som ett brev på posten i morse. Som en klocka 13 dgr efter äl. Mensen lär vara i full gång i morgon. Suck!

Hoppas mensen har hållit sig borta. Kramar
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö