• Gina43

Nordic IVF Center Malmö

Mom2012, hur mår du? Segar ni er genom helgen? Förstår om det är upp och ner, men snart är det tisdag! Kram!

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-11-23 18:56:06 följande:

Game over..... Idag sjunker hcg. Sjunkt 1200 sedan i torsdags. Bara och vänta på tant röd och vårt missfall. Ärligt talat har det hela tiden efter hcg strulet började känts som om.vo inte väntar barn utan väntar missfall. Det va bara en tidsfråga. Förberedd men ändå inte.

Oj vad tråkigt! Blev ledsen av att läsa detta - hoppades förstås på en vändning för er, att det bara var rörigt i starten men att det skulle reda upp sig! Blir det UL imorgon som planerat i alla fall, orkar ni det?

Bamsekram! Hoppas att ni trots det tråkiga har haft en helg med snö och bakning.

Vad blir nästa steg? När kroppen är okej och ni har samlat er igen, ska ni försöka på nytt? Ni har väl en liten eskimå i frysen?
  • Gina43

Tänker på er, mom2012. Stor kram!

Tror att ni gjorde det rätta att gå på ultraljudet. Svårt läge - ni har min största medkänsla.

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-11-30 17:00:37 följande:

Känner mig lite nere idag. I helgen fick jag smärtor som pågick ca 1 h och sen kom en störtblödning och en svart klump. Efter det inga smärtor och bara lätt mensblödning sedan dess. I morgon är det kontroll hos gyn. Det kan ju omöjligt vara så att graviditeten finns kvar men en liten liten del av mig hoppas fortfarande på ett mirakel. Magen är fortfarande hård och rund och det kommer bli väldigt jobbigt att gå till jobbet på onsdag. . . .

Oj vad omvälvande - jag känner med dig!! Det är klart att man hoppas så länge det bara går.. Stor stödkram till er!
  • Gina43

God fortsättning på storhelgen till alla i tråden!

Hoppas att det är väl med er. Roligt att läsa att du ska komma igång igen i januari, Libra. Och det är svårt att få till i det skrivna ordet, men det är en lättnad att läsa att det inte blev ett jobbigt förfarande med skrapning m m för er mom2012. Mina tankar är med er.

Vi har haft RUL. Vi tog reda på kön och har dumt nog berättat för släkt och vänner. Tyvärr fick vi kommentarer från familjen om det väntade barnets kön som gjorde oss ledsna och besvikna. Jag har inte hämtat mig från detta ännu.

• Gina43

MålaMittHjärta: jag uttryckte mig slarvigt - det var barnets kön som vi fick kommentarer på (att det blivit "fel kön" på barnet jag bär) inte att vi tittade efter i sig. Har tagit illa vid mig av vad som sades i jul

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-12-28 07:51:59 följande:

Finaste GIna43 det var tråkigt att höra kommentarer om "fel" kön. ALLA barn är en gåva! Låt inte de tråkiga kommentarerna förstöra för er lycka, och känner ni att det gnager I er - ta chanson nästan familjeträff (vänner?) att berätta hur oerhört lyckliga ni är för barnet och att ni tog illa vid er av deras kommentarer om att det var en Hon eller Han I magen. Grattis än en gång till graviditeten!

Tack för ditt svar! Jag kan tyvärr inte ta upp det eftersom detrör sig om den närmaste familjen. Vi är delvis beroende av just den personen på olika vis (ibland barnvakt och kattvakt) och vi har ingen annan. Jo, jag blev väldigt ledsen, grät när de hade gått hem och lite mer dagen efter. Hormoner, stress och sårade känslor. Hur kan man kommentera könet alls, men särskilt illa är det att diskutera det med någon som trots ofrivillig barnlöshet blivit gravid?
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-28 19:11:18 följande:

Gina: Alltså kan ett barn ha "fel kön" ??!! En jävligt tramsig kommentar och hur fasen kan ni påverka om de tär fel kön på bebisen... Så jävla tramsigt. 

Såklart extra jobbigt när det är en person inom familjen, blir ju lite svårt då att "läxa upp hen i sitt beteende

Låt inte det påverka er graviditet, alla barn är en gåva oavsett kön <3

Du har helt rätt! Givetvis har jag själv ingen preferens. Jag är glad om det blir ett barn och är tacksam för att vi har kommit såhär långt. Men det är klart att man blir ledsen om någon säger "det får ni gå tillbaka och göra om, det skulle ju bli en av det andra könet" (och menar då inte att vi skulle skaffa ett tredje barn, om det nu ens går). Det blir pojkar här. Och det blir fint med en lillebror - förhoppningsvis blir bröderna tajta och kan leka ihop.
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-12-30 17:46:16 följande:

Skojar du? Hade blivit fly förbannad om någon hade klämt ur sig kommentaren "gå tillbaka och gör om " De personerna skulle minsann behövt gå igenom en ivf för att känna på att det inte är så "lätt och enkelt" som folk tror.. Man gör ju inte en ivf för det är roligt... 

Men men hoppas det lägger sig så ni får njuta :) 

Vi tänker kolla nu i feb vad det är för kön, hoppas på en tjej men får väl se om det blir en buskille till :)

Nej, skojar inte..och det var blivande mormor som sa det Och dessutom hade hon mage att klämma ur sig en del annat också. Men kommentaren om barnet gjorde mest ont av allt. Hon inser inte själv hur opassande det var och förstår inte om jag skulle vara ledsen, arg eller förorättad.

Det märkliga är att hon är yngst av tre döttrar och hon har nämnt många gånger under min uppväxt att hennes föräldrar satt och grät i köket när hon var nyfödd för att hon inte blev en son (de var inte direkt rika och hade inte råd med fler barn). Givetvis har den historien smärtat henne genom livet. Inte för att jag vet om det alls stämmer att mina morföräldrar skulle ha gjort det eller vem som isf berättade det för henne. Men vem säger sånt? Och varför "föra det vidare"?

Det här senaste IVF försöket var det mest smärtsamma som jag haft, både inför äggplock och när embryot hade fastnat. Jag var riktigt dålig + i år har vi betalat för 1-pack och 3-pack (alltså dyrt, om det nu spelar roll). Vadå göra om pga "fel kön"? Nä.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö