• Gina43

Nordic IVF Center Malmö

Libra1 skrev 2016-03-07 13:26:36 följande:

Idag fick vi se ett litet litet hjärta slå! Den lyckan!!! <3

Wow, vad roligt!! Grattis!
  • Gina43
    mom2012 skrev 2016-04-29 21:23:50 följande:

Börjat bli lite låg redan..... Känner absolut ingenting magen. Sist hade jag tre hugg i magen rd2. Nu på rd3 snart rd4 ... immunförsvaret är lugnt vilket jag också tolkar som att blaston nog inte fäst.

Kände du något libra nu när du blev gravid? Å du målamitthjärta? Kändes det likadant med båda pojkarna?

Med mitt 1a barn fick jag en klassisk nidblödning. Min 2a grav nu i höstas fick jag inte det..men huggen i magen ..så det skiljer säkert från gång till gång på samma person? (Intalar jag mig)

Kära du, det är för tidigt att känna något! Jag kände av graviditeterna först när hormonnivåerna börjat att stiga och äggstockarna reagerat (och då var det efter hormonbehandling och de var känsliga). Sedan ja, graviditeterna var väldigt olika.

Jag förstår din oro och den överjävliga väntan under ruvningen. Håller tummarna för dig!
  • Gina43

Jag har förresten fått min lille pojke nu. Vi är hemma sedan ett tag tillbaka. Frisk och stark kom han ut efter en lång och tuff förlossning. Jag är ganska sydd, men blir väl återställd igen. Det viktigaste är den lille som jag har i knät, att han kom! En bra start tillsammans har vi också fått. Jag har fått gott om tid att vila med barnet.

• Gina43

Stor kram till dig mom2012! Blev hemskt beklämd när jag läste! Hoppades så på positivt besked för er!! Beklagar resultatet

• Gina43
    BusigaSyrran skrev 2016-05-08 22:54:26 följande:

Beklagar :( håller verkligen tummarna att ni får ett plus snart.

-------------------

Är det någon här som vet om Region Skåne har en egen ivf eller om de skickar en till en klinik?

Vet ni även vad det kostar hos dom?

Tänkte kolla upp det innan Nordic.

Det har gått ett tag sedan din fråga, men du kan i regel inte köpa tjänster från landstinget. De konkurrerar inte med privata kliniker på marknaden Undantaget är när du gjort landstingsfinansierad IVF, fått barn och har embryon kvar i frysen för syskonförsök då du får "köpa" FET om jag har förstått det rätt. Visst upphandlar landstinget tjänster från kliniker, men det är främst när de inte uppfyller vårdgarantin som man skickas till sådana kliniker.
  • Gina43
    mom2012 skrev 2016-05-18 22:34:17 följande:

Grukangrace vi är där också. Hade samtal med kliniken idag om olika alternativ för oss och råd och tips kring tex embryo donation eller bara äggdonation.

Ska ni göra er för någonstans? Pm gärna till mig. Kram!!

Oj vad ni kämpar! Jag är imponerad av er handlingskraft! Kram
  • Gina43
    BusigaSyrran skrev 2016-06-03 20:47:07 följande:

Tack skall kolla upp det :)

har bett kvinnokliniken nu att skicka hem mina journaler.

vi funderar på dessa eller Nordic ivf, Cura Öresund också copenhagen då vi bor nära till allihopa med fast att vi kan tänka oss att åka uppåtlandet med för en bra klinik. Skall bara se vad min läkare säger om att prova hormonbehandling också invänta mina journaler med alla prover innan jag kontaktar klinikerna.

här är copenhagens resultat. www.copenhagenfertilitycenter.com/behandlingen/vores-resultater-.htm

Carlanderska i Göteborg är också bra.

Läs statistik om de svenska IVF-klinikerna i Q-IVF:s sammanställning (googla).
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2016-07-15 11:07:02 följande:

I söndags kom lillebror efter igångsättning (gått över 8 dagar) han vägde 3575g och var 50cm lång. Det gick snabbt och smidigt och vi mår bra båda två.

Håller tummarna för er andra att ni ska få era plus och mirakel snart <3

Stort grattis!! Vad roligt att förlossningen gick bra! Var det nervöst inför igångsättningen?

Ligger i sängen och ammar lillebror. Det brukar vara fullt ös här hemma...
  • Gina43

Oj, det lät fort! Men igångsättningen, innebär inte det värkstimulerande medel i viss grad? (jag är helt okunnig på området) Här fick man ta hål på hinnorna och få vattnet att gå för att uppnå progress.. Jag hade en lååång och seg förlossning.

Det är 21 månader mellan mina pojkar. Full rulle med tvååring som är överallt..

Hoppas att ni mår bra! Jag lät min man ta storebror en hel del när bebisen var helt nykläckt. Han såg till att det blev underhållning och aktivitet så att jag fick vila. Tror inte att tvååringen reflekterade så mycket över det - han hade helt enkelt för kul. I sommar umgås vi alla fyra lite mer balanserat.

• Gina43

Jag fick värkstimulerande trots att jag haft ett KS (det brukar man visst inte ge). Tyckte inte att det var så hemskt, men det beror ju på hur mycket de vrider på kranen (brrr!).

Vi har ingen avundsjuka här, vilket är skönt! Men från tid till annan tycker jag att det är rätt tufft med två små, så jag är tacksam för att det inte är ännu jobbigare. Vi har ett embryo i frysen och någonstans känns det i kroppen att det gärna får bli fler barn, men jag vet inte om jag skulle våga. När lillen vrålar och är krävande mår jag faktiskt dåligt ibland. Det är tufft läge här med bara två.

• Gina43
    Dishan skrev 2016-08-19 15:32:05 följande:

Hej alla ni som varit på Nordic IVF.

Ni pratar om AMH värden. Är 36 år AMH värdet mättes för 1 år sedan och var då 1.1...lite lågt enligt läkaren.

Vet ni om Nordic IVF har någon lägsta gräns gällande AMH värdet?

Mvh #orolig :-/

Hej! Det kan spela roll för om de låter er köpa ett tre-pack. Tror inte att ditt AMH-värde måste vara ett problem för Nordic - det beror på om äggen de får ut är av bra kvaliter och blir fina embryon med din mans spermier. Lycka till!
  • Gina43
    Libra1 skrev 2016-09-25 15:47:35 följande:

4 veckor till BF!!! :D

Yay!!! SÅ glad för din skull! Som ni har kämpat..!
  • Gina43
    mom2012 skrev 2016-09-30 08:21:39 följande:

Hej på er. Längesedan jag var här inne. Tänkte bara uppdatera med att vår 1.a äggdonation har resulterat i ett efterlängtat plus. Vi bestämde oss för att 50% av äggen skulle befruktas av min man och resten av en donator. Hans spermier var så dåliga. Ett endaste ägg från min man gick vidare till blastocys, dubbeldonator äggen blev 3 st fina blastocyster. Vi valde att föra tillbaka 1 ägg (mannens).

Jag är chockad för jag kände inget alls (symptom) mer än att mensen var på G...

Vi är försiktigt optimistiska, tar 1 dag i taget. I dag är det HCG uppföljning för att kontrollera att det stegrar som det ska.

Wow! Spännande!! Hoppas att du fortsätter att uppdatera här så att vi vet hur det går. Hoppas på det bästa för er!!
  • Gina43
    mom2012 skrev 2016-10-02 16:52:39 följande:

Försiktigt optimistisk :) Hcg stegrar som det ska och progesterone nivån är ok. Nu är v7 vul bokat för att se att där är en graviditet och denna gång av rätt storlek. Det är väldigt nervöst. Med vår dotter tänkte vi inte på missfall en enda gång men har man väl haft ett så blir man ju väldigt försiktig. Ja ni vet ju. Kram till er alla!

Jag vet hur det är! Man blir luttrad. Jag gladdes efter vecka 24-25 och packade BB-väskan i vecka 35. Flera jag känner frågade "vadå vecka 24-25, vad händer då?" och en av dem hade inte ens BB väskan redo till förlossningen i vecka 39..

Stor kram!
  • Gina43

Ja..jag hade rejäla spänningar i äggstockarna. Kände mig som en romstinn torsk! Det är obehagligt, men det är en så kort tid! Snart blir du av med molandet! Hoppas att det går bra för er!

• Gina43

Barnet har hygglig chans att överleva om det skulle behöva komma ut då

• Gina43
    Kampenombarnlängtan skrev 2016-10-09 16:51:30 följande:

Efter äggplocket, ringde dem upp er för att berätta hur det gått med befruktningen o gav er information om det även fast man fått ett återföringsdatum?

Jag är så nyfiken på hur det gått o om det blivit någon befruktning av dem 22 äggen.

Ja, de ringde och berättade hur många som hade delat sig/blivit befruktade. Sedan fick vi inte veta mer förrän det var dags för återföring (vi hade också blastocystodling). De öppnar helst inte skåpen med odlingarna i onödan har jag hört.
    Kampenombarnlängtan skrev 2016-10-11 19:59:00 följande:

Är det någon som fått feber 4 dagar efter äggplock? Ska sätta in befruktningen imorgon eftermiddag så är så himla nervös att det ska vara något dåligt:(

Det måste inte ha med behandlingen att göra. Det är ju förkylningstider nu? De kommer kanske att kolla att du inte är överstimulerad eftersom ni fick ut många ägg, men då borde du ha andra symptom? Låg feber/förkylning m m är ingen större fara för återföring skulle jag tro. Lite feber kan du dessutom sänka? Hör med kliniken

Lycka till!
  • Gina43
    Libra1 skrev 2016-10-18 05:33:46 följande:

Den 13 oktober kom vår lille pojke till världen! Kärlek vid första ögonkastet. <3

Åååh!!! Grattis!! SÅ efterlängtad!
  • Gina43

Kampenombarnlängtan: hur har det gått? Såg ditt inlägg först nu och tänker att du nu kanske redan vet? Förhoppningsvis var det bara en liten blödning från känslig slemhinna som du hade. Visst, tyvärr kan man få tidiga plus som sedan inte blir något..MEN, att få ett plus är ju en HCG stegring, det innebär att det tog sig (om så bara för en kort tid) och det är positivt! Hur det än gick så är ett svagt plus bättre än inga plus alls.

Jag hoppas att det gick åt rätt håll! Förstår att drt var nerviga dagar..!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö