• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43
    Libra1 skrev 2014-02-11 15:27:57 följande:
    På måndag ska jag opereras. Så kanske vi kan göra ett försök i mars. Hoppas! :)
    Lycka till Libra! Jag håller tummarna för att det ska gå bra! Stor styrkekram!
  • Moolie
    Gina43 skrev 2014-02-11 16:09:19 följande:
    Usch! Varför kunde hon inte sagt något glatt och snällt istället? Som "vad roligt för er! Nu håller vi tummarna för att det ska gå hela vägen!" ..men en del människor fattar bara inte. När jag var nyopererad för ett par veckor sedan och gick tillbaka till jobbet berättade jag vad som hänt för tanten på löneavdelningen eftersom jag behövde lämna in sjukdagsupplysningar till henne. Jag berättade då om de skuldkänslor jag hade över alla mediciner som jag tvingades ta så tidigt i min graviditet och nämner kort narkosen, morfinet och alvedonen. Då säger tanten "Och det senaste rönet är ju att även alvedon är skadligt för barnet"  ....det var ju fantastiskt fint av henne att särskilt upplysa mig om det där och då. Jo, mycket får man låtsas att man inte hörde...

Verkligen! Bara för att hon kunnat bli gravid direkt ska hon inte komma och dra ner mig i smutsen...
  • Libra1

Moolie: Vissa kan verkligen inte säga rätt saker. :-/ I början är där bara en gulekropp som embryot lever på. Moderkakan tar över runt v10. Ladda ner någon app och följ. Det är roligt! :)

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-02-11 17:09:14 följande:

Moolie: Vissa kan verkligen inte säga rätt saker. :-/ I början är där bara en gulekropp som embryot lever på. Moderkakan tar över runt v10. Ladda ner någon app och följ. Det är roligt! :)

Nog för att jag inte är världens smidigaste alltid. Men att jag skulle ha "inbillade" känningar var SJUKT mycket över gränsen!!
  • Moolie
    ITM skrev 2014-02-11 17:20:05 följande:

Moolie stort grattis!!!

Tack! :D
  • Moolie
    Libra1 skrev 2014-02-11 18:07:01 följande:

Jag har börjat må illa i vecka 5 när jag varit gravid. Sen har de blivit värre. Hur långt är du nu? När hade du ÄP?

Vem? Jag?

Äggplock den 27e och insättning den 29e! :) Testade positivt 8e! :)
  • Edison
    Libra1 skrev 2014-02-11 15:27:57 följande:
    På måndag ska jag opereras. Så kanske vi kan göra ett försök i mars. Hoppas! :)
    Vad skönt att du fått tid till operation. Hoppas allt går bra så att du kan börja IVF i mars!
    Håller tummarna för dig :)
  • Libra1

Tack för tummarna!

Moolie: Ja! Menade dig. Sorry! 4+1 idag då, vecka 5. :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö