• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Moolie
    Edison skrev 2014-02-07 14:00:25 följande:
    Allt som jag måste betala själv innan jag kommer upp i högkostnadsskyddet får jag betalt via mitt jobb, så det är väldigt bra :)

vad roligt med en till som ska sätta igång i april :) jag är väldigt spruträdd så jag är lite orolig hur jag ska fixa att sätta en nål i mig själv, men de ska väl gå på nått sätt! Det är ju för en god sak :)
    Jag är med otroligt spruträdd. Men jag låg i soffan, la armen över ögonen och andades. Hela kroppen spände varenda gång nålen gick igenom huden. Men tillslut vande man sig och till sist började man tycka att det var jobbigt.
  • Edison

Det är en förmån vi har via jobbet :) aldrig nyttjat de innan dock.
    Får tex läkarbesök och sjukhusvistelse betalt, får gå till läkaren på betald arbetstid, mediciner betalda till vi kommer upp till högkostnadsskyddet osv.
    Så superbra tycker jag :)

Jag vet inte vilka sprutor det blir än, vi skulle prata om det när jag kommer dit i mars för info hur man tar sprutorna osv. Vi skulle gått igenom det igår egentligen, men eftersom vi inte ska starta förrän i april tyckte sven att det var lite tidigt för genomgång av det redan nu. Så 6 mars har vi ny tid :) Hur bestämmer dem vad för sprutor man ska ta?

• Libra1
    Edison skrev 2014-02-07 16:23:26 följande:
    Det är en förmån vi har via jobbet :) aldrig nyttjat de innan dock.
    Får tex läkarbesök och sjukhusvistelse betalt, får gå till läkaren på betald arbetstid, mediciner betalda till vi kommer upp till högkostnadsskyddet osv.
    Så superbra tycker jag :)

Jag vet inte vilka sprutor det blir än, vi skulle prata om det när jag kommer dit i mars för info hur man tar sprutorna osv. Vi skulle gått igenom det igår egentligen, men eftersom vi inte ska starta förrän i april tyckte sven att det var lite tidigt för genomgång av det redan nu. Så 6 mars har vi ny tid :) Hur bestämmer dem vad för sprutor man ska ta?
    Ok! Ja annars hinner ni kanske glömma hur det går till. Sprutan bestäms utifrån hur dina äggstockar verkar må. I regel börjar man med Gonal-F för att sen gå över till Menopur om det inte fungerar bra. Vi har testat båda. Puregon finns också. Vet inte riktigt skillnaden på dem. Någon som vet?

Hoppas du får Gonal-F för den är supersmidig att ta. :)

Ska ni göra korta eller långa protokollet?
  • 2014bebis

Jag fick också Gonal-f vid första ivfen fick tyvärr dåligt med ägg. Sen har jag fått menopur och fått mellan 7-9 ägg.

Vet tyvärr inte heller något om Puregon.

• 2014bebis

Hur går det för er här i Nordic tråden?

Någon som startat behandling?

Moolie hur går det för dig, är det td snart?

3v kvar sen får vi för hoppningsvis starta! Längtar!

• Moolie
    2014bebis skrev 2014-02-09 21:58:45 följande:
    Hur går det för er här i Nordic tråden?
    Någon som startat behandling?
    Moolie hur går det för dig, är det td snart?
    3v kvar sen får vi för hoppningsvis starta! Längtar!
    Jag har plussat! :) TD är på fredag. De där billiga testerna för 4.50kr är helt värdelösa! Så ett ClearBlue är något som kommer införskaffas inför fredagens stora test! :P

Åh, tre veckor! Så förväntansfullt! 
  • Moolie
    2014bebis skrev 2014-02-10 07:54:21 följande:
    Grattis Moolie !

Tack! :D
  • Edison

Libra: jag tror det blir det korta. Frågade sven vad skillnaden är, och vad de är som bestämmer om man ska ha långa eller korta protokollet. Då förklarade han för oss att det mest var att om man har de långa protokollet så har man mer kontroll över när äggplocket kommer att ske och att det då blir lättare för läkarna att planera vilket dem ju såklart gillar, medans med det korta, kan äggplocket bli när som och ej lika lätt att planera. Är det bara det som är skillnaden?

Moolie: Grattis till plusset :D

• Gina43
    Moolie skrev 2014-02-06 19:46:02 följande:
    Så tråkigt! Varför skulle Sven sluta??
    Tror att Sven primärt är verksam i Göteborg.. Han brukade vara där i alla fall. Malmökliniken är fortfarande under uppstart, så han kanske var där för att hjälpa till. 
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö