• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • finski

Var hos Sven igår och ska starta med det korta programmet om ca 2 veckor när mensen är igång. Hade ju det långa programmet sist så det här kommer ju gå super fort :/ :) Förmodligen blir det icsi på alla ägg.

• Moolie
    finski skrev 2014-01-31 20:35:05 följande:
    Var hos Sven igår och ska starta med det korta programmet om ca 2 veckor när mensen är igång. Hade ju det långa programmet sist så det här kommer ju gå super fort :/ :) Förmodligen blir det icsi på alla ägg.
    Toppen! Tycker det verkar som om fler lyckas via ICSI! :)

Vi hade inget alternativ ens! ;)
  • Moolie

Skrev ett lååååångt svar... Tydligen försvann allt när jag slant med fingret på skärmen...

Slidtabletterna är jobbiga efter man haft sex! De glider ut och man får sitta med benen ihop! Min man har haft lite jobbigt sedan testikelbiopsin... Kunde ha sex först igår!

Och idag ska embryot ta sig! OM det tar sig! :)

• Moolie
    Libra1 skrev 2014-02-02 11:41:03 följande:

Det är inte så bra att ha sex för nära inpå äggplocket för då kan man få en infektion. Det bör gå 14 dagar innan sex och bad. Inget de säger på Nordic?

Nääää!
  • ITM

På rmc gäller inget sex när man ruvar heller... Men de är säkert ingen fara Moolie men kanske sk vänta tills ni vetâ?º

• Moolie

Ja, nu väntar vi tills det är fritt fram! :) Bakterierna var tydligen det som var farligt. Men vi hade sex i duschen. Så det är säkert ingen fara! :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö