• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling:
    Libra - September-November

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    15 aug - Millan14

{#emotions_dlg.flower} VUL:

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:
    24 aug - Moolie

Plus Testdag:
    20 aug - MissKS

Gravid Gravida och BF:
    2 Mars 2015 - ITM
    8 Mars 2015 - walkwithme

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 4 färsk + 1 misslyckat FET (1 IUFD, 1 MA)
    Moolie - 1
    Bebis2014 - 5 färsk
  • Libra1
    MissKS skrev 2014-08-16 00:23:10 följande:

Jag hade ju BIM idag, ingen mens och ingen blödning. Har haft ont i ljumskarna och mått skumt. Men också varit EXTREMT nervös vilket kan ge vilka symtom som helst. Tänkte testa i helgen eller på måndag. Men ikväll fick jag lite panik och ville bara slita av plåstret, typ. Så jag reste mig mitt ur en film och bara gick ut och testade (blundande) lämnade sen testet och gick min väg. Maken trodde knappt mig när jag kom tillbaka till filmen. Men han var modig nog att gå (springa) och kolla. Det var positivt. Helt otroligt! Mycket starkare dessutom än testet när jag fick missfall nu i juni så det känns extra bra. Sitter som i trans just nu. Kan inte tro det. Helt tokigt. Drömmer jag??

I Skåne är det 33 år för KUB, jag är nyss fyllda 33 så denna gången gör vi nog det. Med sonen hoppade vi över eftersom två kompisar tätt intill fått väldigt dåliga besked vid KUBet och båda fick friska fina barn sen.

Vad roligt att höra. Ett stort grattis!!! Låter bra med ett starkare plus. :)
  • Libra1
    Moolie skrev 2014-08-18 13:03:55 följande:
    Det har smärtat i underlivet sedan missfallet... Är rädd att de ska hitta något fel...
    Jag har också haft problem ibland med mer smärtor efter mitt MA och skrapning. Jag funderar lite på om det är endometrios som har blossat upp. Har nämligen funderat länge på om det är något jag har för jag har ofta så ont.

Jag fick också höra att det var vanligt med småcystor som kan spricka ibland. Det kan också göra väldigt ont.

Jag tycker du ska ta upp det med den läkaren som ska göra VULet. Så kikar de säkert lite mer noga. Jag nämnde det när vi skulle gjort ett FET förra året. Men de såg inget fel så då var det fritt fram. :)

Lycka till!!!
  • Libra1

Millan: Det är nog lite olika. Ibland verkar magen vara mer känslig. Jag blev också väldigt öm tidigt nu förra gången. Så jag blev nervös och fick göra ett extra VUL. Men det såg normalt ut. :)

• Libra1

Den 7 oktober ska jag äntligen opereras igen. 2 veckor efter det kommer mensen, men jag antar att det är för nära inpå operationen för att börja med en IVF. Eller vad tror ni?

Annars funderar vi på att åka på semester en vecka i november och göra ett försök efter där istället. :)

• Libra1

Millan: Jag tycker ni ska berätta hur ni känner. För om de har fel så borde ni få en kompensation, eller hur? Oftast tror jag de vet vad de sysslar med. Men vi är alla olika. Ingen gång är den andra lik, så har det varit för mig. Ingen kropp fungerar exakt som en annan. Så det är nog extremt svårt att veta i förhand hur just din kropp kommer att reagera på medicinerna just nu.

Så tänker jag!!! Kramar till dig och hoppas allt blir bra till slut!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö