• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Libra1 skrev 2016-02-20 04:46:43 följande:

Jag är... Trumvirvel... GRAVID!!! :)

GRATTIS <3 Vad roligt att läsa :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Mom2012 hur går det för er? 

Libra: Underbart, spännande med vul om det finns en eller två :) Lycka till <3

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-02-27 15:55:20 följande:

[quote=76383015][quote-nick]MålaMittHjärta skrev 2016-02-27 12:33:10 följande:[/quote-nick]Mom2012 hur går det för er? 

Det går :) Vi förbereder oss för sista embryot. Precis hemkommen från London där vi gjort en behandling kring det immunologiska. Vi tänkte gjort FET i februari men nu ser det ut att bli april. Kanske maj. Men vi vill min kropp va redo och sen är det inte mycket vi kan påverka.....då är det bara att hoppas det är ett livsstilar embryo.

Tänker en del på mitt missfall, mer nu än innan ärligt talat. Kanske är det kopplat till att det närmar sig BF datumet.

Har ni support från läkare i London? Nej tyvärr kan man ju inte "skynda på kroppen" utan den är redo när den är. Ser er behandling annorlunda ut än genom grekiska läkaren?

Det tog lång tid att komma över mitt missfall i somras och tyckte julen var lite jobbig när det var då det var beräknat. Håller tummarna för er <3
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-02-29 07:47:37 följande:

Ja vi vände oss till London för en sk. 2nd opinion. Jag mådde så oerhört dåligt vid graviditeten att jag misstänkte själv att kroppen körde igång med fullt försvar mot embryo som lyckats fästa. Jag har fått många svar och ny behandlingsplan med nya mediciner. Jag har även varit aktiv på ett forum för personer med förhöjt prolaktin och vad vi pratat om där är sammhanget mellan att flera  av oss fått missfall när vi på rekommendation från gyn slutat med medicineringen. Så nu har jag bytt till en äldre medicin som jag kan äta iaf till v.20 eller längre.

Nu är kroppen snart I ordning, men jag är oerhört rädd att embryo I frysen inte är livsdugligt. Varför skulle vi ha sådan tur att 2 embryon I samma äggplock är kanon  när vi gjort 10 misslyckade IVF innan. Jag försöker vara realist samtidigt som jag hoppas så att jag håller på att gå I bitar

Hoppas den nya medicinen hjälper för er! Hur verkar läkarna i london om man jämför de i grekland? Låter verkligen galet att de inte kollar upp immunologiska biten i sverige..

Det är alltid nervöst att tina upp embryo men hoppas får tillbaka en liten fighter <3 
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2016-03-07 13:26:36 följande:

Idag fick vi se ett litet litet hjärta slå! Den lyckan!!! <3

UNDERBART <3
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-03-18 10:16:40 följande:

Jag är "på G" hoppas jag. Planen är att göra FET ÅF I april på min ägglossning då, alt. en homronstimulerad ÅF så fort jag fått min mens i April börjar jag I så fall med hormone. Då sker ÅF I början av maj.
    Jag har så svårt att bestömma om jag ska göra ÅF I naturlig cykel eller hormonstimulerad. Alla dessa beslut Skäms

Svårt beslut men håller tummarna för er och lycka till :) 
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2016-03-23 16:55:40 följande:

Allt såg jättebra ut! Vi är så lyckliga!!! :D

Ett stort grattis till er <3
  • MålaMittHjärta

Här flyter allt på, ska göra glucosbelastning på fredag och 82 dagar kvar, kan inte riktigt fatta det än att lillebror kommer i sommar :)

Håller tummarna att KUB ska gå bra :)

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-04-11 14:56:52 följande:

Va roligt att följa era graviditeter! Tänkte på att fråga hur det går för er alla här! Oh Målamitthjärta är det bara 80-ich dagar kvar... vad tiden går fort! Jag tycker det var igår vi var i djupa svackan med MF och allt.

Här är det fullt upp med förberedelser för FET och I samråd med Nordic tog vi slutligen beslut att göra FET I naturlig cykel fast med extra stöd av progesterone då jag fått veta jag ligger lågt I mig själv. Jag beräknas få ägglossning 19/4 och är I full gång med min immunmedicinering nu.

Idag skinner solen och det är t-shirt värme! Jag känner mig riktigt lycklig i hela kroppen.

Ja tiden går fort!

Håller tummarna för er och tror ni har tagit ett bra beslut! Håller tummarna för ert försök <3 

Underbart med sol och man behöver verklige lite positiv energi :)
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-04-13 15:01:02 följande:

Äntligen har även vi en plan med datum!

VUL 15/4, ev. ägglossning 19-22/4 och sedan FET 6 dgr senare.
    All immunmedicinering är I full gång.

Vad skönt med en plan :) 
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö