• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Åh

mom2012 skrev 2015-11-21 21:07:50 följande:

Det är upp och det är ner. Pendlar mellan allt är slut nu till klart det ser bra ut på tisdag. Helgen känns mest som transport. Idag kalas och i morgon kör vi julmys med pepparkakor o lussekatter bak. Ser ut att bli lite åka pulka om snön ligger kvar. Snöar just nu 5 kronor!

Tack för omtanken!

Åh tänker på er <3

Låter väldigt mysigt med julbak och pulkaåkning. Hoppas tiden går fort till tisdag kram
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-11-23 21:26:17 följande:

Vi åker till vårt hemmasjukhus tror jag och inte malmö som planerat. Det skiljer flera timmar i resväg och vi vill eg bara få det bekräftat och hjälp med att avsluta (skrapning?). Vill helst ha en skrapning så att allt går lite fortare till normalläge.

Att försöka igen är det först tal och efter en riktig egen mens så januari februari mars kanske. Vi får se. Det viktigaste är att immunförsvaret är lugnt och så innan ett försök.

Jag har tänkt på er idag och ville absolut inte läsa detta ! Usch och fy vet tyvärr hur jobbigt det är att gå igenom. <3 Skickar styrkekramar <3
  • MålaMittHjärta

mom2012: Men usch vilken pärs. Förstår verkligen att detta försöket har varit en väldigt tuff resa.Kan inte ens förställa mig hur tufft och jobbigt ni har haft och har det just nu <3

Men klarade sig fostret som var en vecka "sen" i utvecklingen? 

Tänker på er <3 

• MålaMittHjärta
    GrukanGrace skrev 2015-11-27 13:53:16 följande:

Nu ber jag er hålla tummarna efter 7 ivf och nu 4:e försöket med immunsupport från DrD fick jag ett positivt besked på testet i morse. Dag 26 så det är 2 dagar före min förväntade blödning.

Jag har inga stora förhoppningar men ändå så glad jag är just nu ????

Mitt HCG idag var 13,8 säger väl inte så mycket? Är ju v3+4

Kram

Håller tummarna :) 
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-11-30 17:00:37 följande:

Känner mig lite nere idag. I helgen fick jag smärtor som pågick ca 1 h och sen kom en störtblödning och en svart klump. Efter det inga smärtor och bara lätt mensblödning sedan dess. I morgon är det kontroll hos gyn. Det kan ju omöjligt vara så att graviditeten finns kvar men en liten liten del av mig hoppas fortfarande på ett mirakel. Magen är fortfarande hård och rund och det kommer bli väldigt jobbigt att gå till jobbet på onsdag. . . .

Såklart man hoppas så länge det bara går <3

Det är en oerhört stark upplevelse att gå igenom, skickar styrkekramar <3
  • MålaMittHjärta

Mom: Låter väldigt märkligt, att det ens kan vara möjligt ??

En stor kram till er <3

• MålaMittHjärta

Här rullar allt på & mår lite bättre nu. Ska in på ett ultraljud på måndag är i  v 12 (11+1) då. Om allt ser bra ut så vågar vi berätta. 

Mom: Tänker på er, håller tummarna för er blasto <3 Har ni pratat om när ni orkar med nästa försök? förstår såklart att det är tufft & man behöver en tid att bryta ihop och bli "hel igen" .

Gurkan: Håller tummarna på måndag <3

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-12-10 14:03:35 följande:

Vecka 12 redan? Tiden går fort!
    Jag kommer tänka lite extra i juli på bebisen som aldrig kom tror jag, annars tycker jag att jag mår bra nu men det går upp och ner.
    Vi har sagt att vi ska göra nästa försök först när immunförsvaret är OK igen och det kan dröja 1-2-3 månader. Å du ger hopp, du har ju fått pluss på alla dina återföringar eller hur? Så jag önskar att min sista eskimå har fått lite av dina äggs positive energy. De kanske låg i samma frys och delade med sig till mina
    Vi ska ha samtal med Nordic också innan jul. Det ville de ha innan vi körde ett försök till. För att kolla hur vi mår och om vi orkar mer antar jag. Men vi har bra support här, vi har samtalspartner på MVC (jag hann skriva in mig, det misstaget gör jag inte om igen).

Blir själv förvånad över hur fort allt går, är så mycket annat nu så man känner att man inte riktigt hinner med allt.

Förstår er, det var ju nu om 3 veckor som vi var beräknade om vi inte fått ma i somras. SÅ visst känns det lite konstigt men är faktiskt tacksam att det blev ett plus på vårt försök.

Har ni kvar er kontakt i grekland? Är det dem som kolla imunförsvaret? Låter som en bra plan :) Jo jag har plussat på alla mina et och fet. Hoppas på ert nästa försök och att det är en pigg blasto :)

Men skönt ni har bra support på mvc, kan nog vara skönt att prata med en utomstående <3
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-12-14 13:57:16 följande:

En fråga till er som fått (beklagar) missfall. När kommer vanliga mensen igen?
    Jag fick mitt MF 28/11 och har varit blödningsfri lite mer än 1 vecka nu. Och sista veckan var bara lite lite lite, behövde inte ha trosskydd ens.
    Det kan väl inte vara så att MF räknas som CD1 och att ägglossning kommer då den brukar på CDX?

Jag fick mitt missfall den 31 maj och blödde den 11 juni och nästa mens kom den 6 juli.
    Kommer faktiskt inte ihåg hur mycket som kom ab blödningen men tror den avtog lite efter 7-8 dagar sen kom lite. Mina sista "rester" kom ut 5 dagar efter missfallet. Nu fick jag ta tabletter för att sätta igång det så är kanske annorlunda blödningar när det startar spontant av sig själv.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö