• MålaMittHjärta

mom: Kan ju vara så att du känner av äl, ibland får jag jätteont några dagar innan äl. Om jag minns rätt så kände jag av äl tydligt efter missfallet, gör det ibland att man känner av hemsk äl smärta 4-5 dagar innan äl. 
    Men såklart är det ju inte fel att kolla upp, hoppas du slipper infektion!

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-12-16 20:53:09 följande:
    Jag ringde idag. Den 19 januari börjar jag med Menopur. Jag behövde inte ta om några prover. Känner mig ganska peppad men är samtidigt rädd. Tror det är bra att vi har haft så lång paus. :)

Spännande om vi kan följas åt!!!
    Vad kul att ni är igång igen, håller tummarna för er :) 
  • MålaMittHjärta

Hej önskar alla en god fortsättning och hoppas att nästa år kommer bli fullt av glädje :) 

Håller tummarna för er med nya fet och försök & hoppas innerligt att allt ska gå bra:) 

Vi berättade om att det skulle bli ett barnbarn till i sommar och båda sidor har misstänkt detta så det blev ingen "stor nyhet direkt" Idag gick vi in i v 13+0 så känns skönt att ha avklarat de kritiska veckorna. 

Gina: Vad tråkigt med negativa kommentarer, det är ju ERT val att kolla efter kön (är ju väldigt vanligt nu) och så fruktansvärt onödigt med folk som ska lägga sig i !

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-12-28 08:01:18 följande:

Här går jag och väntar på att mensen ska komma igång efter mitt MF I November. Det är lite komiskt att den alltid dröjer när man vill den ska komma Jag har loggat I fertility friend och har alltid vetat ungefär när den ska komma och kunnat planera behandlingar, resor och livet I allmänt utefter det.

Målamitthjärta - jag fick valet stimulerad cykel eller återföring I naturlig cykel nästa behandling. Hur länge fick du ta Östrogentabletterna? Lutinus är väl till ca v.12? Vet inte vad jag ska välja.... en sak är ju skönt med stimulerad cykel och det är att det blir en "kort" månad då min cykel normalt är 32 dagar. Jag hade ÄL CD24 sist. LÅng väntan!

Jag åt östrogentabbletterna från första blödningsdagen till v 12 + 4. Jag fick ju tillbaka embryot en vecka innan äl. Visst har det varit jobbigt att äta lutinus och tabletter så länge men man vänjer sig faktiskt (även om jag inte trodde det i början) men så skönt att slippa nu :) Tyckte det var skönt att inte missa en äl och att allt kunde kontrolleras. 
    Men det blir nog bra vilket alternativ du väljer :)
  • MålaMittHjärta

Gina: Alltså kan ett barn ha "fel kön" ??!! En jävligt tramsig kommentar och hur fasen kan ni påverka om de tär fel kön på bebisen... Så jävla tramsigt. 
    Såklart extra jobbigt när det är en person inom familjen, blir ju lite svårt då att "läxa upp hen i sitt beteende

Låt inte det påverka er graviditet, alla barn är en gåva oavsett kön <3

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-12-30 16:55:14 följande:
    Du har helt rätt! Givetvis har jag själv ingen preferens. Jag är glad om det blir ett barn och är tacksam för att vi har kommit såhär långt. Men det är klart att man blir ledsen om någon säger "det får ni gå tillbaka och göra om, det skulle ju bli en av det andra könet" (och menar då inte att vi skulle skaffa ett tredje barn, om det nu ens går). Det blir pojkar här. Och det blir fint med en lillebror - förhoppningsvis blir bröderna tajta och kan leka ihop.
    Skojar du? Hade blivit fly förbannad om någon hade klämt ur sig kommentaren "gå tillbaka och gör om " De personerna skulle minsann behövt gå igenom en ivf för att känna på att det inte är så "lätt och enkelt" som folk tror.. Man gör ju inte en ivf för det är roligt... 

Men men hoppas det lägger sig så ni får njuta :) 

Vi tänker kolla nu i feb vad det är för kön, hoppas på en tjej men får väl se om det blir en buskille till :)
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2016-01-20 10:04:52 följande:

Jag tog en liten paus.

Var på Nordic igår och gjorde ett VUL. Sorana tyckte min slemhinna var något tjock. Kanske för att jag slutade med mina östrogenplåster för sent. Läste fel. Så jag lämnade blodprov som jag får svar på i em. Hoppas på att få börja idag. Nervöst!!! :)

Håller tummarna att du/ni får börja idag <3 
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö