• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

mom2012 skrev 2015-04-07 22:16:21 följande:

Ska bli spännande att höra från dig efter äggplocket hur många blåsor som innehöll ägg. 33 är ju galet mycket :) kör du hög dos gonalf?

Började på 150 E gondal f men höjde till 225 E, tror inte jag hade så höga doser förra gången. Ska blir spännande hur många ägg dem plockar och hur många som blir befruktade. 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-07 18:07:09 följande:
    Ät mycket salt också. Det har dem sagt till mig. :)
    Tack för tipset :) Tur för mig som gillar salt mat :)
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-08 14:56:06 följande:

Idag har jag träffat Sorana. Hon är så bra. Ja eller båda är så bra. Hon tog mina smärtproblem på allvar. Allt såg bra ut vad hon kunde se. Men tyckte att det här inte fick ignoreras. Så hon skickade en ny remiss till KK i hopp om att få en akuttid. Man blir så glad när någon bryr sig och förstår!!! :D

Jag gillar med Sorana hon gjorde VUL på mig igår och är väldigt trevlig. 
    Hoppas du får en tid på KK snart!
  • MålaMittHjärta
    Idag var det äggplock och dem hittade hela 23 ägg, inte konstigt man har känt sig öm i magen. Lite annorlunda denna gången då de också satte bedövningssprutor i underlivet (tur jag fick smärtstillande innan iaf) och skönt att jag inte var lite "hög" på smärtstillande som sist. De kändes lite men fick lite extra smärtstillande och både läkaren och sköterskan frågade hela tiden om det gick bra och fick höra att jag var väldigt tuff som klarade smärtan och att jag var väldigt lugn. 

Alltså Nordic IVF är 1000 gånger bättre än RMC och detta äggplocket var betydligt bättre, det var Sorana som gjorde det och gillar henne väldigt mycket. Känns som personalen faktiskt bryr sig och är måna om en samt att de frågade hur man mådde efteråt flera gånger vilket jag inte kommer ihåg alls att RMC gjorde. 

Mår faktiskt helt hyffsat nu och fick tid för ET på tisdag. 
    Nu ska jag vila upp mig och ta det lugn med gott samvete :) 
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-08 18:13:34 följande:
    Jag nämnde att vi skulle vilja göra äggplock och återföring i vecka 26. Det tyckte hon lät bra. Men först ska jag må bra!!!

Jag är nedreglerad nu och skulle i princip kunna börja när vi vill. :)

Hoppas att kvinnokliniken hör av sig snart!!!
    Vad skönt att ni har en plan. Håller verkligen tummarna att KK hör av sig och det blir en start då.
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-09 14:25:02 följande:
    Wow! Det var ett bra resultat. :)
    Har du inte fått bedövning i underlivet innan? Det gör de väl alltid?

Nordic är verkligen superbra. De tar sig tid att lyssna och svara på frågor. Känner också att de är 1000 gånger bättre än RMC. Men det blir väl så när man går privat. Även om jag har hört negativt om en viss annan privat klinik.

Lycka till på tisdag. Hoppas det blir många fina till frysen också. :)
    När jag tänker efter så var jag inte direkt vid medvetande vid min förra ÄP vid RMC 2011, så de kanske la bedövning :P Minns bara att jag tittade upp mot taket och var helt borta och kände mig väldigt full.

Kan vara så att ibland är privata kliniker bättre, dock har jag hört mycket negativt om den andra privata i malmö. 

Tack :) Helt plötsligt känns det här lite hoppfullt :)
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-09 15:16:31 följande:
    Vid mitt första ÄP var jag också helt borta. Undrar om man fick andra mediciner då. För de andra gångerna har jag varit mer medveten om vad de har gjort. :P

Ja samma här. Tråkigt! Tur att vi valde rätt. :)
    Har typ bara minne av att jag fick en regäl coctail en gång och att dem inte villa fylla på mot slutet för de var snart klara. Men som sagt det hinner hända mkt på 4 år.

Ja precis :) Tur det finns trådar på b.la fl så man kan fråga runt :) 
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-04-09 15:17:40 följande:

Igår skrev jag ett blogginlägg om hur ensam man känner sig som ofrivilligt barnlös. Hur känner ni där?

foreningenbarnlangtan.blogspot.se/2015/04/ensamheten.html

Så bra skrivet, för 6 år sedan hade jag dessa känslor och jag var så avundsjuk på precis alla som lyckades bli gravida. Båda mina systrar hann få två barn innan oss och droppen blev när sambons syster fick barn, fy vad avundsjuk jag var. 
    Det blev inte bättre när en svärmor som konstant frågade "när kommer barnbarnen"

Tycker det är bra att ofrivillig barnlöshet lyfts fram och svårigheter som det innebär. Samt att människor ska förstå att inte alla kan göra barn på beställning!

Håller verkligen tummarna för ert planerade försök :)
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-04-12 08:09:25 följande:

MålaMittHjärta: Oj vad många! Skönt att höra att du mådde bra trots så många stick! Vet ni något om befruktningsgraden än?

Jag hade ÄL i veckan, så det ser ut att bli FET med ett 6-dagars i naturlig cykel här nästa vecka.

Om vi båda lyckas får vi BF ungefär samtidigt då! Fast sådan tur att jag blir gravid nu tror jag inte att jag har..

Jag skulle ringt i fredags fm men glömde bort då jag vabbade med sonen. Får reda på det på tisdag :) 
    Då är vi ganska långt då :), hoppas nu prickarna vill stanna kvar :)
  • MålaMittHjärta
    Idag var det äntligen dags för återföring, hade en väldigt trevlig läkare som var väldigt trevlig och det gick snabbt och enkelt. Av 23 ägg var 7 stycken perfekta, ett till mig och 6 till frysen. Imorgon blir det ev ett ägg till frysen om det är fint nog.

Denna gången fick vi fler och finare ägg, vid förra försöket fick vi ut 2 fina ägg av 16. Nu är bara den jobbiga väntan kvar till testdag den 28 april.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö