• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

mom2012 skrev 2016-06-09 11:45:46 följande:

Målamitthjärta med tanke på mina immunproblem så kör vi vår ÄD i grekland. Men vi har sommar-paus och tar det efter sommaren. Har ej skrivit på några papper ännu. Vi är rätt slitna nu.... iaf jag. Jag är trött på allt vad hormoner och sprutor och allt heter. Tack för omtanken! Ha en härlig sommar och skriv gärna när du fått gossen!!!

Absolut njut av en sommar utan hormoner, stress, sprutor och annat. Njut av sommaren och hämta nya krafter inför hösten. <3 
    Tack :) absolut kan jag skriva här när han kommit.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-06-30 19:20:45 följande:

Målamitthjärta - hur går det för dig. Bara några få dagar kvar nu! Känner du att det är på G?

2 dagar kvar, känner av mycket sammandragningar, förvärkar (mest på nätterna) och tryck neråt. Vi har barnvakt till storebror till imorgon så hade varit smidigt om det satt igång ikväll/natt.. Men får väl se när det sker.
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-07-01 12:36:03 följande:

Nej det var nog för höga hopp för min del. Bruna spottings startade igår. Mensen lär väl köra igång inom 2 dgr. Men men....

Håller tummarna målamitthjärta och hoppas allt går mkt bra och smidigt för dig.

Grukangrace fantastiskt bra skörd. Bra gjort make och donator! Hoppas vi får en lika bra donator och att mannens spermier är tillräckligt ok. Vi ska ner till athen 25 juli för koll och sen stänger de augusti. Slutet September blir det för vår del. Vi har ännu inte fått se vår donators profil. Efter äggplock sa kliniken. Men då är det ju för sent att neka till henne. Hur gjorde din klinik?

Men åh <3 
    Håller tummarna för er fortsatta resa <3 

Tack, får väl se när det väl är dags :)
  • MålaMittHjärta

I söndags kom lillebror efter igångsättning (gått över 8 dagar) han vägde 3575g och var 50cm lång. Det gick snabbt och smidigt och vi mår bra båda två.

Håller tummarna för er andra att ni ska få era plus och mirakel snart <3

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2016-07-15 13:56:42 följande:
    Stort grattis!! Vad roligt att förlossningen gick bra! Var det nervöst inför igångsättningen?

Ligger i sängen och ammar lillebror. Det brukar vara fullt ös här hemma...
    Tack :) Visste varken metod eller hur mogen jag var så det var lite svårt att förbereda sig, men konstigt nog var jag inte nervös. Men känns lite som det var meningen med att bli igångsatt för när vattnet hade gått var jag öppen 2-3 cm och sen var han ute efter 1 timme så hade det gått lika fort utan igångsättning så hade vi nog inte hunnit in, så tacksam att vi var på plats :)

Hur stor åldersskillnad är det på dina pojkar (visst var det pojkar båda två ?) Peppar peppar funkar det bra med storebror med, försöker se till att han inte glöms bort nu när det är så mkt nytt :)
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-07-15 17:22:33 följande:

Stort grattis Målamitthjärta!!! Jag har undrat när han skulle komma men så såg jag nya inlägg I Nordic gruppen och då tänkte ja att nu äntligen

Tack :) Jo han var en liten segis, helt sjukt att man aldrig vänjer sig vid den där väntan men tack och lov kom han till slut och det blev väldigt bra ändå :)
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2016-07-19 23:18:05 följande:

Oj, det lät fort! Men igångsättningen, innebär inte det värkstimulerande medel i viss grad? (jag är helt okunnig på området) Här fick man ta hål på hinnorna och få vattnet att gå för att uppnå progress.. Jag hade en lååång och seg förlossning.

Det är 21 månader mellan mina pojkar. Full rulle med tvååring som är överallt..

Hoppas att ni mår bra! Jag lät min man ta storebror en hel del när bebisen var helt nykläckt. Han såg till att det blev underhållning och aktivitet så att jag fick vila. Tror inte att tvååringen reflekterade så mycket över det - han hade helt enkelt för kul. I sommar umgås vi alla fyra lite mer balanserat.

Fick en "tepåse" med glandin typ hormoner som lurar kroppen att sätt igång. Slapp värkstimulerande dropp som tur är (enligt min syster var det hemskt). Min första förlossning var också snabb så är nog individuellt det där med förlossningar.

Min sambo är föräldraledig/semester så han är hemma 4 veckor till så det är perfekt så han kan aktivera storebror när jag är tråkig och ammar lillebror. Dock visar han sällan avundsjuka mot lillebror :) Och vi mår bra allihopa, lite trötta men så värt det :)
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2016-09-30 08:21:39 följande:

Hej på er. Längesedan jag var här inne. Tänkte bara uppdatera med att vår 1.a äggdonation har resulterat i ett efterlängtat plus. Vi bestämde oss för att 50% av äggen skulle befruktas av min man och resten av en donator. Hans spermier var så dåliga. Ett endaste ägg från min man gick vidare till blastocys, dubbeldonator äggen blev 3 st fina blastocyster. Vi valde att föra tillbaka 1 ägg (mannens).
    Jag är chockad för jag kände inget alls (symptom) mer än att mensen var på G...
    Vi är försiktigt optimistiska, tar 1 dag i taget. I dag är det HCG uppföljning för att kontrollera att det stegrar som det ska.

Åh grattis, håller tummarna att det ska gå hela vägen denna gången <3
    Elvis och Ebbot
  • MålaMittHjärta
    Cita skrev 2016-09-26 08:16:36 följande:

Hej! Jag är ny här inne, 35 år gammal och vill gärna ha barn nr 2 (med ny man). Jag har läst på en massa om Nordic som verkar riktigt bra!

Hur är era upplevelser?

Och hur gjorde ni för att komma dit? Via remiss?

Är era försök egenfinansierade eller via landsting?

Jag läser om dyra VUL tex, men de ingår väl om man behandlas där?

Berätta gärna era historier, jag är så nyfiken och förväntansfull :)

Vi är supernöjda med nordic, har trivts jättebra där. Detta var syskonförsök så det fick vi bekosta själva, ringde och bokade tid och sen var vi igång. 
    Vet faktiskt inte om man kan göra försök genom landstinget via dem, ring och kolla :)
    Elvis och Ebbot
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2016-10-18 05:33:46 följande:

Den 13 oktober kom vår lille pojke till världen! Kärlek vid första ögonkastet. <3

Åh grattis och hoppas allt gick bra och ni mår bra båda två  <3 
    Elvis och Ebbot
  • MålaMittHjärta

Vi har varit nöja med nordic, superbra personal och allt kändes så proffsigt. Vi lyckades på andra försöket (köpte 3 pack) och han är nu 10 mån. 

Håller tummarna för er <3 

Elvis och Ebbot
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö