• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

Laddade hem en app till telefonen igår och om jag har räknat rätt har vi bf 31 dec. Jag är född i november och har hela tiden sagt till mina föräldrar att de planerade mig helt fel :P Känns som jag får äta upp detta om det går hela vägen :)

Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-05-09 13:37:21 följande:
    Du får knipa igen lite.

För oss som kämpar är barnet välkommet när som helst. Kan bli så irriterad på folk som försöker undvika att bli gravida med BF runt jul. Jag hade BF sist den 27 dec. Inget man tänker på när man är mitt uppe i behandlingar. :P
    Tyckte mest det var ett roligt datum, lite spännande om det blir 2015 eller 2016. Fast såklart är ju superglad att det tog sig och att vår resa i augusti inte drabbades :) Sen om det blir på julafton så blir det, inget man kan påverka direkt utan bara gillar läget :P
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-05-09 13:38:22 följande:
    Jag har gjort en återföring på självaste påskafton. Så de har öppet för det mesta. :)
    Fy vad skönt, har läst i andra trådar att en del kliniker har stängt på helger och storhelger. 
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-05-09 16:54:25 följande:

Tänkte skryta lite med mig själv. Har gått upp minst 2 kg varje behandling. Vilket resulterat i att jag vägde 12 kg mer än när mitt barn var var 1 år och 8 kg mer än när vi blev gravida. Så nu tog jag tag i sak och trots att jag är mitt i behandling så hart jag på 3 v gått när 2.5 kg.

Trodde aldrig det skulle gå :)

Åh wow :) Tycker det är svårt att gå ner under behandling, jag blir så sjukt svullen, seg och sugen.

Imorgon är det tjejmilen och tanken är att jag ska promenixa på 2 timmar. Behöver verkligen försöka ta tag i motion och äta bra.
  • MålaMittHjärta

Gina43: Skrev precis ett långt svar som försvann :(
    Vi gör IVF pga av manlig faktor och känner tyvärr igen lite av det du skriver. 

Vad trist att det inte blev något i frysen men håller tummarna för guldägget, när har du testdag?

• MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-05-12 16:38:31 följande:

Hej alla!

Vi var på äggplock igår på Nordic ivf i Malmö igår. Blev 10 ägg och idag fick vi reda på att 9/10 blev befruktade och ser bra ut. Ska få tillbaka en blastocyst på lördag. Detta är vårt andra ivf försök. Båda har varit färska. Förra gången fick vi tillbaka ett 3 dagars som tyvärr inte gick vägen. Vi gör ivf då jag blev tvungen att operera bort äggledarna pga utomkveds för 4 år sedan.

Hur går det för er andra på Nordic?

Åh vilket bra resultat, håller tummarna för blastocysten :)

Jag är i v7 och på tisdag är det dags för ultraljud :)
  • MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-05-12 17:04:32 följande:
    Åh vad fantastiskt! All lycka till er!

Hur många försök gjorde ni om jag får fråga?
    Åh tack :) Kan fortfarande inte fatta att det har lyckats :)

Vi gjorde 1 försök till sonen och 2 försök till syskonförsök (varav ett var ett misslyckat FET)
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-05-12 19:39:54 följande:
    Vad synd att ditt svar försvann. Just nu känns det som om min relation ska gå sönder, så besviken är jag på min man. Att man ska behöva tjafsa för att han ska göra sin (ytterst begränsade) del. Särskilt när det är manlig faktor.

Det blir ju inte bättre av att jag konstaterar att han inte ens givit mig en tröstkram när våra två embryon i frysen inte klarade upptiningen eller givit mig någon "det blir bra"-kram nu under behandlingen. Att han sedan "skojade" om att det nog är barnet man saknar när man är ute och reser och inte sin fru gör mig sur (han åkte igår). Här går jag på hormoner för att ge honom ett barn till..

Jag vågar inte tro att det här försöket lyckas. Det vore väl alltför tursamt! Du blev gravid med andra barnet på din andra återföring vilket förstås ger hopp eftersom det då är möjligt, men du är några år yngre än jag! Läkaren sa "det ser bra ut" och hon lät positiv, men den här blastocysten var inte lika fin som den som blev min son. De sa inte vilken gradering som blastocysten hade. Jag gissar att den var bra men inte topp. Det kan ju förstås bli barn ändå.
    Åh vad tråkigt när relationen strular :( 

Vi har haft våra stunder och är faktiskt lite besviken över att min sambo inte har varit så delaktig i detta försöket. Han "glömde" ringa kliniken flera gånger när vi skulle skriva in oss och har bara ringt en gång pga av att jag tvingade honom för jag inte kunde. Så jäkla trött att JAG ska ringa hela tiden. 

Men jag kanske är extra känslig nu? Snart slut med lutinus HURRA :)

Håller iaf tummarna ändå :)
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-05-12 22:54:31 följande:

För egen del närmar det sig ovitrelle på onsdag och äggplock på fredag. Ska bli spännande och samtidigt skönt.........Detta är mitt livs sista äggplock för detta är vårt sista försök. Sen blir det äggdonation om vi ej lyckas. Hoppet är det sista som lämnar mig så även om oddsen är låga hoppas jag på plus så klart.

Lycka till på fredag, håller tummarna att ert försök lyckas.
    Men skönt med en plan b. Kan man göra ivf på nordic med äggdonation eller vart vänder man sig då?
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-05-13 20:13:29 följande:

De gör inte äggdonation vad jag känner till. Men vi tänker oss Riga.

Okej, men Riga har man ju hört talas om, men lite meckigt att behöva söka hjälp utomlands. Men gör inte RMC på äggdonation eller det är lång väntetid? 
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö