• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

Det är upp och det är ner. Pendlar mellan allt är slut nu till klart det ser bra ut på tisdag. Helgen känns mest som transport. Idag kalas och i morgon kör vi julmys med pepparkakor o lussekatter bak. Ser ut att bli lite åka pulka om snön ligger kvar. Snöar just nu 5 kronor!

Tack för omtanken!

• mom2012

Game over..... Idag sjunker hcg. Sjunkt 1200 sedan i torsdags. Bara och vänta på tant röd och vårt missfall. Ärligt talat har det hela tiden efter hcg strulet började känts som om.vo inte väntar barn utan väntar missfall. Det va bara en tidsfråga. Förberedd men ändå inte.

• mom2012

Vi åker till vårt hemmasjukhus tror jag och inte malmö som planerat. Det skiljer flera timmar i resväg och vi vill eg bara få det bekräftat och hjälp med att avsluta (skrapning?). Vill helst ha en skrapning så att allt går lite fortare till normalläge.

Att försöka igen är det först tal och efter en riktig egen mens så januari februari mars kanske. Vi får se. Det viktigaste är att immunförsvaret är lugnt och så innan ett försök.

• mom2012

Tack målamitthjärta!! Tror detta är en av makens o mina största prövningar någonsinn.

Hcg sjönk i måndags och enligt gyn betyder det alltid missfall. Men inte en blödning eller vörk i sikte. Å mitt i detta så kände vi ändå för att åka till nordic i Malmö så vi ändrade oss. På plats ser de ett hjärta som slår. Chockade. Fostret har även vuxit sen förra veckan. Att göra en skrapning efter gårdagens ultraljud va uteslutet från Nordics sida och vi höll med. Vårt foster ligger ca 2 v efter I utvecklingen och enl kliniken har de bara erfarenhet av foster som varit ca 1 va efter sin tid så vi fick långt får liniment bra nyheter. Det kändes i hjärtat att det lilla pyret kämpar på så i magen. Vi va inställda på att det var helt dött och samma storlek som förra veckan. Så nu ska vi vänta ännu en vecka och mest troligen stannar hjärtat denna veckan enl nordic. Om inte får vi ändå ta ställning för fostret är så litet. Det sjuka är att hcg sjunker och enl gyn är det alltid missfall. Men jag är fortfarande gravid och hjärtat slår på. Att flytta fram beslut en vecka i taget så här många gånger tar på krafterna rejält. Jag blir hemma från jobb till nästa kontroll och vi har också fått en samtalstid hos psykologen hos mödravården. Det blir bra i slutändan men just nu är det för hemskt.

Tack för att ni tänker på oss. Det värmer i detta jobbiga.

• mom2012

Foster som låg efter 1 vecka hade de positiva erfarenheter av men inte foster som låg 2 veckor efter sin utveckling. Vid en graviditet skapad i sänghalmen är -2 veckor v ingen fara för det kan vara fel dag på äl mm men vid ivf vet man ju säkert med mindre felmarginaler än 3 dgr hit och dit typ. Tex din blasto som var redo att kläckas fäste säkert redan samma dag som FET medan min fäste på söndagen (kände det). Större diff än så är det nog ej på ivf. Därav är -2 v ett stort problem. . .

Jag känner på mig att Pia får rätt...det är slut innan tisdag. Börjar få en rosafärgad lutinus nu vilket brukar betyda blödning på g. Ska det ta slut är det lättare om hjärtat ej slår nästa vecka på kontrollen.

• mom2012

Tack för en stöd tjejer. Det är skönt att ha en ventil! Vi ska träffa psykolog från mvc på måndag för samtal vilket blir mkt skönt. Gubben sluter sig och jag pratar vid problem så det blir bra att tvingas prata och lyssna på varandra iaf ett par ggr.

• mom2012

Känner mig lite nere idag. I helgen fick jag smärtor som pågick ca 1 h och sen kom en störtblödning och en svart klump. Efter det inga smärtor och bara lätt mensblödning sedan dess. I morgon är det kontroll hos gyn. Det kan ju omöjligt vara så att graviditeten finns kvar men en liten liten del av mig hoppas fortfarande på ett mirakel. Magen är fortfarande hård och rund och det kommer bli väldigt jobbigt att gå till jobbet på onsdag. . . .

• mom2012

Graviditeten är över. Livmodern 10 mm och tydligen hade jag precis haft ägglossning? Fattar inte. Det borde inte va möjligt eller?

Fostret levde på tisdagen 24/11. Torsdag fick jag blödning och lördagen kom det ut så att säga samt på tisdagen kom lite till (moderkaka?). Hur kan kroppens hormoner tillåta ägglossning så pass inpå - tönker mig att mina hormoner spelar mig ett spratt.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö