• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

Finaste GIna43 det var tråkigt att höra kommentarer om "fel" kön. ALLA barn är en gåva! Låt inte de tråkiga kommentarerna förstöra för er lycka, och känner ni att det gnager I er - ta chanson nästan familjeträff (vänner?) att berätta hur oerhört lyckliga ni är för barnet och att ni tog illa vid er av deras kommentarer om att det var en Hon eller Han I magen. Grattis än en gång till graviditeten!

• mom2012

Här går jag och väntar på att mensen ska komma igång efter mitt MF I November. Det är lite komiskt att den alltid dröjer när man vill den ska komma Jag har loggat I fertility friend och har alltid vetat ungefär när den ska komma och kunnat planera behandlingar, resor och livet I allmänt utefter det.

Målamitthjärta - jag fick valet stimulerad cykel eller återföring I naturlig cykel nästa behandling. Hur länge fick du ta Östrogentabletterna? Lutinus är väl till ca v.12? Vet inte vad jag ska välja.... en sak är ju skönt med stimulerad cykel och det är att det blir en "kort" månad då min cykel normalt är 32 dagar. Jag hade ÄL CD24 sist. LÅng väntan!

• mom2012

Gina43 det låter helt galet. Det enda rådet jag har om du behöver personen I ditt liv som stöd för barnvakt mm är att inte låta det eller ev framtida negativa kommentarer att påverka dig. Svara på varje negativ kommentar med en överdrivet positiv kommentar. Tex. "oh blir det en X, så synd". Då svarar du: "Oh nej det är helt underbart, det blir perfekt, précis som vi vill ha det". På så vis kanske du dödar allt det negativa och finns liksom inte mer för personen att säg. Bestäm dig för att 2016 är året då du står upp för dig själv och vägrar låta negativa kommentarer påverka dig KRAM!!

• mom2012

För oss är det omstart inför sista FET. Har idag lämnat 12 rör blod och min man 5 rör. Får se om vi startar i februari på äl och på mars äl.

Hur går det för dig Gina43? ? Kul du skrev här och väckte gruppen. Borde ju va ett gäng i tråden?

• mom2012

Gina43 vad är TUL?

Jo det är pirrigt men oerhört jobbigt. 1 ägg kvar i frysen och sannolikhet för plus är minimal med 10 ivf i ryggen och bara 1 plus (missfall) alla de 10......

GrukanGrace ja låt oss hoppas 2016 är vårt år!!

Kram

• mom2012

Oh vad härligt Libra!

Japp, nordic har nog börjat bli FÖR populära och för många kunder. De svarade min väninna att de kunde ta emot henne i mars (då hon ringde i December). Sen har vi telefontiderna, de svarade alltid förut men nu är det telefonslinga och tiderna slutar vid 15 vardagar och fredagar 14.

Vi gör ÅF I februari eller mars, beroende på vad mina senaste Immuntester visar. Jag lämnade 12 (!!) rör blod och min man lämnade 5 rör blod I måndags.

Hejja oss alla 2016!

• mom2012

Jag fick ÄL i går, första gången efter missfallet i vintras. Äntligen är kroppen igång igen! Hejja kroppen vad den är fenomenal. Tycket även att denna månad varit mer som när jag var tonårng. Mer normal mens och ÄL redan CD 17-18 (senare tid har det varit CD21-23).
    Jag ska starta immun-medicinering igen efter läkarbesök 3/2 och sen kör vi nog FET på ÄL i februari så kanske vi kan följas åt här.

• mom2012
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-28 13:26:16 följande:

Hej! Vet ni om man kan göra IVF med donerade spermier på Nordic?

Vi har precis misslyckats med vårt andra försök i landstinget och är rädd för vad vi ska göra om vi misslyckas med försök tre också.

2 försök är väldigt få försök (vi gjorde 5 för att få vår dotter och 10 syskon ivf innan plus men fick missfall i v10 ). Har ni gjort en utredning på din mans spermier som talar för att det finns ett problem? Min man hade väldigt få spermier och av dem va inte många livsdugliga/normala men med ivf och icsi lyckades nordic alltid välja ut några bra och en del av äggen befruktades. Vad jag vill säg är att ge inte upp. Om ekonomi finns kan ni fortsätta privat på någon av de 3 kliniker i Malmö regionen eller vända er till Danmark som gör mycket mer kring äggdonation spermieonation.
  • mom2012
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-29 06:51:18 följande:

Jag har ingen man. Jag lever med en kvinna. Utredning är gjord på mig och vi behöver genomgå IVF. Spermier har vi inga, därför behöver vi donator. Vet du om det finns på Nordic även för dem som behöver både spermadonator och IVF? Alltså inte insemination.

Visst är två försök få försök. Men om det inte finns mer hjälp för oss med "dubbelt problem" så har vi liksom bara ett försök kvar.

Nu skäms jag. Förutsatte heterosexuell relation. Ursäkta min klumpighet. I sverige är det reglerat kring lagstiftning och enbart öppna donationer görs av ägg och spermier. Kolla med Nordic men jag tror ärligt det går smidigare och snabbare i Danmark. Min väninna gjorde insemination sedan ivf och slutligen äggdonation. Nu gravid som ensamförälder.
  • mom2012

Hejja LIbra! 16 ägg är ju magiskt. Nu håller vi tummarna för att de blir befruktade och att de fortsätter dela sig.

Min erfarenhet är samma som din, bättre resultat efter nedreglering. Dock har jag inte fått ut 16 ägg sedan 2011 då vi försökte för dottern Bra jobbat!

Ta det lugnt ett par dagar nu och drick fortsatt mycket vatten.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö