• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

Tänker på dig Libra. Skönt du får hjälp. Kram!

Det är tufft....

vi ska ha samtal med kliniken nästa vecka och ta beslut om ev nästa försök. Får se vad de säger. Vi får ju fram ägg och så än så länge och jag är inte redo att ge upp ännu.... men någon gång måste man kanske ta det beslutet. Hoppas jag slipper ta det beslutet. Sätter allt hopp til ett ev nästa försök. Samlar kraft till det.

• mom2012

Ja hoppet är kvar här, om än litet nu.... jag får fram ägg ännu och så länge det finns ägg ger vi inte upp. Kliniken är dock mer tveksam och ville väl avråda oss nu kände jag. Vi borde blivit gravida på våra 6-7 syskonförsök menar de. Men.....ett friskt par kan ju försöka 1-1,5 år utan att det är ngt fel. Så....vi närmar oss väl vägs ände men inte ännu! :)

• mom2012

Cindyrella då följs vi nästan åt även denna gång. Tog första sprutan igår :)

• mom2012

Spännande! Vad får du denna behandling?

Äter du några kosttillskott eller vitaminer?

Alltid spännande att jämföra....

• mom2012

Ok. För jag har frågat dem om vitaminer men de nämnde aldrig b12 som jag också fick på Rmc.

• mom2012

Usch va deppig jag är efter dagens undersökning. Väldigt få äggblåsor och massor av endometroios-cystor. Kanske dags att ge upp detta....men längtan är för stor.

• mom2012

Jag testade korta protokollet förra gången, 9 äggblåsor, 5 ägg ut. Vi trodde väl ungf samma resultat denna gång med korta.

Men långa har jag fått ut fler ägg.....

• mom2012

Jo långa är bättre sa doktorn idag. Mkt pengar på att experimentera. Vi borde nog kört långa, med facit i hand.

• mom2012

Libra1 jag har.också gjort undersökningen av livnoder och äggledare 2 ggr. Det gör inte ont, men 1a ggr hade jag ej passage i äggledare så det sprängde och gnagde. Han skulle just avbryta när "proppen" släppte och det blev passage. Gång nr2 kände jag ingenting. Men det är så olika hur känslig man är. Idag klarade jag knappt av vul pga all endo på ena äggstocken.....

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö