• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

Libra1 du hade endometrios som jag? Hoppas du får snabb hjälp.

Idag va jag på vul och höll på att svimma, de 5 äggblåsorna hade blivit många fler. Tar inte ut ngr i förskott då många äggblåsor va tomma sist.

Ägguttag på tisdag.

• mom2012

Har aldrig hört om blödningar av endo i ändtarmen. Fick min diagnos 2009 efter ooeration och vävnadsprov. Låter fruktansvärt smärtsamt. Styrka till dig!

Den jäkla sjukdomen har tagit över äggstockarna på mig.En hel körd och en starkt påverkad. Detta känns som sista chansen för ivf.....

• mom2012

Kul de här hormonerma.......upp väldigt tidig morgon i mrgn och gubben skulle söva dottern. Men det blev skrik och gråt och jag hade inte tålamod för det just ikväll....så jag avbröt och sa väl ngt i stil med "att det alltid ska va tårar när du gör detta" och då blev han såklart arg och ja resten förstår ni. Kuuuuul avslut på kväll inför äggplock i morgonbitti. Suck.... Borde finnas en ivf skola för partners så de är mer insatta i hur man mår och hur humöret lever loppan i kroppen. Någon annan som tycker det är slitigt på hemmafronten pga ivf?

• mom2012

Säger som libra1. Vi har aldrig fått blastocyster på våra embryos. Hade vi fått blastocyster hade jag nog valt dag 5, 1 st och frysa om det fanns fler fina. I mitt fall där vi har många misslyckade ivf kanske de vågat chansa med 2 blastocyster. De avgör nog lite från fall till fall.

När.plockade ni äggen?

• mom2012

Nervöst.... 11 äggblåsor blev 8 ägg, varav 6 va mogna....av dessa verkar minst 2 befruktats och delats normalt. Vågar inte hoppas på att det blir återföring i morgon. Hade hoppats på iaf 5 befruktade. Men vi får glada för dessa två och hålla tummarna.

Hur har era siffror sett ut från äggplock? Antal äggblåsor, antal mogna, antal befruktade?

• mom2012

Sindyrella vilken fin slemhinna. Min va bara 9 mm vid vul och även vid äggplock ...det har jag läst är i underkant men de har inte reagerat på den. Har läst 11 mm o mer är att önska. Men får lita på dem ;)

• mom2012

9 mm oroar mig lite iom att min gyn sagt jag haft lågt progesteron efter ägglossning. Men jag har berättat det så nu kan jag bara lita på doktorn:)

• mom2012

Ruvardag3 med 3dagars embryo....oj vad tiden går sakta ruvartiden jämfört med sprutperioden :)

Har små hopp till detta försöket men det skulle vara så fantastiskt underbart om det går vägen ????

• mom2012

En fråga - brukar ni gå upp i vikt under behandlingarna?

Jag brukar gå upp 2-3 kg och går kanske ner 1 av dem :(

• mom2012

Min chef sa idag att jag äter mkt godis. ..stämmer nog. Äter något varje dag. Idag var en jobbig dag så det slank ner en hel rulle marabouro.....

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö