• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

CB1982 skrev 2016-04-12 04:43:31 följande:
    Ja det är vi!

Känner igen dig även från gruppen "Höstbebisar efter Ivf 2016" om jag nu inte tar fel.

Ett av mina problem sedan jag blev gravid är att jag är väldigt virrig.

Jag tror oron vi har är just mycket pga ivf, att man vet att det inte är så lätt att få barn samt att längtan är så stor. Man faller så långt om man får missfall. Även om jag har fruktansvärt illamående så är jag ändå rädd för att hjärtat ska ha slutat slå för så var det sist.

Lycka till på Kuben idag, jag tror och hoppas att vi kan slappna av efter Kuben. Då har man fått sett miraklet efter v 12 då största missfalls risken är över. Men å andra sidan så har jag efter de vul jag gjort varit lugn 1-2 dagar sedan har oron kommit tillbaka. Är det så för dig med?
    Ja jag är med i den gruppen också. :D

Visst är man orolig hela tiden. Det kan gå någon dag efter ett UL sen är man rädd igen. Jobbigt! Man får försöka ta en dag i taget.
  • Libra1

KUB gick jättebra!!! Bebisen var 6 cm och vi fick lägsta risken, 1 på 20000. Trodde vi aldrig vid min ålder. :D

• Libra1
    mom2012 skrev 2016-04-13 15:01:02 följande:

Äntligen har även vi en plan med datum!

VUL 15/4, ev. ägglossning 19-22/4 och sedan FET 6 dgr senare.
    All immunmedicinering är I full gång.

Vad skönt att ha en plan!!! :D

Har en IVFvän som funderar på Grekland. Men det verkar dyrt. Kan man få någon svensk läkare att översätta recepten eller hur funkar det?
  • Libra1
    BusigaSyrran skrev 2016-04-17 19:47:07 följande:

Hur många försök har ni gjort innan ni plussade?

Åh såg era ägg/spermier bra ut?

Vi har alla tester gröna men de blir ingen bebis o till sommaren har vi försökt i två år och plussar vi ej innan juni så vill vi göra ivf. Funderade på Malmö men vill höra lite om era erfarenheter.

Hoppas allt går vägen för er o graviditeterna plus om någon ej har plussat att ni gör det snart.

Vi har plussat på försök 1, 3 och 6 men aldrig kommit hela vägen. Har ni inga barn sedan tidigare så kontakta landstinget. Man får 3 gratis IVF. Har ni gjort en utredning?

Våra ägg och spermier ser fina ut.
  • Libra1
    mom2012 skrev 2016-04-20 08:04:03 följande:

Tjejer.... hade temphöjning i morse från 36.8 till 37.2 vilket förvånar mig då jag inte tycker äl testet är 100% starkt. Eller vad säger ni? Är det översta ett omslag? Vill ju inte missa äl nu...... ju.

Åh! Ser inte på telefonen. Ska kolla datorn sen.
  • Libra1
    mom2012 skrev 2016-04-20 16:29:03 följande:

Det kom sig starkt vid lunchtid sen så jag har ägglossning på g :) hurra! Väntar på tid för återföring. Tyvärr är mina inflammation prover förhöjda trots medicinering mot högt Tnf alfa men jag känner mig så motiverad nu.... vil ju inte avbryta.

Jag håller tummarna!!! :)
  • Libra1
    mom2012 skrev 2016-04-26 14:49:18 följande:

Äntligen! Min eskimå överlevde upptining och nu ruvar jag äntligen på den lille. Nu börjar den tuffa tiden som ruvare....bara att vänta för inget jag sjölv kan påverka nu. Testdag 10 maj. Kram på er alla som kämpar!

Heja heja! Jag håller tummarna hårt! :)
  • Libra1
    mom2012 skrev 2016-04-29 21:23:50 följande:

Börjat bli lite låg redan..... Känner absolut ingenting magen. Sist hade jag tre hugg i magen rd2. Nu på rd3 snart rd4 ... immunförsvaret är lugnt vilket jag också tolkar som att blaston nog inte fäst.

Kände du något libra nu när du blev gravid? Å du målamitthjärta? Kändes det likadant med båda pojkarna?

Med mitt 1a barn fick jag en klassisk nidblödning. Min 2a grav nu i höstas fick jag inte det..men huggen i magen ..så det skiljer säkert från gång till gång på samma person? (Intalar jag mig)

Åh! Vet hur jobbigt det är. :(

Kände inte så mycket denna gången då jag blev överstimulerad. Vågade inte hoppas heller. Så det tog ett tag innan jag kände något. Det första var att jag behövde kissa på natten. Men det kom lite senare. Det är svårt att känna något innan hcg finns i kroppen.

Kram på dig!!!
  • Libra1
    Gina43 skrev 2016-04-30 19:31:53 följande:

Jag har förresten fått min lille pojke nu. Vi är hemma sedan ett tag tillbaka. Frisk och stark kom han ut efter en lång och tuff förlossning. Jag är ganska sydd, men blir väl återställd igen. Det viktigaste är den lille som jag har i knät, att han kom! En bra start tillsammans har vi också fått. Jag har fått gott om tid att vila med barnet.

Vad härligt att höra! Ett stort grattis!!! :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö