• Millan14

Nordic IVF Center Malmö

2014bebis - styrkekramar till dig! Vet hur känslan är när man inte vet hur man ska orka vidare. Hoppas du ger dig tid att bara vara, att vara ledsen, arg å sårbar. Förhoppningsvis hittar ni snart svar som är rätta just för er!

83bergkvist - grattis, vilken känsla!!
    Libra- hoppas de gick bra igår. Skönt att kunna räkna ner v nu!

• Millan14

Mom2015 - kul att ni beslutat er för nordic! Å välkommen till tråden! Kul att följas åt!!

• Millan14

Då är jag först ut till att önska dig ett stort å varmt grattis!! Härligt att få lite goda nyheter! Håller mina tummar å tår för dig/er!!
    Njut av ert plus!!

• Millan14

Jag väntar på mens så vi kan köra igång me nästa behandling.....varför dröjer den alltid när man vill att den ska komma?! Vanligt att mensen är senare än vanligt månaden efter en behandling?!

• Millan14

Är det "bara" för primärt barnlösa el även för sekundärt? Oavsett så väldigt viktigt å bra att de finns å arbetar för rättigheter, att de finns ngn att vända sig till.

Cykeldag 29 å ff ingen mens.....längesen den drog ut på tiden såhär. Dag 22-26 är vanligast. Bara att försöka släppa tankarna på den å hoppas att den dyker upp snart!

Lycka till alla ni som är i startgroparna! Har åxå hört att nordic har väldigt bra resultat på FET.

• Millan14

En fråga, el egentligen lite råd som jag behöver: vi ska starta ny behandling vid nästa mens när den kommer igång. Jag har varit hemma fr jobb i 3 v pga stressymtom, både psykiska som lätt oro å å ångest, men även fysiskt me yrsel, tryck över bröstet mm. Jag är nu sjukskriven i 4 v fram. Anledningen till ovan är främst jobb, men ivf-behandlingar, missfall mm gör ju klart sitt åxå. Min fråga är hade ni gjort en ny behandling i denna sits? Dels tänker jag att min kropp kanske inte är i balans, samtidigt som jag nu är hemma å tar hand om mig själv på ett sätt som jag inte hinner å kan göra då jag arbetar.

Vad är era råd? Hur tänker ni? Tacksam för lite feedback. Kram!

• Millan14

Tack för ditt svar, tyckaom! Jag har åxå varit stressad i andra behandlingar. Stressen över hur de ska gå, i alla de olika momenten, ska man lyckas? Sen ska man mixtra me jobbtider för att åka in på de olika behandlingastegen, Vul, blodprov, ÄP. Å det stressa åxå. Känner mig ganska ok i kroppen.
    Ganska säker på att vi kör på, men ville gärna höra era råd å tips! Ingen kan detta bättre än ni!

• Millan14

Tack så väldigt mkt för att ni tar er tid å ge mig feedback, ni är guld värda!!

Jag går å pratar me en psykolog, genom jobbet, men får nog bara 2 samtal till, gått en gång redan.
    Jag mår bättre när jag är hemma, slipper stressen å pressen på jobbet, även om jag har svårt att släppa det helt. Men klart bättre än att vara på jobb.
    Tar hand om mig genom promenader, lugn å ro, försöker vara här å nu, å bara ladda batterierna. Det bästa hade varit en fortsatt sjukskrivning så jag hinner klart en hel behandling.
    Personal på nordic säger att stress inte ska påverka, å det gör de kanske inte heller....vad vet jag.,..

Men tack för responsen! Med era kloka å uppmuntrande ord så kan jag nu känna mig lite mer trygg i att vi gör rätt i att köra igång en ny behandling!!

• Millan14

Sindyrella - stort grattis, så kul!!

Mom2015 - jag ska åxå köra korta vid nästa behandling. Har gjort det en gång tidigare, kommer dock inte ihåg utfallet, mer än att de inte ledde till en graviditet. Vi har gjort många långa, som lett till en graviditet. Så nu testar vi korta igen. Enl kliniken så gör man mest korta protokollet nuförtiden. Ska vara bättre för kvinnan, inte vara lika stor överstimuleringsrisk.

Vi får hoppas att det korta protokollet är de bästa för oss :)

Moolie-skönt att du får ta hand om dig! Kämpa på!!

Ang vitaminer mm. Jag tar folsyra, D-vitamin å omega-3. Va de ngt mer ni kan tipsa om?!

Kram på er alla kämpare!!

• Millan14

Jag har också känt saknad efter ngt riktig person att prata med om ivf, om missfall, om alla känslor som man går igenom. En grupp av människor som kanske tillsammans stöttar varandra igenom denna berg å dalbana. Jag tycker det är konstigt att det inte finns någon att vända sig till. Jag är väldigt tacksam för trådarna här på familjeliv, men ibland hade det känts bra me ett fysiskt möte, en grupp me människor som man får ett ansikte på.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö