• MålaMittHjärta

Nordic IVF Center Malmö

mom2012 skrev 2015-05-20 08:26:42 följande:

Fick samtal från kliniken nu och 1 blastosyst är där och redo för återföring. Vet inget om kvaliteten för det sa hon ej men oerhört spännande då vi aldrig aldrig fått blasto! Inget till frys som det ser ut nu. Vi är ändå nöjda, avslutning med flaggan i topp (vårt sista försök).

Håller tummarna för denna blasto :) 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-05-20 16:32:38 följande:

MålaMittHjärta: Hur mår du?

Jag undrade precis detsamma!
    Mår under omständigheterna rätt så okej.. Har väl fattat det nu vad som har hänt och försöker ställa in mig på nytt försök i augusti. 

Det jobbigaste är att vänta på om eller när en blödning startar. Hoppas verkligen jag får tid nästa vecka på kvinnokliniken så jag vet hur vi ska gå vidare. Vill bli av med dessa graviditets symtom och känna mig normal igen. 
  • MålaMittHjärta

De ringde från kvinnokliniken idag och fick en tid på torsdag morgon för ett nytt vul och sen får vi väl se vad som händer sen. Men känns skönt med att få en tid där hyfsat snabbt iaf. 

• MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-05-22 08:55:44 följande:
    Tack för att du tänker på mig! Här är det bara att blicka framåt. Nu när det negativa resultatet är ett faktum kan det kanske kännas surt att det inte blir nytt försök förrän om 3 månader! Å andra sidan kanske det är precis vad vi behöver. Jag och min man måste lappa ihop "infertilitetsskadan" i vårt äktenskap och det gör man väl bäst genom att varva ner eftersom livet varit så hektiskt de senaste fem-sex åren. Vi pratade om det nu imorse. Det har liksom varit fullt på samtliga plan (jobb, familj, bostad, hälsa och så IVF på det) med stora förändringar. Det sliter mentalt.

Tyvärr tror jag annars att livet inte lugnar ner sig på ett tag ännu. Jag behöver ett nytt jobb eftersom jag är olycklig på nuvarande. Känner ingen anställningstrygghet och oroar mig inför en återgång. De förstörde en del av min graviditet genom att diskriminera och särbehandla mig (eftersom jag var gravid skulle man inte sätta några mål. Har man inga mål får man ingen lönehöjning eftersom man inte nått förväntad utveckling - ni fattar). Tyvärr kan jag inget göra - mitt case är inte tillräckligt starkt för att bråka med arbetsgivaren genom facket. Nåja. Nytt jobb dyker säkert upp till slut. Fattar bara inte hur allting ska funka tillsammans. Allt hade blivit så mycket lättare om detta försök hade gått vägen! Hade gått tillbaka gravid och sökt nytt jobb efter föräldraledigheten. Nu vet jag inte hur det ska gå.
    Usch ja ivf sliter fruktansvärt på förhållandet :( All denna stress och press. Sen när man har jobb, familj och annat som ska klaffa och få ihop allt, hur tusan lyckas man?

Hoppas du hittar ett nytt jobb är ju inget kul om man vantrivs :/
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-05-22 13:06:51 följande:

Någon som vet hur lång kö det är för laparoskopi på Kvinnokliniken? Ringde idag men de hade inte fått remissen ännu. Jag har sååå ont! :(

Har läkaren skickat in remissen då?
    Även om det är kö borde de väl ha fått in en remiss ? 
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-05-22 15:14:21 följande:
    Ja hon ska ha skickat den förra veckan. Men det tar kanske lite tid innan det registreras. Jag skulle iaf få besked så fort de har fått den.
    Hoppas du får svar snart då :)
    Men kanske det är två olika system som akut remiss som går förre de vanliga remisserna? Men som sagt håller tummarna du får svar snart :)
  • MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-05-23 20:12:06 följande:

Har fått spotting. Samma dag som förra ivfen. Känns som allt kommer gå åt h*lvete denna gången också. Tjuvtestade imorse. Negativt.

Hoppas det bara du testade för tidigt, behöver ju inte betyda ett minus (även om man freakar out när det är blod.)
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-05-25 19:33:44 följande:

Brösten slutat ömma. Pms humör. 4 dgr kvar till beräknad mens. Känner mig låg :(

Håller tummarna att tant röd inte kommer !
  • MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-05-25 19:50:32 följande:
    Tänker på dig/er. Vi verkade inte lyckas denna omgången heller. Spotting o testet var negativt imorse igen. Inga ömmande bröst längre heller. Räknar med mens imorgon. Suck
    Åh vad tråkigt :(
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö