Nordic IVF Center Malmö
Ena som skiljer är att jag har ätit d vitamin under detta försöket, är kanske det som ger bra resultat?
Glömde fråga hur mkt D vitamin du tog? Jag äter 2 st mitt val kvinna per dag.
När det gäller D-vitamin så bör man få i sig mellan 2500-4000 IE. 2000 IE motsvarar 50 mikrogram. Så det är väl bra att få i sig 100 mikrogram om dagen då. :)
Jag äter Apoteket Kvinna med 10 mikrogram och D3 med 25 mikrogram. Får nog öka lite då.
Jag har alltid blivit så väl bemött på Nordic. De har alltid varit så snälla och förstående.
Men idag upptäckte jag en ny sida.
Pia har satt mig på Synarela för att jag ska slippa blödning och ha ont för misstänkt endo. Hon har sagt att jag ska vända mig till dem om jag behöver hjälp med något.
Denna veckan jobbar Sorana. Hon skulle ringt upp mig igår. Idag ringde jag och pratade med Eva som säger att Sorana inte kan hjälpa mig. Jag har sjukt ont och behöver medicin och sjukskrivning. Jag säger att både Pia och en läkare på Kvinnokliniken har sagt att den som behandlar mig får hjälpa mig. Då säger Eva att ja då får vi väl avbryta din behandling så vi slipper ha ansvar för dig.
Säger man så till en patient som ringer om desperat hjälp och extrema smärtor och inte har någon annanstans att vända sig???
Jag blev så ledsen!!! :(
Idag går jag iallafall in i v 13 (12+0) Var på inskrivning igår och dom gjorde ett ultraljud när jag förklarade min oro. Och fick se vår lille bebis hoppa och sprattla och klia sig på näsan !!!
Så nu börjar det roliga med att berätta för nära och kära!
Målamitthjärta hur går det med ruvandet för dig? När har du testdagen ?
Själv börjar behandlingen nu för mig igen. Sista behandling innan äggdonation. 1/5 tar jag första gonalf.
Fick brev från Nordic idag, vi fick 6 embryon från dag 5 och 1 embryo från dag 6 i frysen, helt galet att det blev 7 ägg i frysen och ett till mig :)