• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Tyckaom
    MissKS skrev 2014-07-25 23:06:35 följande:

Pia sa till mig att en del kvinnor aldrig blir gravida med frysta embryo, men att det är ovanligt.

Det verkar ju vara så. Med sex embryo i frysen skrämmer det dock slag på mig....

Jag har också hört det från flera läkare. Jag hoppas att jag är en av dom och att färsk försök kommer bli vår väg till syskon.

kram
  • Libra1

Nu är jag tillbaka efter 4 härliga semesterveckor. Har jag missat något? Vi kommer inte göra nästa försök förrän tidigast i september. Ska få testa att ta en mindre dos Ovitrelle även efter ÄP och ET. Får spottings tidigt. Redan på dag 21 ibland. Ska bli intressant. :)

• Libra1

Leja: Där finns ett hotell i Limhamn som heter Strand. En ganska lång bit från Nordic om man tänkt gå. Men taxi funkar ju. Ser inte så mysigt ut men man har nog fin utsikt över havet. :)

• Leja
    Libra1 skrev 2014-07-28 20:01:18 följande:

Leja: Där finns ett hotell i Limhamn som heter Strand. En ganska lång bit från Nordic om man tänkt gå. Men taxi funkar ju. Ser inte så mysigt ut men man har nog fin utsikt över havet. :)

Tack detta ska vi kolla upp =)
  • Sia123

en tanke:
    jag har ju så få ägg. Har bara fått ett ägg per gång som "klarat" sig. Börjar fundera på om IVF verkligen är någon mening då. Jag menar, blir mina chanser bättre med IVF än den vanliga cykeln? Deppig tanke men med tanke på omständigheterna har jag börjat fundera (och det är ju som sagt inte gratis med IVF). För min mans spermier verkar det inte vara något fel på.

Usch...hoppet vacklar ibland :(. Men på måndag är första mötet i Malmö så hoppas på att få lite hopp tillbaka då.

• Tyckaom
    Sia123 skrev 2014-07-29 11:26:53 följande:

en tanke:
    jag har ju så få ägg. Har bara fått ett ägg per gång som "klarat" sig. Börjar fundera på om IVF verkligen är någon mening då. Jag menar, blir mina chanser bättre med IVF än den vanliga cykeln? Deppig tanke men med tanke på omständigheterna har jag börjat fundera (och det är ju som sagt inte gratis med IVF). För min mans spermier verkar det inte vara något fel på.

Usch...hoppet vacklar ibland :(. Men på måndag är första mötet i Malmö så hoppas på att få lite hopp tillbaka då.

Jag har ju inga vetenskapliga belägg på detta, men jag tror absolut att det är en ide att fortsätta med IVF så länge där finns ägg överhuvudtaget. Det är ju läkarens jobb att ställa in hormondoserna så pass bra att dessa ägg väcks till liv och växer. Är det 1 ägg du fått ut på 3 ivfer tidigare?
    Vad sa dina läkare då?

Kram
  • MissKS

Välkommen tillbaka efter semestern Libra!!

Sia, jag tror absolut att dina chanser är bättre vid IVF än vanlig cykel!! Men det måste en läkare ju kunna förklara bättre?

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Millan14

Startar nu i dagarna me långa protokollet - blandade känslor. Både vill å vill inte..... Lycka till alla som är i start groparna!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö