• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MissKS

Pia sa till mig att en del kvinnor aldrig blir gravida med frysta embryo, men att det är ovanligt.

Det verkar ju vara så. Med sex embryo i frysen skrämmer det dock slag på mig....

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Leja

Hej på er alla!

Vi ska börja med vår första IVF med ISCI nu i augusti/september. Ska bli spännande, men är också helt skräckslagen.

Är det någon som vet något ställe nära som man kan övernatta på? Vi kanske måste göra ingrepp på mannen och då kan vi inte köra hem, så tacksam för förslag. =)

• 2014bebis
    ITM skrev 2014-07-25 14:34:20 följande:

Gina grattis till prinsen!

Tyckaom låter som er resa liknar vår. Vår dotter blev till på första försöket på rmc 4 fet senare inget syskon... Efter 2:a färskförsöket på nordic är jag nu gravid igen. ;)

Ska på vul på måndag o hoppas att få se att allt står rätt till. Mår illa morgon middag kväll då det är ju goda tecken.

Lycka till alla ni som snart startar upp nya beh. Ingenting är omöjlig

Kram

Härligt att höra att du mår som du ska, ITM =)

Börjar så smått tänka på vårt 7:e försök som blir slutet september. Måste väl ändå bli våran tur snart.

Välkommen alla nya!! Vi håller tummarna för en lyckosam höst för oss alla!!
  • MissKS
    Leja skrev 2014-07-26 12:49:14 följande:

Hej på er alla!

Vi ska börja med vår första IVF med ISCI nu i augusti/september. Ska bli spännande, men är också helt skräckslagen.

Är det någon som vet något ställe nära som man kan övernatta på? Vi kanske måste göra ingrepp på mannen och då kan vi inte köra hem, så tacksam för förslag. =)

Om ni vill bo riktigt billigt så finns det ett formel 1 hotell i Malmö! Kan du köra en bit eller ska det vara väldigt nära Nordic?
  • Leja
    MissKS skrev 2014-07-26 22:40:07 följande:
    Om ni vill bo riktigt billigt så finns det ett formel 1 hotell i Malmö! Kan du köra en bit eller ska det vara väldigt nära Nordic?
    I värsta fall kan ingen av oss köra. Men vi kan ju ta taxi till och från hotellet i såfall. Ska kolla upp detta! =)
  • bb2014

Formel 1 är inget jag rekommenderar. Tror de har slagit igen nu. Ett riktigt sunkigt tillhåll. Bättre att komma erbjudanden med MedMera eller liknande på hotels.com.

• MissKS

Aha! DEt var nog 12 år sen jag bodde där! Då var det fräscht och ganska coolt! Väldigt enkelt men ändå modernt. Bra att veta det så att man inte rekommenderar det!

• Tyckaom

Hej tjejer!

Idag började jag med provera. Med skräckbanadad förtjusning. Jag är så himla nedslagen efter våra försök på RMC. Och jag är så rädd att det aldrig funkar igen. Men jag får bara hoppas och tro på att Sorana vet vad hon snackar om när hon mer eller mindre lovade mig en graviditet förr eller senare. Jag har jättebra vibbar av henne!

2014bebis: Du anar inte hur glad jag blir när jag läser dina ord! Jag hoppas det blir lika bra för oss.

Stor måndagskram till er alla!

• Tyckaom

Såg nu att det var ITM som skrev att vår resa var lik. så kommentaren ovan är så klart till dig. Men jag är lika glad för er alla så klart

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö