min lilla ängel med allvarligt hjärtfel
Hej. I februari detta året fick jag veta att jag inte kan få barn på naturlig väg, sen en dag fick jag en magkänsla som gjorde att jag tog ett grav-test. Jag var gravid. Först blev jag chockad och rädd, detta låg inte alls i mina planer då jag är ensamstående och hade tänkt åka ut och resa till våren. Detta ändrades snabbt till att jag blev så otroligt stolt och helt säker på att jag skulle bli världens bästa mamma till världens finaste flicka! Jag är nu i v.21 och i måndags var jag i lund och där upptäckte dom att min lilla dotter har en så svår missbildning på sitt hjärta att hon har små chanser att klara sig utanför min mage. Jag fick två alternativ: antingen avbryta graviditeten (vilket dom rekommenderar) eller fortsätta. Hon kommer behöva minst 3 operationer och ingen vet om hon ens blir 2 år. Detta är det värsta jag någonsin varit med om. Smärtan är så svår. Tårarna slutar aldrig rulla ner för ansiktet och jag vet inte hir jag ska kunna klara detta. Jag är så trasig på insidan. Detta är så fel. Varför hon? Varför min lilla lyckobringare? Imorgon ringer läkaren och vill veta mitt beslut. Vad ska jag ta mig till?