Inlägg från: MjölkChoklad |Visa alla inlägg
  • MjölkChoklad

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej! Jag är 37 - så kanske lite för gammal att hänga här...

• MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-01-01 08:50:24 följande:
    Absolut inte Hur ser läget ut för dig?

Gott nytt år förresten!
    Gott Nytt År Skål

Precis fått mens - så första försöket till en gemensam 3:a med mannen tog sig inte. Nästa BIM 29/1 - hoppas på Plus då!
  • MjölkChoklad

Våra barn är snart 5 o snart 7. Sen har vi även varsin tonåring - många barn alltså! Ochegentligen var vi klara med barn, men så blev jag så sugen på en till Sist jag blev gravid var ju för nästan 6 år sedan, så ingen aning om det kommer att gå igen. Men hoppas Vildhallon - beklagar dina missfall! Hoppas det blir tredje gången gillt nu!!!Och hoppas att det redan har tagit sig!!!

• MjölkChoklad

Vildhallon & Tedax: Sedan i våras får jag medicin för Hypotyreos. Mina sköldkörtelprover var inte så jätteextrema, men TSH låg lite högt och något annat värde var lite lågt. Nu ska dosen vara rätt inställd, så jag hoppas det ska gå att bli gravid!

CorneliaVelvet skrev 2014-01-01 23:53:05 följande:
    Jag är snart 35 och vi försöker att få vårt första barn. Plockade ut min p-stav i september men har bara hunnit försöka två gånger, har tant röd på besök nu. Vi hoppas på tredje gången gillt :)

Välkommen Tant röd på besök här oxå - hoppas slippa besök på ett tag sedan
  • MjölkChoklad

Jag har beställt ÄL-stickor och ska prova det för första gången någonsin nu i januari. Tog CB's digitala .

• MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-01-02 10:13:04 följande:
    Jag försökte ju också få läkare att uppmärksamma att mitt värde var lite högt, men fick ingen respons. Det låg på 2,5 och det har legat på samma nivå alla tre gången jag testat. Om din medicin är rätt inställd nu så finns det ju inga såna hinder  Vad skönt att du fick respons från vården!

Som högst låg jag på TSH 3,8 och gränsen i mitt landsting är 3,7. I november var mitt värde nere på 1,4. Ska ta nytt prov i februari. Egentligen vill de inte ge mig medicin (Levaxin) utan bara vänta och ta om prov. Men jag var så himla trött och hängig och lyckades få dem att skrivs ut medicin! Skönt för jag är verkligen piggare Och nu när vi vill ha ett barn till så är det ju verkligen bra att jag fått hjälp!
    Tedax skrev 2014-01-02 14:22:12 följande:
    MjölkChoklad: Skönt att höra att du fått hjälp och att dina TSH-värden är under kontroll. Är det två år mellan era barn? Tycker du att det är lagom? Eller tycker du att man ska vänta lite till? Jag är lite nyfiken då vi försöker få till ett syskon... Vildhallon: Det låter som ni har försökt att bli gravida ett tag... Jag vet att man måste ha tre(!) missfall för att få en missfallsutredning, men har ni försökt att få en vanlig fertilitetsutredning? När vi hade försökt i drygt ett år blev vi beviljade en fertilitetsutredning, dels p.g.a. åldern (30+), dels missfallen, dels en väldig massa frågor från min sida.  Vi skulle precis påbörja utredningen, men blev gravida istället. Om det är ditt TSH-värde som spökar kanske en fertilitetsläkare är mer påläst. Jag tycker att en BIM-lista låter som en bra idé, då är det lättare att hålla reda på varandra.  

Ja, nästan precis 2 år (22 månader). Jätteroligt och de har så kul tillsammans. Om vi lyckas en gång till så blir det lite större skillnad, men jag ser fördelar med båda. Mannen skämtar (?) dock om att vi måste ha två till nu så att de får någon att leka med Jättebra med BIM-lista!
    MrsLowlife skrev 2014-01-02 14:36:27 följande:
    Hej! Jag blir 33 om en månad och en make på 37. Det här är vårt första barn och vi har ett försök bakom oss. BIM är runt den 25 Januari.

Välkommen!!!
  • MjölkChoklad

Bor i Skåne. Jag använder ProgesterAll kräm från ÄL till BIM eftersom jag har lite problem mellanblödningar o spotting. Tycker att krämen hjälper och förhoppningsvis är den ju bra även nu när vi vill ha barn

• MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-01-03 11:18:20 följande:
    Jag har tjuvtestat med stickor och fått svaga steck som var svårt att avgöra om de var plus eller inte. Så imorse tog jag ett CB digital för att få slut på spekulationerna och den visade "Gravid 1-2"!  Jag är glad samtidigt som jag är livrädd!! Började med progesteron direkt och ringde kvinnokliniken och fick en tid för tidigt UL den 27 januari. Det känns jättelångt dit! Vi är bara på vecka 3+3 så vad som helst kan ju hända fram tills dess Skräckblandad förtjusning...

Wow - vad roligt!!!!! Stort GRATTIS!!!!!!!!!
  • MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-01-03 19:32:51 följande:
    Usch, jag är supernervös nu  Tog ett prov på sticka för att se om stegringen fortsätter men det ligger på samma nivå som igår vad jag kan se... Jag får ta ett nytt imorgon för att se om det fortsätter att stiga eller om det sjunker. Sjunker det så är det kört den här gången också. Skönt att vara ledig nu ett par dagar... Men det kunde ju varit bättre väder tycker jag! Bara regn och mörkt ute. Får trösta mig med att om två månader så brukar det kännas som att våren börjar komma lite smått... Snart är det sommar igen!

Förstår att du är nervös, men jag tror inte att det är någon fara. Håller tummarna för att det är starkare imorgon. Nu är det er tur! Jättetråkigt väder, kunde ju varit lite riktig vinter istället. Ser verkligen fram emot våren
  • MjölkChoklad
    Joss81 skrev 2014-01-05 16:32:40 följande:
    Hej på er! Hoppas på att också få vara med i er tråd. Vore skönt att känna stöd från andra i samma sits. Jag är 33 år. Vi har en dotter på 4 år och sedan i somras har vi försökt få ett till barn. Jag fick missfall (MA) i höstas. Det var jättejobbigt och tungt. Nu har vi försökt igen i några månader utan resultat. Jag använder mig av äl-stickor så jag tror att vi lyckas tima in rätt tid men inte hjälper det ändå.. Senast idag fick jag mens igen, och jag blev så besviken och gråtfärdig. För varje gång som mensen kommer så tappar jag hoppet mer och mer. Vi kände de första åren efter att vi fått vår dotter, att vi inte ville ha barn tätt. Vi har så många vänner som skaffat tätt, och som känner sig så utmattade och trötta för att det tärt på dem. Vi har hela tiden känt att det inte varit någon brådska utan att vi gärna väntar ett tag. Men nu ångrar jag mig så mycket att vi inte försökte tidigare medans jag var yngre. Det känns som att jag får skylla mig själv nu för att jag väntat för länge. Tänk om jag aldrig mer blir gravid. Då kommer jag få ångra resten av livet att vi väntade i så många år istället för att försöka bli gravid igen efter ett tag. Behöver verkligen lite pepp och styrka för jag känner mig så deppig och orolig...

Välkommen!!!! Beklagar missfallet - så jobbigt och tråkigt! Du är inte alls gammal och jag tycker absolut att ni gjorde rätt som väntade eftersom ni inte ville ha barn så tätt - det är lugna puckar, du/ni har gott om tid!!! Jag känner så väl igen känslan och rädslan av att vara för gammal - jag är 37 - tänk om det inte kommer att gå... Man vill ju så gärna bli gravid och det på en gång!! Även man rent logiskt kan tänka att det tar kanske ett tag innan man blir gravid, så blir man ändå så besviken när mensen kommer. Hade man vetat att man skulle blir gravid inom x antal månader, så hade man kanske kunnat slappna av. Men rädslan finns ju att man aldrig ska bli gravid. Håller tummarna för att du blir gravid snart!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?