Inlägg från: MjölkChoklad |Visa alla inlägg
  • MjölkChoklad

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

lill grodan skrev 2014-01-24 18:09:25 följande:
    Liten ljusning i eländet! Ringde till kvinnokliniken idag,och fick en tid redan den 11 februari! Läkaren jag pratade med trodde att jag kanske bara behövde ge kroppen en kickstart med lite hormoner, efter alla år med p-piller. Så vi får väl se hur det går. Nämde att jag bör ha ägglossning runt detta datum vilket hon tyckte var bra. För då kunde hon ta sig en titt redan då.

Åh, vad bra!!!
  • MjölkChoklad
    MrsLowlife skrev 2014-01-25 18:31:56 följande:
    Ja, här kom mensen i morse. Morr! Men nya friska tag och lite gott humör, det kommer ta sig någon gång.

Dumma mens!!!!
  • MjölkChoklad
    L1977 skrev 2014-01-26 14:48:19 följande:
    Testade med testlagrets grav test idag. Förväntade mig inget. Ingen skugga lr något. Det dyker upp två rosa fina streck! Kan inte ens tro det! Ska ta ett digitalt senare ikväll, som jag ska visa sambon. Han får vänta vi ska ha kalas hemma om tio minuter. Jag är i chocktillstånd men så otroligt lycklig o glad!!!

Åh, vad kul!!!! Grattis!!!!!
  • MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-01-27 14:17:49 följande:
    Nu har vi sett ett litet pickande hjärta!

Åååååh, vad kul!!!!
  • MjölkChoklad

Efter småblödning/spotting i fem dagar (blä!!!!) så satte mensen igång ordentlig idag precis på BIM. Nytt BIM blir omkring 26/2. Ska till gyn nästa vecka och hoppas jag kan få hjälp med mina mellanblödningar och spottings.

• MjölkChoklad
    Lantlollan skrev 2014-01-29 19:40:15 följande:
    Usch, trist. Jag funderar på att boka ett besök på gyn "bara för att kolla så att allt ser bra ut". Äggstockar, eventuella cystor osv. Kan man ens få göra det tror ni, utan att man märkt av något fysiskt fel? Om det är en psykisk ohälsa med ovissheten (vilket det ju är!) så borde man väl få kolla, eller?

Man borde väl kunna boka en hälsokontroll och se så allt ser bra ut, tycker jag! Ring och verkar det svårt så tryck på att du är orolig! Överdriv om det behövs
  • MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-01-29 21:18:25 följande:
    Jag fick progesteron utskrivet mot mina spottings då gyn trodde att de ev orsakades av brist. Iofs var det akupunktur som fick bort dem tillslut. Så hittar du en akupunktör som arbetar enligt traditionell kinesisk medicin så kan jag varmt rekommendera det

Tack för tips Jag testade med progesteron kräm och tyckte först det hjälpte, men denna månaden hade det ingen effekt Jag har fått Primulot-Nor utskrivit två gånger och det hjälpte - blev faktiskt gravid månaden efter vid båda gångerna. Men det var ju några år sen... Men jag kommer ju försöka få samma medicin denna gången
  • MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-02-03 09:03:22 följande:
    BIM Mon bébé 81 8/2 Lambda 8/2 Aftonstjärna 10/2 kmor 12/2 Jenna0808 21/2 Synaps 21/2 MrsLowlife 23/2 Lantlollan 1/3 Plussat Vildhallon, BF 15/9 Bebislängt, BF 24/9 L 1977, BF 4/10 Pealuttan Uppdaterat! Jag tog bort de som låg på listan med gamla BIM-datum. Nu får gärna lägga in er igen med nytt datum om ni vill.

Ny BIM 26/2 om någon vid en dator vill lägga till
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-02-05 14:21:40 följande:
    Läget är lite upp och ner nu. Har varit på gynakuten där de först konstaterade MA men till slut hittade ett litet litet embryo och eventuellt såg hon även hjärtslag. Läkaren verkade mer positiv än jag själv men så är det rätt svårt att gå från att acceptera MA till att faktiskt vara gravid igen. Känner mig fortfarande tveksam. Enbryot var också mycket mindre än det borde vara med tanke på vilken vecka jag är i men det kunde bero på flera saker sa hon. Deb växer ju också rätt snabbt så ett par dagars missräkning har ju betydelse för storleken. Jag väljer att tro på ett friskt embryo med hjärtslag. Ska få nytt vul om två veckor så förhoppningsvis har den växt till sig då och jag kan se tydliga hjärtslag. Det visade sig också att jag har ett myom i livmodern på ca 4cm som du är det största orosmomentet som gör att det kommer att vara omöjligt att slappna av det minsta innan graviditeten har gått så långt att bebisen kan överleva även om den kommer ut för tidigt. Min förhoppning är så klart att myomet inte växer eller växer väldigt lite och inte kommer att störa graviditeten. En väldigt omtumlande dag hade jag igår och jag antar att de här två veckorna kommer att släpa sig fram.

Vilken berg- och dalbana!!!! Håller tummar och tår för dig/er!!!!!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?