Inlägg från: Bebislängt |Visa alla inlägg
  • Bebislängt

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej! Jag blir 33 i år och vi har precis börjat försöka få till vårt första barn. Hoppades få till nåt nu kring nyår då min BIM är den 16/1.

Vi har inga ägglossningstester eller så men jag går efter en app och enligt den fick vi till det perfekt men jag misstänker tyvärr att vi var för tidigt ute den här gången för ägglossningskladdet kom först ett par dagar senare. Gjorde ett test idag (fråga inte varför) men det var såklart negativ. Känner mig nedslagen trots att jag visste att jag ändå tog det för tidigt. Det kommer att bli en lååång väntan detta ;)

Hoppas jag får vara med i den här gruppen. Jag känner att min syrra när som helst kommer att ledsna på mina inbillade symptom.

• Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-01-10 19:22:47 följande:
    Välkommen till er som är nytillkomna!

Jag har BIM idag och det blev

Det var väntat eftersom jag testade negativt 4 respektive 2 dagar innan BIM också.

Men trist är det såklart ändå.

Nu vill jag bara att mensen ska komma!

Håller tummarna för er som står näst på tur för BIM nu!!

Tack! Och vad trist håller tummarna för dig nästa gång. Jag gjorde som sagt ett test redan idag (BIM 16/1) och hade inte en tillstymmelse till något annat än ett enkelt streck. Jag undrar; kan det verkligen vara nåt ändå då? Det kändes så himla tvärnej.
  • Bebislängt
    Lambda skrev 2014-01-11 00:39:11 följande:
    Du är inte ensam. Inbillade mig ett väldigt svagt streck på mitt isärplockade cb och försöker få fram det med hjälp av redigering. Borde sluta vara besatt och lägga mig, men det är svårt. :)

Jaaa, och jag googlar som besatt efter folk som har fått tvärminus när de testat för tidigt som jag (BIM-6) men hittar bara folk som fått ett svagt, svagt plus :(
  • Bebislängt

Jag använde Cb vanliga test. Jag förväntar mig egentligen inte att det ska bli något på första försöket, men det är såååå jobbigt med ovisshet när man så gärna vill. Om sju månader är medeltiden för att bli gravid så kommer det bli en lååångsam vinter och vår ;)

• Bebislängt

Jag håller tummarna för dig Vildhallon! Jag förstår oron. Man vill ju helst bara njuta av att vara gravid när man väl fått ett plus.

Jag ska testa mig igen på tisdag tänkte jag. BIM på torsdag men jag kan nog inte hålla mig längre än till på tisdag. Visar det inget då kommer jag nog anta att det inte blev nåt. Det kommer ju visa sig på torsdag ändå. :)

• Bebislängt
    Vildhallon skrev 2014-01-11 15:20:06 följande:
    När vi försökte bli gravida så pratade jag inte så mycket om det med honom heller. Vi båda vill slippa stressen och pressen och eftersom det kan dröja ett tag innan det tar sig så kan det lätt bli uttjatat. Då är det bättre att prata med likasinnade här på FL  Det blir inte samma sak riktigt!

Precis som hos oss. Dessutom tror jag att det skulle bli svårare för honom att prestera om jag hela påpekade hur viktigt det var. Mot honom har jag mer en laid back "det får bli som det blir"-inställning, så kan jag gå bananas här istället utan att han påverkas.

När det bär blir ett plus blir det annorlunda dock :)
  • Bebislängt

OM det blir ett plus. Hade en vän som så snällt påpekade att vi kanske inte kan få barn. Detta innan vi ens hade börjat försöka. Hon ville inte att jag skulle förvänta mig för mycket, sa hon. Precis vad man behöver höra.

• Bebislängt

Ni som är gravida eller har barn sedan tidigare, känner man instinktivt av att man är gravid innan man testar? Alltså, om man försöker bli gravid, känner man på sig på en gång när man blivit det?

Mina instinkter säger mig att jag inte är gravid nu, men jag undrar hur pass mycket instinkt man har i den här frågan :)

• Bebislängt
    kmor skrev 2014-01-12 13:57:01 följande:
    Ok. Nu har jag haft ömmande bröst sedan äl, sporadisk molvärk och nu kommer det mjölk ur brösten.

Oj! Kan det göra så så tidigt? Håller tummarna för dig! Jag har också haft en molande värk men inte känt någonting i brösten alls. Så jag tänker att värken bara kan vara inbillning för i övrigt känner jag ingenting. Tänker att man borde känna av brösten. Men jag är ju supernovis :)

Kan nog förresten inte hålla mig att testa först på tisdag (hehe)och kör nog i morgon bitti. Visar det inget så kör jag bara ifall mensen skulle utebli.
  • Bebislängt

Haha precis. När jag är ensam hemma har jag hur mycket symptom som helst men sen när jag är på jobbet eller gör nåt så har jag inga alls. Vilket i sin tur gör att jag nog inte tror att det blev nåt den här gången.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?