Inlägg från: MrsLowlife |Visa alla inlägg
  • MrsLowlife

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej!
    Jag blir 33 om en månad och en make på 37. Det här är vårt första barn och vi har ett försök bakom oss. BIM är runt den 25 Januari.

• MrsLowlife

Hej alla!
    Jag läser era inlägg med spänning och nyfikenhet (och bävan) men skriver inte så mycket själv. För mig handlar det om att lägga band på mig själv och inte blir för hysterisk kring allt det här med barn. Konstigt nog har jag ingen enorm barnlängtan, det var bara det att vi plötsligt insåg att -jaha, vad väntar vi på egentligen? Jag har siktat in mig på att det kommer ta tid det här, säkert ett år om det ens blir nått.

Förra veckan var det med största säkerhet ägglossning och trots allt jag skrivit ovan undrar jag ju hur det kommer bli. Läser om era erfarenheter och letar tecken. Tycker dock att det varit jobbigt att hålla koll på äl så kanske tonar jag ner den biten om det här försöket inte blev något. Lycka till därute!

• MrsLowlife

Ja, här kom mensen i morse. Morr! Men nya friska tag och lite gott humör, det kommer ta sig någon gång.

• MrsLowlife

Jag tog mig friheten att uppdatera listan lite, men orkade inte gå genom alla. Kopiera, ändra och lägg till er själva.

{#emotions_dlg.flower}  BIM {#emotions_dlg.flower}
    Lill grodan         27/1
    MjölkChoklad    29/1
    Tablettask         30/1
    Joss81               31/1
    Lantlollan           2/2
    Mon bébé 81      8/2
    Lambda              8/2
    Aftonstjärna      10/2
    kmor                  12/2
    Jenna0808        21/2
    MrsLowlife        23/2

Plus Plussat Plus
    Vildhallon
    Bebislängt
    L 1977
    Pealuttan

• MrsLowlife
    Lantlollan skrev 2014-02-14 11:24:49 följande:
    Är det bara jag som blir väldigt provocerad av de som planerar hit eller dit med datum och månader? Nu är jag typ sist i vänkretsen med att försöka få barn och jag har därmed hört om så många på nära håll som försökt väldigt länge. IVF gång på gång osv.

Det finns inte i min värld att hoppa över eller inte försöka bara för att ett eventuellt BF skulle hamna sent på året. Jag tycker att det känns så himla nonchalant och naivt.
    Jag tycker inte det är jättekonstigt, lite blåögt kanske och förmodligen tänker jag att det är något man säger innan man börjat försöka. Jag tänkte själv så men nu är jag inne på tredje försöket och inser att det är lite barnsligt och dumt att försöka planera så. Och riskabelt! Men de åsikter du fått höra får ju du stå för de som säger så, kanske har de inte förstått att tiden sakta löper ut. Jag tycker inte du ska fästa dig vid sånt. Kanske vet man inte hur svårt det kan vara att bli gravid, jag var nog inte heller medveten om det tills jag ville försöka och läste på lite.
  • MrsLowlife
    Synaps skrev 2014-02-19 17:30:40 följande:
    Bim om två dagar! Vill gärna ramla ner på plussidan! Hoppas det går bra för alla!
    Hoppas att det går vägen för dig, jag har själv bim i helgen och har haft en hel del molvärk senaste veckan. Det brukar jag inte ha så jag hoppas (fåfängt) att det kan vara nått. Å andra sidan var jag rejält sjuk och jobbade mycket under ägglossningsperioden så det är konstigt om det skulle lyckats. Nåja, den som väntar få se.
  • MrsLowlife

Stort grattis till alla som väntar barn! För min del blev det inget den här månaden heller, men med en dunderförkylning och stressiga dagar kring äl var det ganska väntat. Något besviken ändå såklart, men på´t igen!

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}  
    Jenna0808 21/2  
    Synaps 21/2  
    Amandi 25/2 
    Blåblomman 2/3
    Lantlollan 3/3  
    Mon bébé 13/3 
    Joss82 17/3
    Tedax 19/3
    Sweetie
    MrsLowlife 23/3

Plus Plussat Plus  
    Vildhallon, BF 15/9 
    Bebislängt, BF 24/9  
    L 1977, BF 4/10 
    Aftonstjärna BF 17/10 
    Mjölkchoklad 2/11
    Pealuttan

jamieblue 
    MissErabel

• MrsLowlife
    Stort grattis! Vad roligt att det går så bra för många och till Lantlollan en stor kram. Tänk att så många blir gravida, superkul.

Jag hade tagit lite fel på mitt BIM datum så det är nu ljusterat. Jag hade äl förra veckan och idag sitter jag med en dunderförkylning i startgroparna vilket känns dåligt OM det nu skulle ha blivit något.

{#emotions_dlg.flower} BIM 
    {#emotions_dlg.flower}  
    Joss82 17/3
    MrsLowlife 26/3

Plus Plussat Plus  
    Vildhallon, BF 15/9 
    Bebislängt, BF 24/9  
    L 1977, BF 4/10 
    Aftonstjärna BF 17/10 
    Mjölkchoklad 2/11
    Mon bébé 26/11
    Pealuttan

jamieblue 
    MissErabel
  • MrsLowlife

Jag fick mens i morse, någon dag tidigare än vanligt men ändå inom rimligheten. Det var vårt 4:e försök så det känns inte alltför hårt. Funderar på att använda ägglossningstest till nästa vända men är lite skeptisk på om det verkligen betalar sig, jag tempar i dagsläget. Tycker att man läser om många som har problem med avläsningen av de där testen och då känns det ju som pengar i sjön.

Om det bara är jag kvar på BIM-listan känner jag att jag backar ur den här tråden, så delaktigt har jag inte varit och så viktigt är det inte för mig.

MrsLowlife april

Plus Plussat Plus  
    Vildhallon, BF 15/9 
    Bebislängt, BF 24/9  
    L 1977, BF 4/10 
    Aftonstjärna BF 17/10 
    Mjölkchoklad 2/11
    Mon bébé 26/11
    Pealuttan

jamieblue 
    MissErabel

• MrsLowlife

Jättelugnt verkligen! Jag har denna månad använt mig av clearblues ägglossningstest och från att inte ha visat nått gick det direkt till maximal fertilitet i morse. Får se om dessa ganska dyra stickor betalar sig men hursomhelst är det också skönt att veta att allt pekar på att jag verkligen har ägglossning. Ha en fin vecka!

CorneliaVelvet 28/3
    Blåblomman 1/4
    majja77 7/4
    Lantlollan ca 8/4
    mimmih 8/4
    MrsLowlife 21/4
    MagicQueen 23-27/4
    lill grodan 25/4 
    joss82 28/4
    Vinterdröm 30/4

Plus Plussat Plus   
    Vildhallon, BF 15/9  
    Bebislängt, BF 24/9   

L 1977, BF 4/10  
    Aftonstjärna BF 17/10  

Mjölkchoklad 2/11 
    Mon bébé 26/11 
    Pealuttan 
    jamieblue  
    MissErabel

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?