Inlägg från: MrsLowlife |Visa alla inlägg
  • MrsLowlife

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Ljusfat skrev 2014-04-10 09:41:53 följande:
    Jag fick banne mig två streck i morse Vad gör man nu???
    Stort grattis!
  • MrsLowlife

Tråkigt Tedax, vore jag du skulle jag unna mig ett par glas vitt vin i den fina vårsolen och samla mig inför en ny månad fylld av möjligheter.

• MrsLowlife

Jag fick tyvärr mens igår och känner mig rejält deppig och håglös. Är dessutom illamående men det beror väl på påskmaten och den aldrig sinande strömmen av lösgodis. Det var femte försöket och jag är 33 så inget är egentligen onormalt eller oroväckande heller. Men tråkigt.

• MrsLowlife

Alltid spännande att läsa om hur ni andra har det. Min egen situation är förmodad ägglossning och magsjuka! Kan bara skratta åt eländet.... Maken har alltså sovit på soffan i två nätter så då är det väldigt svårt att få barn tror jag. Magsjukan tar ju dock udden av allt annat, tänk om jag haft en bebis att ta hand om utöver det - hur gör folk?

• MrsLowlife
    cottonBelle skrev 2014-05-05 09:42:50 följande:
    Usch då MrsLowlife, hoppas du kryar på dig!! Blir man så sjuk och har barn är det guld värt att ha någon som ställer upp och barnvaktar!
    Det tar ju tid att komma igång som vanligt efter en sån där dust men jag reder mig nog till slut. Pratade med mamma i telefon och hon frågade om jag kanske var gravid för "en riktig magsjuka" var hennes första tecken när hon väntade min bror. Det lustiga är att hon inte har en aning om att vi försöker men en mor kanske förstår ändå.
  • MrsLowlife
    Grattis till vinterdröm! Härligt! Passade på att leta upp BIM-listan och flytta ner Vinterdröm till de lyckliga blivande föräldrarna och skriva i mitt eget datum.

{#emotions_dlg.flower}
    BIM {#emotions_dlg.flower}   
    Sourz 24/4
    lill grodan 25/4 
    joss82 30/4 
    Annica80 3-4/5
    Lantlollan 5/5
    Majja77 7/5
    Mysmia79 13/5
    Tedax 16/5
    MagicQueen 17/5
    MrsLowlife 21/5

Plus Plussat Plus    
    Vildhallon, BF 15/9   
    Bebislängt, BF 24/9   

L 1977, BF 4/10   
    Aftonstjärna BF 17/10    M
    jölkchoklad 2/11 

Mon bébé 26/11  
    Pealuttan  
    jamieblue   
    MissErabel
    Vinterdröm
    Ljusfat
  • MrsLowlife

Det ser väl lovande ut MagicQueen, håller tummarna.

Jag åker till Korsika idag med en kompis och även om det var lite tidigt och jag inte är den som testar så gjorde jag det i morse. Jag tänker att jag vill kunna dricka vin och njuta av en drink i värmen. Inget tecken på graviditet. Detta blir 6:e försöket så än så länge är ju allt normalt. Tålamod alltså!

• MrsLowlife

Lägger till mig själv i BIM-listan och råkade ta bort en av blommorna... Sorry tjejer!

I helgen upptäckte jag tyvärr att en medicin jag äter för mensvärk inte rekommenderas för kvinnor som försöker bli gravida. Känns lagom surt att få reda på det efter 6 försök (medicinen heter naproxen och är ett NSAID-preparat). Nu verkar det som om det inte är farligt så här tidigt men det kan tydligen sätta ner fertiliteten. Så blir det inget den här gången heller kommer jag få rejält ont i stället. Oh happy days...

BIM{#emotions_dlg.flower}  
    lill Grodan 15/6
    Tedax 17/6 
    MrsLowlife 17/6
    Majja77 22/6
    Lantlollan 30/6
    joss82 5/7 
    Vikkan333 7/7

PlusPlussatPlus

Vildhallon, BF 15/9     
    Bebislängt, BF 24/9      
    L 1977, BF 4/10     
    Aftonstjärna, BF 17/10     
    Mjölkchoklad, BF 2/11    
    agneta77, Finland, BF 8/11 (11/11) 
    Mon bébé, BF 26/11    
    Pealuttan    
    jamieblue 
    MissErabel 
    Vinterdröm 
    Blåblomman BF 5/2
    3oyo BF 5/2
    cottonBelle

• MrsLowlife
    Inget den här gången heller...

{#emotions_dlg.flower}BIM{#emotions_dlg.flower}  
    Majja77 22/6
    Lantlollan 30/6
    joss82 5/7 
    Vikkan333 7/7
    MagicQueen 11/7 
    Tedax 12/7
    MrsLowlife 12/7

PlusPlussatPlus

Vildhallon, BF 15/9     
    Bebislängt, BF 24/9      
    L 1977, BF 4/10     
    Aftonstjärna, BF 17/10     
    Mjölkchoklad, BF 2/11    

agneta77, Finland, BF 8/11 (11/11) 
    Mon bébé, BF 26/11    
    Pealuttan    
    jamieblue 
    MissErabel 
    Vinterdröm 
    Blåblomman BF 5/2
    3oyo BF 5/2
    cottonBelle
  • MrsLowlife

Hej alla!
    Det har varit tyst från mig ett tag men läget är oförändrat. 9 försök och ännu ingen graviditet. Har testat med ÄL-stickor några gånger men det känns mest som pengaslöseri. Nu senast började jag tom känna mig illamående och hoppades att det skulle gått vägen. Funderar på att kontakta en fertilitetsmottagning och se om man redan nu kan få en tid. Jag fyller 34 och min man är 39 så tiden rinner ju iväg.

• MrsLowlife
    joss82 skrev 2014-08-11 14:39:21 följande:
    Hej! Trist att höra det det går dåligt för er. Tycker absolut du ska kontakta en klinik och se vad de säger. I Skåne vet jag att de är väldigt strikta med att man ska ha försökt ett år. Men det finns ju också möjligt att söka privat, både för hel fertilitetsutredning och för besök hos gynekolog och bara kolla att allt funkar som det ska med ägglossningen och att värdena ser bra ut. Om vi missar detta och kanske nästa försök, ska jag boka ett gynekologbesök. 

Sagt och gjort! Nu väntar vi på tid från fertilitetsmottagningen på Sofiahemmet i Stockholm. Enligt barnmorskan någon gång i december och då har vi försökt i exakt ett år. Min man hade kontaktat sin husläkare som när han hört min ålder (snart 34) sagt att jag var ung... Men det är ju med stockholmsmått såklart.

Jag passade även på att berätta för mina föräldrar att vi försöker och det blev glada av min uppriktighet så det känns jättebra alltihopa.

Förresten; hur smygtestar man Mysmia79? ;)

• MrsLowlife
    Aiko skrev 2014-08-14 16:53:09 följande:

Mrs Lowlife: Känner i alla fall två par som bokat sig tid till fertilitetsklinik, när det plötsligt hände helt naturligt innan de hann dit! ;) "Snart 34" är väl ingen ålder; är 35 själv och hoppas på första barnet. Känner flera som fått sitt första barn i vår ålder. Håller tummarna för oss båda! Lycka till! :)

Jo, jag har också hört om dessa par och det lugnar en del. Mina egna föräldrar hade på sin tid fått beskedet att det inte skulle kunna bli några barn alls (det här var ju länge sedan och de var lite över 20 då) så de köpte 2 hundar istället. Strax efter valparnas ankomst blev min bror till. Och sen kom det tre barn till. Lugn är jag i alla fall nu.

Mysmia79: jag förstår!
  • MrsLowlife

Hej alla!
    Jag har också varit tyst ett tag. Från att ha varit ganska optimistisk vid varje försök har det nu vänt  med humöret. 11 misslyckade försök och de två senaste var/är kämpiga. Jag befarade ett tag att jag drabbats av en depression men det verkade ändå inte så illa; har fint stöd av partner och en del vänner. Är superglad för alla andra här i tråden och ute i verkligenheten som får sina plus och barn men det känns overkligt att det ska kunna hända oss. Försöker ladda om batterierna, ny ägglossning nya försök. Ska testa sperimevänligt glidmedel och ägglossingstest och se om det kan ge något resultat. Lycka till alla där ute!

• MrsLowlife

Mens igen! Försök nummer 12 så nu känns det rätt jobbigt. Trevlig helg på er alla och håll modet uppe.

• MrsLowlife

Min man  var också rätt avslappnad till det här i början (vi försöker med vårt första barn, 33 och 38 år) men efter 12 försök börjar han också förstå allvaret och hur svårt det faktiskt är trots att vi båda är friska. Era partners kanske får den insikten med tiden?

Jag börjar själv oroa mig för att jag har drabbats av en lätt depression; har inte alls mått så som jag brukar de senaste 2 månaderna. Det är ju lätt att skylla på hösten, barnplaneringen och kanske jobbet men vad gör man åt saken? I dag för första gången någonsin orkade jag inte gå till jobbet, vaknade och grät och pallade inte med det helt enkelt.

Nästa ägglossning är min man bortrest så jag ska ta in på hotell i närheten av där han är så kanske vi får till en snabbis. Desperat försök minst sagt.

• MrsLowlife

Vet ni, jag hade också ÄL  lördags... Något magiskt med det här kanske? Försöker vänta med att testa till helgen 29/30 men vi får se. Om det inte tar sig nu heller har vi tid på en fertilitetsmottagning i december så den bollen är i rullning.

Och grattis Asali79!

• MrsLowlife

Skönt att höra ifrån dig Dalin79, hoppas du kan resa dig från den här trista upplevelsen. Appropå UVI:er så har jag ett knep som hjälpte mig (och jag hade enorma problem, inkontinens och oförmåga att känna efter om jag var kissnödig + massa annat) - knipövningar. Gör du inte detta så börja omedelbart. Jag kan inte riktigt förklara hur det hjälper men det fungerade för mig. Försök hitta de olika musklerna och knip först med ändtarm, slida och urinrör. Håll några sekunder på varje knip.

I helgen ska jag besöka goda vänner men tänker dricka som vanligt, ganska måttligt men jag avstår inte och jag har alltså BIM nästa helg. Hur gör ni?

• MrsLowlife

Här är mensen kommen tidigt i morse. Helvete och skit för 13:e gången. Om ca 10 dagar har vi tid för utredning men just nu känner jag mig så trött på det här; velar på om vi ska fortsätta den här resan. Men, vi har bestämt tidigare att vi ska utredas och ta möjliga åtgärder. Håller tummarna för er andra.

Nä, tar och korkar upp en flaska bubbel nu - skål!

• MrsLowlife

Grattis Sunshine1979! Håller i vanlig ordning alla tummar för er alla i tråden.

Jag och maken var på första utredningssamtalet i veckan och det kändes jättebra. Snäll och förtroendeingivande personal och det gjordes ett vul på mig som visade en sprickfärdig äggblåsa - väldigt spännande att se faktiskt! Känner mig lugnare än någonsin.

• MrsLowlife
    Blåblomman skrev 2014-12-24 09:47:21 följande:

Hej alla och God Jul!

Testade med digitalt imorse och den visade negativt :( vet inte vad jag ska tro nu. BIM är på fredag så får väl invänta mensen eller testa igen på lördag. Men just nu känns det lite hopplöst faktiskt.

Det var vårt 5:e försök efter missfallet, 17:e totalt... Hur länge orkar man hålla på?

Hoppas att lördagen ger ett tydligt svar då. Jag testade mig i tisdags med negativt svar men har inte fått mens heller än (torsdag idag). BIM är idag så jag ska vänta med att testa någon dag till tror jag, kanske lördag för mig med.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?