Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej tjejer!

Vi har påbörjat utredning. Fått remisser på blodprover och "spolning" osv så nu får vi se hur långt vi kommer innan semestrarna. Läkaren tyckte att vi skulle gå på ivf direkt. Så det är nog planen. Jag har börjat få lite kalla fötter när det gäller barn, men jag är nog mest rädd för förändringen som kommer i och med barn.

Hej lantlollan och lycka till!

Hur går det för er blåblomman och JayCee?

• Iskristall

Daisy80: Hittills har det som tagit tid varit väntan på första besöket sen vi bokade tiden, ca 3 mån. Men när vi nu väl var på mötet fick vi remisser på blodprover, spolning o spermieprov på dagen. Vi fick bokstavligt med oss remisserna när vi gick därifrån. Nu kommer det ta lite tid att ta proverna osv då de ska göras vissa dagar i cykeln och sen väntetiden på proverna. Men vi ska boka återbesök när vi lämnat prover. Sen vet jag inte hur det går till efter det med själva ivf:en.. Om fler papper ska skrivas på eller inte och hur lång tid det tar!?

• Iskristall

Daisy80: Ja, det verkar vara lite olika. Och väntan lär det bli. Jag är inställd på att få vänta efter semestrarna innan vi kommer igång på riktigt. Men jag hoppas vi hinner med alla prover, få provsvar och gå på ett återbesök innan sommaren iallafall.

• Iskristall

Nej men fyyy Lantlollan!! Beklagar verkligen, usch så trist! Vet inte vad jag ska skriva mer än att det är så orättvist... Kram!

• Iskristall

Åh grattis blåblomman!! Så roligt, lycka till!

Jag ska idag ta mina blodprover och om ca 1vecka göra spolning! Sen hoppas vi på lyckade ivf försök för oss också! Men det blir väl inte förrän i höst dock.

• Iskristall

Åh grattis blåblomman!! Så roligt, lycka till!

Jag ska idag ta mina blodprover och om ca 1vecka göra spolning! Sen hoppas vi på lyckade ivf försök för oss också! Men det blir väl inte förrän i höst dock.

• Iskristall

Hur går det tjejer?

Vi eller rättare sagt jag gjorde en spolning i tisdag, doktorn såg ett ägg som var påväg. Fick positivt ägglossningstest i fredags så nu är vi pågång igen! Hoppas jag hade äl igår eller idag. Tempen har inte bekräftat dag ännu.

• Iskristall

Kram FruA78, förstår att det är jobbigt! Jag hoppas det tar sig snart för er!

Tack för tummarna! Jag fortsätter hålla tummarna för er, så länge mensen inte kommer finns det hopp.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?