Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Gamlamamman skrev 2015-11-05 11:44:22 följande:

Tack snälla du!

Jag reklamerar om leveransen inte kommer. ;)

Ja, skulle vara jättekul. Skönt på det sättet att de är stora. Tror att det kommer finnas möjlighet att njuta mer av bebistiden. Skulle vara så fint att se dem som storasyskon.

Ja nu hejar vi på varandra så vi får gå barnvagnspromenad nästa år. :)

Heja oss! Ja barnvagnspromenader ser jag fram emot!
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-11-05 17:24:25 följande:

Tack! Det gick bra hos läkaren så nu har vi påbörjat försök 2. Dag två med tabletter och nytt vul på tisdag och mest troligt insemination om en vecka.

Hur går det själv? Börjat ni med ivf snart?

Nä, vi har inte börjat än. Vi har vårt första besök med läkaren på ivf-klinken på tisdag. Nu är det bara några dagar bort Och jag hoppas vi kan börja vid nästa mens som bör komma i slutet på november! Om inte läkaren säger att vi måste göra långa programmet?!

Lycka till med tabletterna FruA78! Tummarna hålls för dig med!
  • Iskristall
    Ankissen skrev 2015-11-05 17:59:34 följande:

Får jag hoppa in här? Jag är 37 år och har precis fått missfall med mitt tredje barn. Jag är redo att hoppa i sadeln så snart jag är blodfri.

Välkommen! Självklart får du hoppa in här hos oss! Har ni försökt länge med att få syskon?
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-11-05 18:13:19 följande:

Vad spännande :) Uppdatera gärna hur det går på tisdag. Hopas att ni kan börja nu i slutet av november.

Jag håller uppdaterade!
    daisy80 skrev 2015-11-05 21:21:26 följande:

Härligt med besök redan på tisdag! Nära nu! Vad är det som gör om ni får köra långa eller korta programmet? Och vad innebär det?

Ja, det närmar sig

Jag vet faktiskt inte vad som avgör om det blir långt eller kort. Vet bara att det finns två sätt, långt och kort program. Har försökt googla men får inte rätsida på det. Man läser både det ena och det andra. Finns nog många saker som spelar in vad som väljs, hur lättstimulerad man är, ålder? You name it

Korta stimulerar man direkt vid mens med sprutor för att få ägg att mogna i lagom mängd medan med långa så nedregleras kvinnan först och sätts i klimakteriet, sen sätter man igång och stimulerar äggstockarna till att mogna äggblåsor. Lite förenklat förklarat.
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-11-10 17:46:12 följande:

Iskristall hur har det gått idag? Blir det långa eller korta programmet?

Det har gått jättebra idag! Vi kommer börja med korta programmet på cd2 i nästa cykel. Vilket blir i slutet på november.
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-11-13 17:34:43 följande:

Tack! Hoppas att ni lyckas nu.

Allt gick bra i går det blev insemination. Mannen lämnad jättebra prov igår igen så nu hoppas jag att vi ska lyckas. Men jag hatar verkligen denna väntan :( Två veckor tills testdag.

Härligt! Lycka till!
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2015-11-25 21:50:45 följande:

Hur går det för er tjejer?

Jag väntar på Bim som borde vara 2 dec. Så cirkus en vecka kvar och jag ska försöka hålla mig från att testa innan. ;)

Försöker annars leva på som vanligt och det känns faktiskt som att tiden går väldigt fort nu. :)

Lycka till alla!

Spännande! Tummarna hålls! Tror du att du kommer kunna hålla dig från att testa tidigare?

Vi väntar på mens. Trodde den skulle dyka upp idag, men nä. Fast nu har jag fått blodblandade flytningar så jag tror den kommer i morgon bitti. Så då ska vi börja med sprutor på fredag, vårt första ivf försök! Jag vill börja redan igår haha
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-11-27 17:57:56 följande:

Fick mens idag :( Det var vårt andra inseminationsförsök, känns inte som vi har så stor chans att lyckas på det tredje. Har testdag på julafton så det blir jobbigt om vi inte lyckas nu, men om vi lyckas så blir det det bästa julklappen.

Hur går det för er andra?

Beklagar mensen!

Jag har i kväll tagit första sprutan och hoppas på bra stimulering inför vul på onsdag för att se hur äggblåsorna växer! Så spännande
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2015-11-29 12:04:55 följande:

Såå spännande, håll oss uppdaterade! kram!

Idag var vi på vul. Några äggblåsor på gång. 4 på ena äggstocken samt lite fler fast mindre på andra. Så nu är det planerat äggplock på måndag och införing på onsdag om vi får nåt befruktat ägg som klarar sig. Nu känns det som det går undan En kollega som jag berättat för sa "då kanske du är gravid på julafton?!" öhh jo ja, så skulle det ju faktiskt rent teoristiskt vara...jag själv kan inte tänka att det kan vara så
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2015-12-03 22:20:28 följande:

Helt underbart! Ja tänk att det kan bli så. :)

Jag känner på mig att det kommer att lyckas.

Hejar på er!

Tackar! Skönt och känna ert stöd!

Jag hejar på er också!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?