• daisy80

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

[

quote=75743809][quote-nick]Iskristall skrev 2015-09-11 16:53:24 följande:[/quote-nick]Jag är sååå frustrerad! Här producerar jag massor med äl-sekret, mer än jag typ kommer ihåg när sist jag hade. Och så kan man inte mysa. Det kryper i kroppen på mig haha vill bara den här äl ska vara över!![/quote]

Grrr irriterande Iskristall :/

• daisy80

Tack fruA78, men här var det mens nu igen Funderar på olika alternativa metoder... Tex kinesologi. Någon av er som provat något sådant?

• daisy80
    Iskristall skrev 2015-09-26 09:54:59 följande:

Åh trist daisy80!

Jag har en liten period provat akupunktur för att få regelbunda cykler. Det var så jag började tempa och hålla koll. Vet dock inte om det hjälpte nåt mot cyklerna men skönt och avslappnande att gå på besöken var det allt!

Vad gör de på kinesologi?

Jag tror att akupunktur kan vara en del av kinesologin. I grunden jobbar de så att de letar efter obalanser i kroppen som inte sjukvården ser. Om båda i paret är friska och genomgått utredning utan anmärkning, så är det förmodligen någon obalans som behöver rätas till, enligt detta sätt att se. Jag tycker det verkar spännande och har bokat in mig hos en man här i stan som håller på med sånt här sedan många år tillbaka. Han har hjälpt många par att bli gravida. Värt en chans!
  • daisy80
    FruA78 skrev 2015-10-04 17:06:04 följande:

Trist Daisy med mens.

För två veckor sedan gjorde jag spolningen av livmodern och det gick jättebra och allt såg bra ut. I torsdags fick vi provsvaren på utredningen och de hittade inget fel på mig eller min man, känns så skönt. Nästa steg blir insemination med hormonbehandling och mest troligt börjar jag med medicinen nästa vecka. Känns så skönt att få hjälp känner mig mer hoppfull nu :)

Skönt att allt såg bra ut, och vad spännande med behandlingen snart nu då! Håll oss uppdaterade hur det går! Förstår att det känns jätteskönt att hjälpen är på G nu, håller tummarna!! Här är det äl i dagarna så nya försök väntar. Kramar!
  • daisy80

Välkommen Jenny och lycka till!!

Jenny E skrev 2015-10-05 16:28:23 följande:

Hej, 

Jag hoppar in i denna tråden :) Jag är dock lite över 35 (37) och vi har precis börjat försöka få vårt första barn.

Jag slutade med p-piller i mitten på juli men fick ingen mens så för 1 vecka sen gick vi till gynekologen som gav mig gulkroppshormon för att se om kroppen kom igång och typiskt nog fick jag mens dagen efter (ej pga medicinen, mensen hade nog kommit ändå). Min gyn. tyckte att jag skulle äta klart kuren så nu har jag 3 dagar kvar på den och sedan får jag förhoppningsvis ÄL som vanligt. Dock svårt att beräkna då jag inte vet hur lång menscykel jag har, tror den är ca 5 veckor så jag räknar på det. Ska försöka test med ÄL test så jag vet säkert om jag får ÄL nu annars blir det tillbaka till gyn och kanske en utredning.

Det som känns positivt var att min gyn sa att med tanke på min ålder så ska vi inte vänta förlänge med en utredning. Var rädd för att jag kanske kommer få kämpa för att få komma på utredning innan vi har försökt 1 år. Tiden är ju lite knapp när man är 37år... men vad ska man göra när man inte träffar drömprinsen förrän man är 35år :)

Jenny

• daisy80
    FruA78 skrev 2015-10-12 12:54:16 följande:

Har börjat äta hormontabletterna i onsdags ska äta två dagar till och på torsdag blir det ett ultraljud för att se hur många och stora äggblåsorna har blivit. Tidigast blir inseminationen nu på lördag men mest troligt blir det senare. Känns skönt att det är på gång :)

Håller tummarna för er denna månad :) När har du bim? Kram

Oj så himla spännande! Jag håller alla tummar och tår!! Du måste hålla oss uppdaterade :)

Jag har bim om ca 8 dagar.
  • daisy80
    FruA78 skrev 2015-10-15 20:48:26 följande:

Idag var jag och gjorde vul och det fanns en stor äggblåsa så det blir till att ta sprutan ikväll redan och inseminationen kommer att ske på lördag :) Känner mig jättenervös och uppspelt nu. Lite orolig för sprutan bara men min man får ta sprutan på mig.

Åå så otroligt spännande!! Förstår du är uppspelt får din man lämna sperma på lördag eller tar de sådan som är fryst? Bara lite nyfiken och okunnig :)
  • daisy80
    Iskristall skrev 2015-10-12 17:46:56 följande:

Hej tjejer!

Vi har bestämt oss för att utnyttja vårdgarantin efter många om och men. Så nu skulle vi få kallelse om 4-6 veckor. Behöver inte längre vänta ända till december-mars att få starta ivf. Så nu hoppas vi det snart kommer bli vår tur att få plussa!

Hur går det för er?

Heja er! Det gjorde ni rätt i! 4-6 veckor känns som en väldigt kort tid om man jämför med allt väntande man varit med om Håll oss uppdaterade!!
  • daisy80
    FruA78 skrev 2015-10-22 09:20:53 följande:

Det är färska spermier som gäller. De behövs dock tvättas och separeras så de enbart blir spermier som kommer in i livmodern annars gör det jätteont. Allt gick jättebra i lördags mannen skulle vara där kl 9.00och jag kl 14.00. Det gjorde ondare än spolningen av livmodern vilket jag inte var beredd på men det gick snabbt över. Provet var jättebra, efter tvätt så var det över 30 miljoner spermier som var snabba och rörliga som inseminerades. Är på dag 6 nu och har haft molvärk sedan dagen efter insemination. Hoppas att det ska funka nu.

Vad härligt, det låter ju som att allt gick fint! Hur känner du dig nu? När har du bim? Här kom mensen i förrgår. Börjar längta tills det är våran tur nu.. Håller tummarna för er nu att det går vägen!!
  • daisy80
    Iskristall skrev 2015-10-24 15:55:53 följande:

Nu har vi fått tid I slutet på november.

Hur går det för er?

Åå så härligt!!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?