• daisy80

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Tack för info! Ja då går det säkert att lösa på nåt sätt med timingen av ÄP.

Kanske man ska säga "grattis" till illamåendet trots allt, det är ju ett klart och tydligt symtom på att det händer grejer därinne :) såå spännande på fredag, ska oxå tänka på dig!

Iskristall skrev 2016-03-11 14:08:22 följande:

Du har börjat med akupunktur! Stort lycka till nu!

Åh 4 april, vad spännande, vart ska ni gå? Ja då får ni veta hur just ni ska gå tillväga. Och ska ni göra korta protokollet och får mens relativt nära ert besök, kan starten komma hastigt på!

Graviditetsmässigt mår jag bra, inga som helst symptom just nu vilket gör mig orolig. Annars kroppsligt börjar jag må bättre nu, drabbades av feber, hosta och snuva natten till onsdag. Febern har idag börjat lätta och jag har knaprat Alvedon och oroat mig för att febern ska skada eller har skadat den lille Drömde att jag fick missfall inatt, det är inte lätt psykiskt det här med graviditet

Iskristall skrev 2016-03-12 18:09:50 följande:

Äggplocket blir när dina ägg växt klart. För mig har det blivit på cd12 vid båda mina försök. Men det kan både bli tidigare och senare. Det beror alldeles på hur lätt eller svår stimulerad just du är. Men berätta för dem innan när ni ska vara bortresta så har de nog nåt bra lösning för er!

Hög feber är inte alltid bra för graviditeten har jag läst. Men jag tror de då syftar på hög temp under en period. Sån här vanlig förkylningstemp när man kan ta febernedsättande är nog inget problem. Men man tänker inte alltid så logiskt haha

Jag håller tummarna att ni haft en super äl och att det tar sig naturligt nu!

Iskristall skrev 2016-03-12 18:09:50 följande:

Äggplocket blir när dina ägg växt klart. För mig har det blivit på cd12 vid båda mina försök. Men det kan både bli tidigare och senare. Det beror alldeles på hur lätt eller svår stimulerad just du är. Men berätta för dem innan när ni ska vara bortresta så har de nog nåt bra lösning för er!

Hög feber är inte alltid bra för graviditeten har jag läst. Men jag tror de då syftar på hög temp under en period. Sån här vanlig förkylningstemp när man kan ta febernedsättande är nog inget problem. Men man tänker inte alltid så logiskt haha

Jag håller tummarna att ni haft en super äl och att det tar sig naturligt nu!

• daisy80

Tack! Ja det känns skönt att det är på G. Hur går det för dig med remissen och det där? Har du hört något?

FruA78 skrev 2016-03-12 19:05:46 följande:

Härligt, inte så långt kvar nu till ett första besök för er del :)

• daisy80

Åå underbart, grattis till besökstiden! Då ligger vi väldigt lika i tiden, jag ska ju dit 4 april. Skönt att din ihärdighet lönade sig! Men visst är det psykiskt påfrestande detta väntande. Men snart blir det våran tur! Kram!

FruA78 skrev 2016-03-14 18:36:31 följande:

Jag har äntligen fått en besökstid, 12 april :)

Har ringt runt som en galning hela veckan eftersom det verkade som våra journaler hade kommit bort. Ringde till Huddinge, vårdgarantin och IVFkliniken. Huddinge sa att de hade skickat våra journaler den 1 mars IVFkliniken sa i torsdags att de inte hade fått dom än och att de inte kunde skicka en besökstid förens de fått våra journaler. I fredagseftermiddag så fick jag besked att de kommit in. Så känner mig helt slut efter förra veckan.

• daisy80

Åå men Gud så underbart!! Måste vara en helt fantastisk känsla! Det är du så väl värd efter allt kämpande <3

Iskristall skrev 2016-03-18 16:23:49 följande:

Idag fick vi se det lilla hjärtat ticka på så fint så!! Underbar dag idag

• daisy80

Ja jag räknar oxå i helger :) har du räknat ur var i cykeln du kommer vara 12 april? Jag kommer nog få starta behandlingen runt 22 april då min mens är beräknad ungefär..

Japp snart är vi där! <3

FruA78 skrev 2016-03-17 13:46:21 följande:

Tack så mycket!

Ja det skiljer ca en vecka mellan oss då :)

Just nu känner jag mig lite lugnare när allt finns på plats, finns inte så mycket jag kan göra. Jag räknar ner till helger, då känns det inte så långt bort. Tre helger för dig och fyra för mig, och helgerna går ju extremt fort :) Snart kan vi börja!

Kram

• daisy80
    FruA78 skrev 2016-03-18 20:03:01 följande:
    Jag väntar mens vid ca 20-22 april så då kommer vi ligga lika. Om vi båda kommer köra korta programmet så börjar vi samtidigt. Det vore jättekul att kunna följas åt ;)
    Jaa, det vore jättekul att kunna följas åt! Låter som vi kommer ligga väldigt lika i tiden ju :) Får hoppas det blir korta programmet för oss :)
  • daisy80
    Iskristall skrev 2016-03-18 20:54:21 följande:

Tack tjejer!

Vilken vecka är du i nu? Hur går det med illamåendet osv? och när blir nästa ultraljud? :)
  • daisy80

Vad härligt och mysigt med inskrivning på mvc :)

Låter som att allt är i sin ordning då med illamående o allt, hoppas det inte är alltför jobbigt bara!

Grattis till vecka 9 idag :)

Iskristall skrev 2016-03-20 21:16:05 följande:

Går in i vecka 9, 8+0 i morgon Illamåendet går lite upp och ner. Blir illamående så fort jag blir hungrig och man blir verkligen akut hungrig. Inatt var jag tvungen att gå upp och äta en macka vid tre på natten för jag vaknade och sen kunde jag inte somna om pga illamående. Jag vet inte när nästa ul blir. Ska på inskrivning hos mvc den 6 april, får väl veta då

• daisy80

Vad skönt att det gick bra. Jag var där förra måndagen och det gick oxå bra! Ska börja spruta med puregon på andra mensdagen. Har bim runt 24-25 april.. Så då kommer vi ligga väldigt lika! Vilken spruta ska du börja med? Kram

FruA78 skrev 2016-04-13 17:34:04 följande:

Var på första besöket igår och det gick bra. Kommer att köra korta protokollet och får börja vid mens om det finns plats. Har bim 22/4 så snart så. När kommer du att börja? Kram

• daisy80

Hur mår du Iskristall? Vilken vecka är du i nu? Hoppas allt är toppen! :)

Iskristall skrev 2016-04-13 20:57:12 följande:

Så spännande! Stort lycka till, till dig med!

• daisy80

Vad skönt, allt verkar vara i sin ordning för dig :) och nu är du ju i princip på den "säkra sidan" va? Måste kännas underbart! Längtar sååå tills jag oxå är där! Tack för tummarna!

Iskristall skrev 2016-04-14 09:05:33 följande:

Hej, är i v.12 (11+3) Det är bra med mig. Illamående när jag blir hungrig och det blir jag ofta...blir mycket småätande :-/

Spännande att ni ska få börja med ivf snart! Håller så tummarna.

• daisy80
    Iskristall skrev 2016-04-15 17:28:25 följande:
    Snart på den "säkra" sidan. Men jag är så orolig för kub resultatet... Annars känns allt underbart, det mesta iallafall
    Måste ju få en uppdatering hur det går för dig :) Hur gick det med kub testet? Själv har jag ÄP imorgon.. kram :)
  • daisy80
    Iskristall skrev 2016-05-04 23:10:27 följande:
    Hur gick äp? Hoppas allt gick bra och att ni fått ut guldägget!

Kub testet gick bra, låg risk och allt såg bra ut Det går bra för oss, gick in i v.15, 14+2 idag. Illamåendet har avtagit men den svullna gasiga magen består haha
    Å så härligt att din graviditet flyter på som den ska, tänk att få uppleva det efter allt kämpande :) Och grattis till ett fint kub resultat! 
    Äggplocket gick bra, och imorgon är det återföring. Håll gärna en tumme ;)
  • daisy80

Tack! Jag fick tillbaka ett fint tredagars embryo, är idag på RD 5. Spännande och nervöst!

Iskristall skrev 2016-05-06 06:42:14 följande:

Jag håller allt jag kan för dig! Lycka till Daisy80!

• daisy80

Den 21/5. Så det är ett tag kvar :) hade du några speciella symtom innan du plussade? Svårt att veta också kanske med tanke på lutinus, vad som är vad.

När har du BF? Okt/nov nångång va?

Iskristall skrev 2016-05-12 06:11:02 följande:

Åh så spännande!

När har du TD, testdag?

• daisy80
    Iskristall skrev 2016-05-12 20:51:23 följande:

[quote=76618126][quote-nick]daisy80 skrev 2016-05-12 13:34:05 följande:[/quote-nick]Den 21/5. Så det är ett tag kvar :) hade du några speciella symtom innan du plussade? Svårt att veta också kanske med tanke på lutinus, vad som är vad.

När har du BF? Okt/nov nångång va?

Det enda speciella jag kände var att jag blev rädd för överstimulering av medicinerna. Fick lätta sådana symptom precis innan jag fick plus och en bit framåt. Magen svullnade och spände. Blev som en spärrballong. Det gjorde mig misstänksam, hade aldrig känt så förr och läste att överstimulering ofta kom eller blev värre om man blev gravid.

Har du några symptom?

Ja, precis BF 31/10

Jag har ömma bröst och kan knappt sova på mage längre, men det är ju säkert Lutinus. Vaknade inatt och hade något som liknade mensvärk, men just nu känns det inget speciellt. RD 7 idag så mycket kan hända än gissar jag ;) 
    Härligt, då blir det en liten allahelgona-bebis
  • daisy80
    Iskristall skrev 2016-05-13 22:40:53 följande:
    Glömde bort ömma bröstvårtor. Men det har jag fått efter äl och efter bägge kurerna Lutinus så just det var inte annorlunda mot tidigare.

Jag håller tummarna för er!
    Tack för tummarna. RD 11 idag och nervositeten är påtaglig. De ömma brösten är borta, kanske var ovitrellen. Ska testa på fredag.. om jag törs
  • daisy80
    FruA78 skrev 2016-05-17 21:03:08 följande:
    Håller tummarna för er! :)
    Iskristall skrev 2016-05-17 21:12:23 följande:
    Tummarna hålls hårt!
    Tack för att ni höll era tummar. Tyvärr gick det inte vägen, minus och massa blod och tårar.. otroligt tungt. Hur kändes det för dig iskristall? gick det bra att komma vidare, och när fick du påbörja försök nr 2?
  • daisy80
    Iskristall skrev 2016-05-20 16:32:10 följande:
    Det gick bra, jag var peppad för omgång nr2. Hade aldrig fått plus någonsin så var väl inställd på att det inte skulle ta sig. Självklart blev jag väldigt ledsen, men att få plus på första försöket trodde jag aldrig. De blodtillblandade flytningarna började ett par dagar innan TD, så jag var inställd på blödning och negativt test. Jag tror att man får försöka tänka att de allra flesta behöver både 2 och 3 och kanske fler försök innan det lyckas!

Var ledsen och sörj, men om nån dag så kommer du vara fullt peppad och ivrig att få köra igång igen! Man får nya krafter och vill inte ge upp!

Försök nummer 2 startades direkt vid nästa mens med nya mediciner för jag vart dåligt stimulerad vid första försöket med endast 4 ägg som växte till.

Jag beklagar din blödning och ditt minus men önskar dig stort lycka till inför försök nr2! Nu jäklar Daisy80 SKA det lyckas! Alla tummar hålls för er! Kram!
    Tack för att du delar med dig. Ja det behövs verkligen lite extra peppning i den här situationen. Nu är det ju snart sommar och jag fick inget till frysen, så det blir till att göra om allting. Antar att det blir augusti/september? ska ringa kliniken i veckan och meddela provresultatet och höra vad de säger. Hade vart skönt att köra på direkt :/ det är ju så förbenat mycket väntande i denna processen. 
    Nu blir det IVF-paus och fortsätter med egna försök under sommaren. 
    Tack för fortsatta tummar!! Kram
  • daisy80
    FruA78 skrev 2016-05-21 13:31:15 följande:
    Så ledsen för din skull. Har ni något i frysen eller måste nu börja om?

Jag är på ruvardag 12 idag och inget blod än så länge. Ska testa imorgon om jag vågar. Kramar
    Inget till frysen tyvärr. Grattis till dig som fick så fina blastisar till frysen! 
    Jag började få mensvärk på RD 11 och rosa flytningar på RD 12. Så det ser bättre ut för dig! Jag håller tummarna för dig imorgon!! Kramar
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?