• daisy80

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

FruA78 skrev 2015-10-24 16:16:55 följande:

Daisy och iskristall Tack det går bra men tiden går så långsamt. Har molvärk och det drar i ljumskarna så jag hoppas att vi har lyckats. Dum som jag var tog jag gravtest idag för att se om hcg hade gått ut efter sprutan men det hade det inte. Är idag 9 dagar sedan jag tog sprutan och den kan ge falskt positivt upp till 10 dagar. Ska försöka hålla mig från att testa till nästa lördag.

Förstår det är svårt att låta bli att testa... Men hoppas hoppas nu!

Vår plan är att höra av oss i januari. De vill att vi ska ha försökt två år innan ivf. Men det är ca två månaders väntetid så vi ska höra av oss efter årsskiftet sa de senast jag var där.
  • daisy80
    FruA78 skrev 2015-11-03 11:32:29 följande:

Mensen kom i söndagskväll på dag 15 efter insemination :( I fredags så gick vår kära hund bort efter 14 år tillsammans. Så det är jobbigt nu, ingen bebis eller hund.

Men nya tag imorgon ska till läkaren och förhoppningsvis börjar jag med hormonbehandlingen imorgon inför försök nr 2. Känner mig inte så hoppfull just nu men det är bara att köra.

Men så tråkiga saker du fått vara med om i helgen, ledsen för er skull. Men nya tag för er nu, chansen finns fortfarande kvar, håller alla tummar och tår inför nästa gång!
  • daisy80
    Iskristall skrev 2015-11-05 17:54:40 följande:

Nä, vi har inte börjat än. Vi har vårt första besök med läkaren på ivf-klinken på tisdag. Nu är det bara några dagar bort Och jag hoppas vi kan börja vid nästa mens som bör komma i slutet på november! Om inte läkaren säger att vi måste göra långa programmet?!

Lycka till med tabletterna FruA78! Tummarna hålls för dig med!

Härligt med besök redan på tisdag! Nära nu! Vad är det som gör om ni får köra långa eller korta programmet? Och vad innebär det?
  • daisy80
    FruA78 skrev 2015-11-05 17:28:39 följande:

Tack! Ja det är bara att fortsätta försöka men känns det känns som vi har har större chans med ivf.

Vad kallas metoden ni gjort nu? Hur många gånger får ni göra en sådan behandling innan ni får prova ivf?
  • daisy80
    Iskristall skrev 2015-11-10 19:35:17 följande:

Det har gått jättebra idag! Vi kommer börja med korta programmet på cd2 i nästa cykel. Vilket blir i slutet på november.

Hurra för att det blev det korta programmet! Och snaaart :) spännande!!
  • daisy80
    FruA78 skrev 2015-11-10 17:40:25 följande:

Det är makeinsemination. Vi är på andra försöket nu och får prova tre innan vi eventuellt ställs i ivf kön. Hur går det för er?

Vad skönt att du känner dig mer positiv nu! Det ska nog gå vägen nu! Heja heja :)

Jag har bim om en vecka så här är det väntans tider.
  • daisy80

Tack! Ja längtan är olidlig... Vad bra att det gick bra! Väntan är jobbig såklart.. Men du fixar det! Håller tummar och tår!

FruA78 skrev 2015-11-13 17:34:43 följande:

Tack! Hoppas att ni lyckas nu.

Allt gick bra i går det blev insemination. Mannen lämnad jättebra prov igår igen så nu hoppas jag att vi ska lyckas. Men jag hatar verkligen denna väntan :( Två veckor tills testdag.

• daisy80

Vad trist! Men ge inte upp! Ni har ju inte provat ivf än. Kram!

FruA78 skrev 2015-11-27 17:57:56 följande:

Fick mens idag :( Det var vårt andra inseminationsförsök, känns inte som vi har så stor chans att lyckas på det tredje. Har testdag på julafton så det blir jobbigt om vi inte lyckas nu, men om vi lyckas så blir det det bästa julklappen.

Hur går det för er andra?

• daisy80

Såå spännande, håll oss uppdaterade! kram!

Iskristall skrev 2015-11-27 21:31:31 följande:

Beklagar mensen!

Jag har i kväll tagit första sprutan och hoppas på bra stimulering inför vul på onsdag för att se hur äggblåsorna växer! Så spännande

• daisy80

Hurraaa vad spännande! Du måste meddela sen hur äggplocket var. Sååå spännande!

Iskristall skrev 2015-12-02 17:07:51 följande:

Idag var vi på vul. Några äggblåsor på gång. 4 på ena äggstocken samt lite fler fast mindre på andra. Så nu är det planerat äggplock på måndag och införing på onsdag om vi får nåt befruktat ägg som klarar sig. Nu känns det som det går undan En kollega som jag berättat för sa "då kanske du är gravid på julafton?!" öhh jo ja, så skulle det ju faktiskt rent teoristiskt vara...jag själv kan inte tänka att det kan vara så

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?